Zolang nog avondvoeding?

Ik zat gisteren tegen mijn schoonzusje te vertellen dat ik langzaamaan de laatste voeding van demi ga laten vervallen, om de simpele reden dat ik altijd moet vechten om er nog maar iets in te krijgen, ( de laatste voeding krijgt ze bv uit de fles) ze drinkt dan amper 100 cc, en duwt dan de fles eruit of valt als een blok in slaap.
Nu zegt zij dat dat niet mag, ik zei mag dat niet? waarom niet?
Ze zei tot een jaar moeten ze een voeding hebben om 11 uur?
Ik zei nou volgens mij niet, hoor 1 jaar vind ik wel erg lang met zo’n late voeding, of heb ik het nou mis?
Want hier gaan de kindjes toch ook al voor 9 uur naar bed of vergis ik me nou?
Ik vind een half jaar al best lang voor die late voeding van 11 uur, want als wij haar om half 10 de laatste geven slaapt ze ook door, en dan drinkt ze wel een volle fles i.p.v. een halve.

Nou jullie hebben vast wel het juiste antwoord…

En het giwicht zal het probleem niet zijn Demi is in 4 weken tijd 675 gram aangekomen…

Groetjes Nathalie

Sofie krijgt vanaf 3 maand al na 20.00 geen voeding meer, ze slaapt tot ongeveer 8/9/10 uur sochtends
Raar hoor dat je schoonzusje dat zegt
Hier op het cb zeiden ze vanaf 6 maanden langzaam beginnen met je eigen eetschema, dus 's morgens, 's middag en "avonds eten
dus laatste eten echt rond 6/7 uur
Nou Demi zal dat nog niet hebben maar sofie zat toen al op 4/5 flessen(bv is anders)

Kussies

volgens mij is dat bij elk kind verschillend, vraag het even aan het CB…

Kan best zijn dat de kleine van je schoonzus op een te laag gewicht zat, vandaar die extra voeding…

succes en geef demi een kusje van jasper

Groetjes en een knuffel
gabriella en jasper

Eva slaapt nu al vanaf 9 uur, om 11 uur slaapt ze zo vast dat ik dr wakker moet maken en dan drinkt ze stukken minder. En ik denk dat als Demi om half 10 wel een volle fles drinkt je dat dan gewoon moet doen, en volle is toch beter dan maar 100cc.
Bij mijn cb zeiden ze dat kleintjes 10 uur mogen slapen zonder voeding…

Groetjes, Els

quote:
Ik zat gisteren tegen mijn schoonzusje te vertellen dat ik langzaamaan de laatste voeding van demi ga laten vervallen, om de simpele reden dat ik altijd moet vechten om er nog maar iets in te krijgen, ( de laatste voeding krijgt ze bv uit de fles) ze drinkt dan amper 100 cc, en duwt dan de fles eruit of valt als een blok in slaap. Nu zegt zij dat dat niet mag, ik zei mag dat niet? waarom niet? Ze zei tot een jaar moeten ze een voeding hebben om 11 uur? Ik zei nou volgens mij niet, hoor 1 jaar vind ik wel erg lang met zo'n late voeding, of heb ik het nou mis? Want hier gaan de kindjes toch ook al voor 9 uur naar bed of vergis ik me nou? Ik vind een half jaar al best lang voor die late voeding van 11 uur, want als wij haar om half 10 de laatste geven slaapt ze ook door, en dan drinkt ze wel een volle fles i.p.v. een halve.

Nou jullie hebben vast wel het juiste antwoord…

En het giwicht zal het probleem niet zijn Demi is in 4 weken tijd 675 gram aangekomen…

Groetjes Nathalie

Die avondvoeding kun je nu echt wel laten vallen hoor. Want anders loop je het risico dat je Demi onnodig in haar slaapcyclus stoort, en daar kan ze slaapstoornissen van krijgen. Het belangrijkste is dat Demi een lekker vol buikje heeft voordat je haar naar bedje brengt, zodat ze goed doorslaapt. Dus als je bijvoorbeeld zorgt dat ze rond half acht lekker gedronken heeft (en natuurlijk stevig geboerd heeft!), kun je haar rond acht uur naar bed brengen, als ze dan tenminste moe is? Als ze 's nachts dan toch nog wakker wordt, is het een goed idee om haar geen melk, maar bv. even een fopspeentje te geven, omdat het wellicht slechts een zuigbehoefte is die even gestild moet worden. Een lekker ontspannend badje na de fles (en net voor het naar bed gaan) doet ook wel eens wonderen… Onze kleine Ruben valt dan altijd meteen in slaap
Succes ermee!
Groetjes van Marieke

Hoi allemaal,

Wij willen ook graag de laatste voeding erafhalen maar hoe moet je dat doen?
Nu krijgt hij nog om 1900 en 2300 hebben al rijstebloem bij de laatste maar zowizo doorslapen doet hij nu nog niet hij word er juist eerder wakker van heel raar? Of zal het wennen zijn? Ik hoop dat er meer zulke ervaringen hebben!

