Zo naar het bureau!

En ons meisie moet wer en prik.

Ik heb zelf zo’n hekel an prikken en het voelt gewoon raar en en klomp in de maag dat Manon een prikkie moet. Brrrr…
Maar goed, het is voor een goed doel!

Ik ben wel erg benieuwd hoe lang en zwaar ze is. Het is maar een ukkie namelijk maar misschien valt het mee.

Als we geweest zijn laat ik wel weten hoe en wat!

Tessie

Ben benieuwd hoe veel ze nu gegroeit is.
Ruben moest eigenlijk afgelopen dinsdag maar het buro was gesloten al zo vaag.
dus Ruben kwam deze week even onder zijn prikje uit.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Oh nooit leuk die prikkies, sterkte vandaag!

Groetjes Nathalie & Co

Ja, nooit leuk hè die prikjes
Succes enne…op zich altijd wel leuk om te zien hoeveel ze gegroeid zijn! (vind ik )

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

suc6 vandaag met de prikjes

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Matthias heeft gisteren ook twee prikjes gehad, zijn eerste trouwens. En het is redelijk goed meegevallen. Hij weende natuurlijk wel even en dat is als moeder niet fijn om te zien he. Maar het was snel over. Hopelijk gaat het bij jullie even goed!

Groetjes,
Stefanie, mama van Matthias

Nou het ging super…geen kik! Dar was ik wel blij om, de vorige keer was ze o zo boos!

Verder is ze nu 71,5 cm en 7992 gram. Net iets boven de onderste lijn en alles in verhouding. Niets aan de hand.

Alleen haar tandjes zijn met een bruin randje/vlekje onderaan doorgekomen. De 2 boventandjes. Nu al een soort cariës. Daar baal ik flink van aangezien wij allebei een goed gebit hebben. Advies ids om 2x per dag electrisch te poetsen, meer kun je niet. Volwassen gebit kan wel goed zijn.

Kent iemand dit ook?

Tessie

Hoi Tessie

Gelukkig is alles goedgegaan met mijn zoontje was het altijd een drama
met die prikjes.

Mijn nichtje heeft ook caries gehad op haar tandjes maar dat kwam
door het drinken van joki drink uit een fles ze was ook zo’n maand of 11 toen
ze dat kreeg. Maar dan ook bijna heel dag door hoor. Ik weet niet of jou dochtertje dat krijgt en of ze al uit een tuitbeker drinkt? Ik gaf mijn zoontje pas joki en andere sappen toen hij uit een tuitbeker kon drinken en ik geef hem ook fluor tabletjes het is eigenlijk niet nodig zegt de tandarts omdat er voldoende fluor in tandpasta zit maar ik doe het wel
en gelukkig heeft hij er geen last van. Mijn neefje heeft ook tabletjes gehad en die heeft ook geen cares gehad.
Mijn nichtje heeft ze niet gehad maar ze is nu aan het wisselen en heeft nu al een paar mooie tanden en ze doet ze heeeel goed poetsen zegt ze.

Groetjes van Bianca mama van Jeremy

Gewijzigd door - Bianca74 op 16 Jun 2006 15:58:50

Hoi Bianca,

daarom baal ik ook zo, Manon krijgt alleen gewone melk en roosvicee 2x een flesje en niet de hele dag door zeg maar. Ze heeft nog nooit een snoepje gehad, krijgt vaak smeerkaas of pindakaas als broodbeleg en als ze 's nachts al iets krijgt is het water.

Haar tandjes zijn zo al doorgekomen. En we poetsen vanaf het eerste puntje dat door is. We gaan nu 2x per dag poetsen.

Een tuitbeker weigert ze pertinent, we beginnen nu met een oefenbeker. Veel geknoei maar ze wil het in ieder geval graag.

En misschien is toch de antibiotica direct na haar geboorte de oorzaak.

Wel fijn te lezen dat de tanden van je nichtje nu goed doorkomen zonder plekje!

Tessie

Gewijzigd door - Tessie op 16 Jun 2006 20:04:56

Hoi Tessie

Wat vervelend hoor he en dat je er verder niks meer aan kunt doen.
Ja goed poetsen dat doen jullie al en je geeft haar al niet veel sap dat is ook niet de boosdoener.
Hopeljk word het ook niet erger. Meer kan je ook niet doen.

Groetjes van Bianca mama van Jeremy

Zoveel “raars” geef je haar inderdaad niet.
Zal me niks verbazen als het komt door de peniciline.
Ik heb dat vroeger veel gehad als kind en had dus hetzelfde op 1 tand (bruine plek)
Maar…vroeger waren de penicilines wel anders als nu, veel zoeter enzo…
Ik zou het eigenlijk echt niet weten verder…

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

quote:
Een tuitbeker weigert ze pertinent, we beginnen nu met een oefenbeker. Veel geknoei maar ze wil het in ieder geval graag.

Wat is dat voor beker? Misschien ook wat voor ons? Ik geef nu gewoon uit een glas, maar Joël houdt zelf nooit iets vast…

Groetjes, Mariëlle en Joël

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi Marielle

Ik heb hem hier bij de da gekocht.
het is een drie in 1 beker.

eerst een tuit, dan een soort dop erop met 3 gaatjes erin en dan die dop eraf en is het een gewone beker met oortjes.

merk vital baby.

Tessie

dank je ik zal eens kijken!
groetjes, Mariëlle en Joël

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker