hallo dames,
ik weet me er soms geen raad mee…sinds ik zwanger was van Meric, inmiddels is hij 8,5 maanden oud, ben ik zo opvliegerig en zo opstandig! ik heb totaal geen geduld en geef soms felle reacties terwijl degene tegenover mij het goed bedoelt. vooral mijn man lijdt er heel erg onder. dit is nou de zoveelste keer dat mijn man de auto heeft gepakt en naar zijn vriend is gereden en ik hier huilen en nadenken wat heb ik nou weer gedaan…
sterker nog ik geef me zelf steeds gelijk! terwijl als ik wat rustiger wordt en de situatie nog eens onder ogen neem, dan merk ik dat ik weer eens verkeerd zit. ik weet niet hoe dat komt…weet niet hoe ik aan dit gevoel kom maar heb constant het gevoel dat ik mezelf moet verdedigen ook al gaat het nergens over.
ik herken mezelf niet meer…zo was ik nooit en echt ik heb nare tijden achter de rug, de zwangerschap verliep goed maar ik werd een beetje onzeker toen mijn baas mij de deur wees toen ik me voor de derde keer niet lekker voelde en naar huis wilde gaan…hij gaf er niks om…sindsdien zit ik thuis. ik heb eindelijk een baan gevonden en ik hoop dat dit gaat helpen. soms denk ik dat het thuis zitten niet voor mij is weggelegd en dat ik hierdoor in deze situatie ben beland. heb psychische hulp gehad maar ik kreeg elke keer een rekening van 70euro nou zie dat maar te betalen met je ww-uitkering voor maar 3 maanden. net als ieder ander wilde ik graag geld opzij zetten voor moeilijke tijden. nu hebben we niks achter de hand. ons enige hoop is dat ik nu ga werken. ook daar heb ik moeite mee. ik moet fulltime werken voor een minimum loon het is niet anders…alles is beter dan niets en daarbij moet ik mijn kleine missen 5 dagen lang. ook hier zit ik erg tegenop. maar goed we doen het voor hem dus voel me absoluut geen slechte moeder. alleen bij mijn zoontje voel ik me goed. niet onzeker niet driftig…niet ongeduldig. op een of andere manier gedraag ik me als de oude wanneer ik met mijn kleine bezig ben…maar intussen maak ik mijn man zijn leven zuur en breek de harten van mijn familieleden om onzinnige dingen…ben soms bang dat mijn man mij gaat verlaten puur door mijn gedrag…of dit ontzwangeren is weet ik niet maar ik hoop dat ik gauw het oude wordt…want ik weet me er soms geen raad mee…voel me klote…sorry voor het lange verhaal moest er echt uit.