Groetjess

Hoi Jel.

Ruben is nu 4 maanden en hij krijgt zijn laatse fles nu om half 8 en slaap dan door tot 8:00 s’morgens en zelfs dan moet ik heb nog wakker maken.

Ik zat laatse met de zelfde vraag als jou en heb toen het cb raadgepleegt en ik kreeg het advies dat een kind van 4 maand 12-3 uur zonder voeding mag i.v.m het suikerspiegel.

maar er wert wel duidelijk bij gezegt dat geen kind hetzelfde is dus ik weet ook niet wat jou cb zal adviesen want helass zitten ze allemaal niet op 1 lijn.

Ik zou zeggen probeer het eens uit.
en als je de laatse fles laat gaan verdeel die hoeveelheid dan over de overgebleven flessen van de rest van de dag dan krijgt je kleintje toch dezelfde voeding binnen als normaal.

Groetjes marianne

Hoi hoi,

Luca is nu ruim 5 maanden, maar krijgt al vanaf 4 maanden om 20.00 uur zijn laatste fles. Hij kreeg dan 5 flessen op een dag + een fruithap!
Met 5 maanden zijn dat 4 flessen geworden + 1 fruit- en 1 groentehap! Hij slaapt er heerlijk op! Ook zo’n 12 uur achter elkaar!
Ook wij merkten dat als Luca om 23.00 uur nog een fles kreeg dat hij dan 's nachts weer kwam voor een fles. Het cb zei toen dat dat kwam, omdat we hem stoorden in zijn slaap! Vandaar dat we toen de laatste fles maar verdeeld hebben over de dag! Dat werkte perfect… hij sliep gelijk heerlijk door!!!

Succes allemaal!!!

Liefs,
Annemieke

damanja is nu 4,5 maand en ze krijgt ook al een poosje geen voeding meer om 23:00 uur haar laatste voeding is om 19:00 uur uiterlijk 20:00 uur.
en dan slaapt ze de nacht door tot een uur of 8 's morgens.
maar tot hoelang het eigenlijk moet weet ik niet.
als ik haar de fles van 23:00 uur geef dan gaat ie ook neit helemaal op en als ie op gaat dan kan ik 2 uur later men bed uit om der bedje te verschonen.
doe gewoon wat je hart je ingeeft is het beste denk ik!
xx patricia

9 maanden banner

mama van damanja
(03-07-2005)

als ik dit zo lees dan ben ik wel een hele strenge moeder want cas krijgt met drie maanden al zijn laatste fles om 22 uur. Aan de andere kant slaapt hij daarop tot zeven uur de volgende dag, dus hij zal het wel best vinden. Lekker stoppen nathalie met die fles om 23 uur je kindje geeft het zelf aan dat ze het niet meer wil… enne voor moeders ook lekker kun je er ook eens lekker vroeg inkruipen

laatste avondvoeding voor mijn dochter (4 ma.2wk) is om 10.30 (tot 11.00) s’avonds, dan slaap zij tot 9 a.m. voedingrooster voor haar: 8 a.m., 11/12 a.m/p.m…, 3.00 p.m., 6.00/7.00 p.m., 9.00/10.00 p.m.**

** als zij 9 p.m. voeding krigt, dan geef ik haar last voeding om 11.00 (helaas, ik wil haar naar bed vroeger gaan maar zij heeft nog honger om 10.00 of zoiets…!)

groetjes, rachel

een vriend van mij heeft gezegd dat als ik een fles geven als laatste avondvoeding, misschien het beter is (voor laatste alleen) dat gebruiken wij formula voor hongerige baby (en niet de normaal opvolgmelk die gebruiken wij overdag)…

inderdaad een goed idee rachel, voor cas gebruik ik zelf ook bij de laatste voeding die voor hongerige baby’s, werkt perfect zijn buikje is er lekker vol van en slaapt heerlijk tot de volgende dag

http://www.familievergouwen.nl