Zo moe

Dag lieve mama’s

Ik vraag me af of iemand hier dit herkent,

Ik heb altijd al veel slaap nodig gehad, en uitslapen vind ik heerlijk.
Maar de laatste tijd ben ik zo moe, het maakt niet uit hoeveel ik slaap en hoelang ik op bed blijf liggen. Ik werk weer sinds 4 weken twee dagen in de week. Ik heb best intensief werk (veel lopen,staan, langdurig zitten-en niet op de relaxte mannier!) Ik ben vrijdags dan ook altijd helemaal stuk!
Het is nu bijna 4 maanden geleden dat Joost is geboren. Ik ken het gezegde 9 maanden op 9 maanden af…Maar zó moe??
Ik gaf hem gisteren de fles en kreeg mijn armen bijna niet in beweging…Nu is Joost op dit moment ook echt niet makkelijk met eten…Sprong waarschijnlijk…(Hoop ik want dat betekend dat het ook weer over gaat:D)
Verder ben ik nog niet op mijn startgewicht (nog 7 kilotjes…) En ik sport 1x per week een uurtje.
Iemand die dit ook heeft meegemaakt?
Groetjes.

Lilypie First Birthday tickers

Ik herken het wel hoor. Ik ben iemand die ook altijd veel slaap nodig heeft gehad. Ik sta elke dag (behalve in het weekend) om 06.00 uur op en ben dus 's avonds helemaal afgepeigerd en ga dan ook heel saai vaak al vroeg slapen. Niet leuk voor mijn partner, maar anders trek ik het echt niet.
Vooral na de geboorte van de twee jongens ben ik extra moe. Ik werk 3 dagen in de week en op woensdag en vrijdag is het vaak racen met school van de oudste, vriendjes die komen spelen, huishouden en boodschappen doen. Allemaal heel leuk, maar wel vermoeiend vind ik. Daarnaast zit ik op het moment erg slecht in mijn vel, dus dat vreet nog meer energie natuurlijk.

Je zoontje is pas 4 maanden oud. Ik geloof echt in negen maanden op, negen af hoor. Voordat je lichaam weer een beetje op orde is. Daanaast werk je pas weer en moet je dat ook leren combineren met alles. Verwacht niet snel te veel van jezelf . Heb je wel eens je ijzer laten testen? Misschien is dat wat aan de lage kant.

Gun jezelf de tijd en probeer lekker bij te tanken als de mogelijkheden zich voordoen.

Laat voor de zekerheid eens een bloedcheck doen. Gewoon het normale. Ijzer, suiker, schildklier, en even een ikke momentje inlassen. Gewoon even Joost bij pappa laten en iets leuks doen dat kan soms ook wel helpen om alles helder te krijgen.

Groetjes,

Michèle

Ik heb mijn ijzer nog niet laten testen…Ik weet dat bloedarmoede gepaard gaat met verminderde eetlust (vroeger erg vaak gehad) En daar heb ik nu juist geen last van
Ik ga vanaf augustus ook 3 dagen werken. Ik mocht van mijn werkgevers rustig aan beginnen. Plus dat Joost dan 6 maanden is voordat hij naar het KDV gaat.
Ik sta om half 6 op als ik moet werken en ben dan vaak pas om kwart voor 7 thuis…
Ach ja voor een leuke baan heb je wel wat over he
Heb je toevallig ook last gehad van gewrichts en spierpijn?
Misschien toch maar HB laten testen…je weet maar nooit…

Ik herken het ook hoor… Ik werk 32 uur… en ik heb 2 dames, 1 van bijna 4 dus die heeft energie voor 10! En dan het huishouden er ook bij want dat gaan helaas niet vanzelf… Ik heb geregeld van vermoeidheid huilend op de bank gezeten hoor als de kinderen in bed liggen… en maar afvragen waar komt het toch vandaan… KOMT DIT OOIT NOG GOED! mijn ervaring zegt van wel…
Vergeet niet dat een kindje in je leven een hele grote verandering is… en hoe “makkelijk of moeilijk” je kindje ook is… het blijft een ingreep in het leventje dat je had… dat kost ook energie… dan is het belangrijk dat je je zelf niet voorbij loopt en inderdaad een ikke momentje inplant… (haha en dat zeg ik, zo ik ook e’s moeten doen!)… Je hormoon huishouding is ook nog niet weer van ouds, omdat je nog niet zo heel lang geleden bent bevallen… en dan werk je er ook bij… dat lijken mij genoeg dingen waar je je energie aan kwijt raakt zeg maar…
Maar het kan natuurlijk geen kwaad of ff te laten testen… dan weet je het zeker ja toch?

Groetjes,

[img]http://lb4m.lilypie.com/Sj06p2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fourth Birthday tickers” />

[img]http://lb1m.lilypie.com/Rhxhp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Bedankt voor alle reacties!

Jeetje ja het huishouden…had ik nog nie eens meegerekend…staan nog 3 wasmanden met strijk!!! AAAAAAHHHHHHHHHHH
Zit nu lekker op de bank met poes op schoot en snoes in bed:D
Net een beetje de babyalbums weer bijgewerkt:D

Groetjes!

Laat voor de zekerheid even bloedprikken en vraag zeker altijd bij vermoeidheid dat ze ook de vitamine B12 controleren.

