Zo vervelend!

Ik vraag me af of jullie dit ook (van vroeger) herkennen? Onze Joyce is nu net 5 maanden oud en ze was altijd een heel lief, goedlachs en rustig meisje.
Sinds een paar dagen is ze ineens steeds heel vervelend. Ze huilt snel, gilt, lacht veel minder en over alles wat eerst geen probleem was, doet ze nu moeilijk: bijv. verschonen bevalt haar niet, ze wil niet in de Maxicosy en ze kan zichzelf in de box ook niet meer eventjes vermaken.
Gelukkig drinkt ze wel goed en 's nachts slaapt ze (nog??) door, maar overdag slaapt ze momenteel bijna niet.
Misschien maakt ze momenteel een sprongetje in de ontwikkeling of komen er misschien tandjes door? (is dit niet wat vroeg met 5 maanden?)
Wat denken jullie???

Tandjes is niet extreem vroeg hoor!
Zou heel goed kunnen.

Maar ook zo’n “sprongetje” is erg goed mogelijk.
Kaya heeft het ook eens gehad (die is nu bijna 6 maanden)
Maar als ze vervelend zijn door zo’n sprongetje dan duurt dat geloof ik maar een paar dagen.

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Ehhh…de banner van Kaya staat spontaan verkeerd zie ik nu.
Raar zeg.
Maar ze is dus over 2 dagen pas 6 maanden

Ik hoop dat het met een paar daagjes weer over is. Denk inderdaad dat het wel een sprongetje is, want ze kan ineens ook terugrollen van buik naar rug (andersom lukte ook al een tijdje) en ze worstelt zichzelf steeds de hele box rond in een poging tot tijgeren, maar dit lukt nog niet zo. Ze hijgt er soms van van inspanning! Frustratie alom dus!! (hihi)

Ik denk dat het gewoon een sprongetje is in de ontwikkeling.

Dan werd Patrick zeer vervelend. hij wilden niks, niks lukte en er kon haast geen lagje meer van af.

Dat duurt een paar dagen en dan is alles weer goed. Die sprongetjes zul je wel vaker meemaaken.

Zal je niet te veel zorgen maken.
Al is het net even heel vervelend als je er net midden in zit.

Bij patrick gebeurden het ook gewoon overnacht. de ene avond was alles nog goed in zijn ledikantje en de volgende dag wilden hij er met geen mogelijkheid meer in, hij wilden niet meer opgesloten zitten en wilden hij in het grote jongens bed.
Dat is maar een voorbeeld van de velen.

Veel succses

veel liefs mignon

Grote kans dat het inderdaad een sprongetje is. Net even het Oei Ik Groeiboek erbij gehaald en tussen week 21,5 en 26,5 zit een sprongetje (of ook wel hangerige periode).

Groetekes, Sje

Nou… daar ben ik dan mooi klaar mee!!!
…geintje, hóór!!}

Erg vervelent die sprongetjes, Ruben heeft er ook erg veel last van gehad.
Maar de laatste paar weken is het hier rustig.
Maar heb zo’n vermoeden dat de volgende in aantocht is, hij begint wat meer te jengelen.
Maar ach gaat wel weer over.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Ja joh, trekken jullie je harnas maar vast aan!

En ach, het is helemaal niet gezegd dat ze elke keer last hebben van zo’n sprongetje of dat ze er lang last van hebben.

Onze oudste had hele duidelijke hangerige periodes, maar bij de jongste heb ik er eigenlijk niks van gemerkt terwijl dat soms eigenlijk veel meer een zeurpietje kan zijn.

Je merkt bijvoorbeeld heel duidelijk als er een stofje op haar hoofd valt want dan begint ze te huilen alsof ze vergaat van de pijn! Kunnen heel hard aankomen hoor, stofjes! En als ze je “Nee!” hoort zeggen gaat ze ook vrijwel onmiddellijk in de blèr-modus!

Dus als ik het zo bekijk, krijgen wij met de jongste de hangerige periodes gewoon uitgesmeerd. Hm, en ik maar denken dat ze geen hangerige periodes had.

Groetekes, Sje

quote:
Ja joh, trekken jullie je harnas maar vast aan!

Hihihi ja ik zal hem maar weer uit de kast toveren, en even oppoesten.
er zit me toch een laag stof op Hahaha

Alleen maar een goed teken toch dat er een laag stof op zit?! Heb je in elk geval een tijdje zonder harnas in de buurt van Ruben kunnen zijn!

Dat knuffelt namelijk veel lekkerder!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 17 May 2006 15:50:40

Tandjes zou idd goed kunnen hoor, 5 mnd is een vrij normale leeftijd voor tandjes…

Sterkte met het sprongetje

Groetjes Nathalie & Co

zit er bij de 10 a 11 maanden ook een sprongetje ??? Zucht…

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Rond de 10,5 maand Kim.
bij Ruben zit hij er aan te komen.
Maar kop op ook hier slaan we ons wel weer doorheen (figuurlijk gespoken hé )

Nou, dat is goed dat ik het weet!!! Ben benieuwd waar hij naar toe springt!!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wordt toch tijd dat ik dat boek nu éindelijk eens ga aanschaffen (Oei, ik groei )
Heb wel het vervolg daarop geloof ik (kijk eens wat ik kan ofzoiets)

Ik vind het een handig boek, en zou het dan ook iedereen aanraden.
alleen ik zeg er wel bij veel dingen moet je met een korretje zout,
uhm, maak er maar een zak zout van lezen. hihi

Hahaha, ja, mijn nicht heeft dat boek en die zei zoiets ook al
Maar handig lijkt het me zeker!
Want vaak klopt het toch wel hoor, met die "sprongetjes"
T is alleen natuurlijk zo dat ieder kind anders is en het daardoor soms niet "klopt"
Stephan was namelijk zo’n onwijs makkelijk kind, die heeft gewoon nooit last gehad van die dingen
Kaya wel trouwens, maar daar zit zowiezo al meer pit in

Hey…ik kan natuurlijk ff kijken of mijn nicht dat boek nog heeft.
Haar kids zijn inmiddels ook kleuters, dus wie weet mag ik 't wel ff lenen

quote:
Haar kids zijn inmiddels ook kleuters, dus wie weet mag ik 't wel ff lenen

En het scheelt je weer 30,- euro

Nou, daarom juist