Hoi allemaal,
Ik ben moeder van een zoon van bijn 3 maanden. Hij groeit goed en huilt weinig. Eigenlijk doet ie het heel goed. Alleen zijn zijn dagen zo wisselend in hoe vaak , hoe veel en wanneer hij slaapt. Ik hanteer de principes van wakker, verschonen, fles, samen spelen in box en weer in bed e.d. Ook let ik heel goed op zijn signalen van moeiheid. Als ik hem naar bed breng kan ik alleen nooit 100% zeker zeggen ‘nu gaat hij slapen’. De ene keer wel zonder sputteren de andere keer absoluut niet. Dan weer wel maar voor slechts een uurtje dan andere keer hoor ik hem 3,5 uur niet. Hij heeft last van krampjes en windjes maar ook daar heeft hij de ene dag s’ochtends, de andere dag s’middgas en dan weer s’avonds last van.
Tussen 19:30 en zijn laatste fles rond 22.30/23:00 slaapt ie vrijwel altijd. We moeten hem echt wakker maken voor de fles. De nachten gaan best goed maar ook nog wel wisselend. Hij kan op de meeste’gekke’tijden wakker worden. Met zijn fopspeen is hij vaak snel getroost en slaapt hij zomaar weer tot de volgende ochtend door. Het komt ook voor dat hij wakker blijft worden. Dan geven we hem de fles die er dan prima in gaat. Ik voel me dan schuldig omdat ik hem soms ook gewoon ‘paai’ met de fopspeen terwijl ie mss ook wel honger heeft!
Waarschijnlijk maak ik me druk om niets maar ik had al een soort voorspelbaar dagritme verwacht zo rond de drie maand. Oh ja hij krijgt nu 5x180cc en weegt 6200 gram.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Groetjes,
Lynn mama van Morris