Zo moe

Mijn zoontje Demi is al een aantal weken heel erg moe.
Eerst dacht ik dat het ‘wintermoeheid’ was, dat hij behoefte aan zon en buitenspelen had. Maar het is de laatste tijd toch goed weer geweest en heeft hij veel buiten gespeeld en geleefd…

Hij slaat ongeveer een jaar niet meer 's middags. Ik heb geprobeerd om hem 's middags weer te laten slapen, een uur en daarna een half uur, maar dan is hij 's avonds niet in slaap te krijgen. We leggen hem wel gewoon om 19.30 uur op bed maar hij blijft babbelen en zingen tot 22.00 uur! Dus dit is ook niet een oplossing.

Is die vermoeidheid normaal? Of zal ik toch de huisarts/cb eens bellen?

Hoi,
Ik neem aan dat je “slaapt” bedoeld en niet slaat
Ik denk echt dat het de tijd van het jaar is. Mijn dochter is ook heel erg moe en zelf voel ik het ook moet ik zeggen.
Neemt niet weg dat als je het niet vertrouwd dat je altijd langs je huisarts kan gaan.
Groetjes Nancy

Hoi,

Hier zijn de kinderen ook moe hoor.
Komt door het weer, lekker buiten spelen en rennen enz,

Zie dat je zoontje al 3 1/2 jaar is, zou hem niet meer op
bed doen s middags, maar s avonds eerder.
Ik denk dat als je hem bijv. om 18…00/18.30 u op bed
zou doen hij snel zal slapen, en niet meer spoken.
En wat wij doen met dit warme weer, gewoon in hemd en
onderbroek laten slapen en boven dekbedje.
Mochten ze het koud krijgen dan gaan ze er van zelf wel
onder liggen.
Onze kinderen zijn (bijna) 5 en 7 jaar.

Hoe laat is jouw zoontje s morgens wakker?
Hier zijn de kinderen rond 6 u/half 7 wakker, en ze gaan
s avonds om 19.00 u naar boven. Om 19.30 is het dan stil.
We lezen nog even boekjes en liedjes zingen, dus zijn zo
een half uur verder.

Groetjes Lisan.

@Nancy. Ik bedoel inderdaad slaapt en ben blij te horen dat het bij jou ook zo is

@Lisan. Door de weeks wordt Demi wakker van ons als we gaan douchen om ong. 7 uur. Hij gaat 's avonds tussen 19.00 en 19.30 uur naar bed en slaapt dan vrij snel. Op donderdag eet hij bij opa en oma en valt vaak in de auto al in slaap (18.30 uur). Ik kan hem dan zo overleggen.
In het weekend slaapt hij vaak wat langer, tot 8 uur. 's avonds gaat hij meestal wel gewone tijd naar bed (tenzij we op visite zijn, maar nooit later dan 20.30 uur)

Hij begint 's morgens al te zeggen dat hij nog zo moe is. De opvang zegt ook dat hij vermoeider overkomt dan de andere kinderen, maar die zijn een stukje jonger en slapen nog 's middags. Ik denk dat ik toch de huisarts eens à bellen…

Even laten uitsluiten dat er iets lichamelijks aan de hand is; bloedarmoede ofzo. Als je weet dat het niets lichamelijks is, dan kan je daar tenminste gerust over zijn.

Groetjes,
M

Lilypie Fifth Birthday tickers

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”