Zo vaak wakker 's nachts

Hallo medemoeders,

Mijn zoontje is nu 14 weken en de nachten lijken steeds slechter te worden. Overdag slaapt hij telkens 45 minuten en dan wakker, speentje en meestal slaapt hij dan weer verder. Overdag natuurlijk geen probleem, helaas doet hij dit 's nachts ook. Gisteravond na een voeding om 20.30u gevoed en daarna op bed, toen iedere 45 min wakker, om 23.30u proberen te voeden, maar wilde hij niet (borstvoeding). Weer gaan slapen en weer elke keer na 45 min wakker. Om 2u maar weer proberen te voeden, toen dronk hij flink. Daarna weer iedere 45 min wakker. Meestal slaapt hij weer verder na het geven van de speen. Ik niet. Herkent iemand dit en zijn er tips om dit patroon te doorbreken?

Hoi heel herkenbaar voor ons. Gek wordt je ervan. We hebben verschillende dingen geprobeerd. Ten eerste baby massage of gymen (vanaf het moment dat hij kon grijpen en draaien), warm bad en grote fles drinken. Sliep thies langer achter elkaar van. Daarnaast inbakeren. Dit werkte eigenlijk nog beter. Soms werkte druppeltjes chamodent in zijn mond. Dat werkt een beetje versuffend. Het was pas echt over toen hij meer ging eten. De volgende komt er bij ons aan en ik ga gelijk inbakeren en niet te weinig melk geven. Nutrilon forte en andere “stevigere” babyvoedingen hielpen niet.

Zou het kunnen dat hij in een sprong zit? Het enige wat je dan kunt doen is afwachten en hopen dat hij er snel weer uit is.

Groetjes,
Sandra

@ Annemiek 71: druppeltjes chamodent in de mond? Ik neem aan dat je bedoelt als er sprake is van tandjes krijgen? Daar is dat namelijk voor bedoeld dacht ik.

Dat was hier ook zo, babies hebben een slaapcyclus van 45 minuten en soms worden ze dus weer wakker om vervolgens verder te slapen.
Ik ben Dion gaan inbakeren en dat hielp fantastisch, hij ging zich toen om de 3 uur melden s’nachts en overdag bleef het bij de hazeslaapjes tot hij wat ouder werd.
Hij huilde ook wel veel tussen de voedingen en ben me toen ook gaan verdoepen in de 3-R’s en ben het gaan toepassen.
Ik kreeg een veel rustigere babay die daardoor ook s’nachts beter en langer doorsliep.

Lilypie Third Birthday tickers

Wij hebben hier net zo’n week er op zitten. Gelukkig heeft hij vanacht voor 't eerst weer van 21.00 - 06.30 uur geslapen… pfff was wel zwaar hoor die week. Hopen dat hij vannacht ook goed doorslaapt… kan mijn slaap wel gebruiken. Maar wij hebben er gisteren voor 't eerst een schep rijstebloem doorgedaan… misschien lag het wat zwaarder op de maag… weet niet maar we hebben het vanavond maar weer geprobeerd!
Succes!

Ben blij dat het er voor jullie op lijkt te zitten Mamariska. Wij modderen nog even aan. Al twee goede nachten gehad met twee keer lopen voor de speen en één nachtvoeding. Das oké. Vannacht weer bal. Na na de nachtvoeding weer wakker na een uur. Even erheen en daarna maar even laten huilen, na 15min was hij stil om vervolgens na een half uur weer te beginnen. Komt vast wel een keer goed.