Zo weer naar de tandarts brr!

hahaha, ja echt he, dan ben ik maandag nog een keer zenuwachtig voor de tandarts. gruwelijk
maargoed… niet aan denken nu.
Nee was niet vanuit het cb, gewoon vanuit mijn psycholoog, die ik 1 keer in de maand zie en bespreek hoe alles gaat enzo. (goed verder dus dat is mooi)
maar goed… zij kwam dus met dat stukje van de cursus, of ik dat wat zou vinden. Ze zei ook dat het niet leek alsof ik het nodig had, maar misschien kon ik er wat van oppikken qua opvoeding en mocht ik het later nog ooit nodig hebben heb ik het vast gehad en zou ik dan dingen kunnen toepassen.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@Inge: tof van je!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ik ben best wel tof

nou ik heb dit weekend beter geslapen dan het weekend ervoor, maar nu denk ik er ineens aan: ohneeee morgen naar de tandarts! ik krijg weer rillingen en voel me misselijk.
en er wordt alleen maar gekeken moet je nagaan… gadver…
als jullie nou allemaal duimen dat het goed gaatmisschien komt het dan ook goed morgen
daarna ga ik naar de cursus voor de 2e keer. ik ben benieuwd hoe het dan gaat!
hou jullie op de hoogte…
Groetjes van de bange vogel

Ik duim

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

succes morgen meid.

Groetjes,

Michèle

dankjewel… ik wordt met de minuut misselijker.
sta er niet van te kijken als ik vanavond nog boven de wc hang. echt erg dit

Succes meis. Kijken doet geen pijn!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Succes meis! Je kunt het! Verstand op 0, gaan zitten en laat die man maar kijken. Makkelijk gezegd, I know, maar het gaat je lukken. Hopelijk is hij wel weer beter, anders zit je weer een week in de zenuwen! Laat je weten hoe het ging?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Succes meid! Neem lekker een wijntje, slaap je lekker op en voor je het weet is het weer voorbij!

Ben benieuwd hoe het gegaan is!

liefs

Wat vervelend dat je er echt zo verschrikkelijk tegenop ziet. Is er in het verleden iets gebeurd, waardoor je zo bang bent voor de tandarts?

Heel veel sterkte in ieder geval!

Groetjes,
Sandra

Hoe is het gegaan Inge?

Liefs Michelle

He, waar blijf je? zit je nog aan het lachgas?

Ben benieuwd hoe het is gegaan!

liefs

hey meiden sorry voor de late reactie maar ik was doodmoe toen ik thuis kwam,
om heb om 10 uur de bus gepakt, en om half 11 had ik een afspraak, ik was er om kwart over 10 al en werd 5 min later al door de assistente gehaald.
het waren allemaal buitenlandse mensen.
waardoor ik eerlijk gezegt bang was dat ik mezelf niet duidelijk kon maken of hen goed kon verstaan omdat ze toch een soort dialect hadden.
enfin… de marokaanse assistente droeg helemaal geen hoofddoek ofzoiets, en ze was ontzettend nederlands. ze was goed te verstaan en ze was onwijs lief voor me.
ze bleef 10 minuten bij me zitten toen ik op de stoel lag, we praatte over rico enzo. toen kwam de tandarts,
die kwam uit sicilie en vroeg me waarom ik zo bang was. ik hele uitleg gegeven wat er allemaal was misgegaan, hoe erg de vorige tandarts was, die constant zuchte als ze bezig was met mijn gebit, voelde me niet op mijn gemak en ik ben bang voor zenuw pijn.
toen zei hij dat ik me geen zorgen hoefde te maken dat hij gewoon met een spiegeltje keek en niet met haakjes enzo aan de weer ging (deed mijn vorige tandarts wel, zodat ik elke keer als ze een gevoelige tand aanraakte ik door de grond ging omdat mijn zenuwen zo gevoelig zijn)
enfin… hij keek met 2 spiegeltjes, en zei tegen me dat mijn vorige tandarts zijn werk niet had gedaan door mijn tandsteen maar te laten voor wat het is, en mijn blootliggende tandhalzen en kapotte glazuur niet te beschermen.
hij zei dat hij dat ging maken, en of ik er die dag aan mee wilde werken.
ik zo: ja graag! want de rechterkant van mijn gebit was zo lelijk! ik schaamde me dood en ik wilde ook een leuke vakantiefoto
dus hij deed mijn tandvlees verdoven. dat kon met een watje of met spray, ik koos voor het watje want de spray was ijskoud en ook dat zou ik weer niet prettig vinden toen liet hij me 10 minuutjes tot rust komen en de assistente kwebbelde wat tegen me aan zodat ik rustig bleef.
toen kwam hij terug en controleerde dubbel of de verdoving werkte,
eerst de assistente met dat haakje in mijn tandvlees, en dat voelde ik niet.
toen controleerde hij het nogmaals met koude lucht. dat ging redelijk, ik voelde het wel maar het ging niet door merg en been
toen begon hij te boren, en vroeg regelmatig of het ging.
ik had soms wel een steekje gevoeld waardoor ik schrok, en dan stopte hij even, en liet me even ontspannen.
uiteindelijk heeft hij 3 tanden die zo lelijk waren van kleur helemaal mooi gemaakt en ik was echt blij.
Toen heeft hij een kleine rontgen foto gemaakt van 1 kies. en zei dat daar een wortelkanaal behandeling nodig was. dat wisti k al wel van mijn vorige arts…
maargoed ik durfde niet.
Hij zei dat hij het zou plannen zeker 2 weken voordat rico opgenomen wordt zodat het rustig kan genezen en ik me goed genoeg voel om bij rico te zijn omdat de napijn niet prettig kan zijn (weet ik van een vorige)

toen heb ik de bus gepakt naar de cursus.
heb anderhalf uur moeten wachten en ik voelde me niet lekker.
uiteindelijk dus de cursus gevolgd en toen ik thuis kwam was ik bekaf en misselijk.
nu gaat het wel weer

Toppie meid!!! Ben trots op je

Liefs Michelle

Wauw, goed zeg! Wat fijn dat hij zo begripvol was! Hopelijk ben je voor de volgende afspraak wat minder zenuwachtig, je weet nu wat je te wachten staat. De spanning komt nu waarschijnlijk uit je lichaam, ga lekker wat rusten en kom bij je dag.

Ik vind je hartstikke dapper!

liefs

Wat geweldig dat het zo is mee gevallen! En wat een lieve tandarts! Nu heb je weer een mooi gebitje, dat is ook heel wat waard! Echt superfijn! Wel een drukke dag, dus ik hoop dat je even bij kunt komen van alle spanning! Goed gedaan Inge!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Klinkt super! Lieve tandarts en assistente en dappere Inge. Goed gedaan joh!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Goed gedaan Inge!

Wat heerlijk dat je hier nu vanaf bent en je weer een paar mooie tanden rijker bent. Echt heel fijn dat de tandarts en zijn assistente zo begripvol waren. Logisch dat je moe was daarna, waarschijnlijk moest toch even alle spanning eruit. Ik hoop voor je dat de wortelkanaalbehandeling ook heel erg gaat meevallen.

Groetjes,
Sandra

dankjewel iedereen
ik ben ook best wel trots op mezelf dat ik gegaan ben en de behandeling heb doorstaan
maarre sandra, over die wortelkanaalbehandeling weet ik het nog niet zo zeker hoor
een half uur met mn mond open liggen met vijltjes in mijn wortelkanalen… en de 2e keer terugkomen en nog es 3 kwartier moeten… nou nee, ik zit er niet echt op te wachten.