Weet je hoe ik altijd denk als er geld in dingen wordt gestoken terwijl we het in eigen land veel beter zouden kunnen gebruiken?
“De verzorginstehuizen zitten vol met oude mensjes die zich na de oorlog suf gewerkt hebben om Nederland weer op te bouwen en die mensen worden maar 1x per week gedoucht omdat er gewoon geen geld is voor meer personeel”.
Te triest voor woorden eigenlijk! En dan wordt er gezegd “Ja, maar dat is een ander potje!”. Gelul! Als ik nu voor een boodschapje moet en even geen contanten heb en in de portemonnee van mijn man zitten nog wel contanten, dan gaan die contanten mee voor die boodschap! Jammer dan dat het in een ander potje zat, ik heb dat geld even dringend nodig!
En zo vind ik dat nu dus ook! Pomp maar geld in Griekenland waar weet ik veel hoeveel al lang geleden overleden mensen nog elke maand een uitkering krijgen omdat familieleden ze niet eerlijk dood gemeld hebben bij de overheid! Geeft niet hoor, wij laten onze bejaardjes gewoon voortaan eens in de 2 weken douchen en dan krijgt Griekenland gewoon wat eurootjes meer van ons!
Dat ten onrechte geïncasseerde geld voor die overleden Grieken hoeven die families niet terug te betalen om te helpen het land te redden. Wij redden het land wel voor jullie!
Michèle, zal ik je vice-president worden?
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 18 Sep 2011 21:27:55