Gr Tries

Hoi,

heel erg herkenbaar!! Je bent natuurlijk nog niet zo lang geleden bevallen, en idd 9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren.
Ik ben nu momenteel ook erg moe, onze zoontjes zijn 3.5 en 5.5 jaar en vreten energie!
Daarbij komt dat de jongste iedere nacht nog wel een keer wakker is, helaas.
Ik moet gewoon ook eerder naar bed gaan, dan zou me ook goed doen.
Maar het is idd naar school brengen, huishouden, (strijken/wassen/poetsen etc…)
Altijd ligt er wel iets…
Je moet wel wat makkelijker worden als er kids zijn, vind ik anders maak je je het zelf zo moeilijk
Deed ik ook hoor in het begin dan MOEST alles af zijn in 1 avond.
Nu heb ik geleerd dat dat onmogelijk is, en dat je ook maar een mens bent.
Alles strijken bijvoorbeeld heb ik me ook afgeleerd
(alhoewel ik nog steeds veel strijk haha!)
Gewoon iedere dag als het kan ff iets doen, werkt toch vaak beter.

Want: heb je NET de vloer gedaan, half uur later gaat er bij wijze van alweer een beker ranja over, Fijn!!
DUs daar ben ik makkelijker in geworden.
Je moet ook aan jezelf proberen te denken, of ms iets van sport ofzo,
Krijg je juist weer energie van !

Het is natuurlijk nooit verkeerd om je bloed te laten nakijken, ik had dat ook na de geboorte en wilde chequen op cholesterol maar dat mocht pas 6 maanden na de bevalling omdat anders de waarden niet kloppen!

succes en groetjes

oow ja ik herken dit zeker, elke mogelijkheid om plat te gaan die nam ik, want ik moest mezelf voortslepen, zo moe ik had savonds geen puf meer over om ook maar boodschappen te doen bijvoorbeeld, was compleet gebroken ! !
en ik moet zeggen dat ik het soms nog wel eens heb, maar zeker in de 4-5 maanden was ik echt zooowww moe dacht echt dit komt nooit meer goed,
en ik moet zeggen dat ik nu nog zorg dat ik om 22.00 uur netjes naar bed ga anders red ik het gewoon niet, want ja zo’n kleintje vreet energie en je lijf moet nog bijkomen hoor meid in jouw geval !

Pippy is geboren 17.07.2009

Oh maar ik laat ook dingen los hoor. Zelfs nu ik thuis ben doe ik wel eens niks (ja ja ja dames ik heb het door) ik moet ook wel want ik kan soms heel moe zijn door mijn gezondheid ook en ik heb nu de kans om er aan toe te geven dus laat ik dat dan ook maar doen. want anders kun je mij ook opvegen. Enne hier is het ook uiterlijk 22.00 lights out hoor.

Groetjes,

Michèle

ow ja scheelt ik strijk niet !
ik vind het mega nutteloos…sorrie… ja beddengoed, als je tussen je lakens kruipt is het toch weer verkreukt … en of het nu gestreken op stapeltjes in de kast legt, ken ik nie wakker van liggen, theedoeken strijken vind ik hetzelfde verhaal… manlief heeft geen overhemden nodig voor zijn werk, en zou hij dat wel mogen hebben dan mag hij die zelf strijken… en ik koop eigenlijk nooit iets wat echt kreukt… en de paar bloussies die hang ik nat op, en dan ist ook wel te doen !
en die kleding van pippy strijk ik ook nie, die draagt geen bloussies , bovendien die is na 5 minuten 1 grote kreukelzone !

Pippy is geboren 17.07.2009

Ik strijk wel mijn blouses als ik ze nodig heb, morgan der kleren strijk in inderdaad ook niet, dan blijf ik bezig en hetzelfde wat Sugars zegt dekbedovertrek?? No way 1 keer rollebollen en het is gekreukt.

Groetjes,

Michèle

:smiley: Beddengoed/handdoeken ondergoedjes sokken strijk ik ook niet hoor!
Maar heb vandaag 1 mand met strijk weggewerkt. De volgende komt vlg week wel weer!
Verder met m’n jochie getut en gespeeld en m’n nagels gedaan:D
Morgen weer vroeg op om te werken…gelukkig leuk werk:D

Groetjes!

Mijn dochter is in Maart 3 geworden, en ik ben nog steeds moe! hahahah, echt hoor, niet om te ontmoedigen ofzo, maar denk ook wel een beetje dat het bij mama zijn hoort. Ik hoor het van veel mama’s omdat ze zoveel mogelijk uit de dag willen halen. Moeilijk he, oohh en strijken doe ik gelukkig niet zelf, overigens heb ik veel kleding dat het niet nodig heb, en het strijken van handdoeken, daar zou ik helemaal nooit aan beginnen!

Strijken?! haha… dat heb ik in jaren niet gedaan, ownee, toch voor de kerst een overhemd voor mijn mannetje… verder strijk ik niets… En als mijn man vindt dat er iets gestreken moet worden, kan hij dat prima zelf…

Lilypie Fourth Birthday tickers

Ik vind dat altijd heel knap als mensen niet strijken, echt waar.
Ik strijk ook altijd heel veel. Geen dekbedovertrekken, maar de kussenslopen wel weer. Ook geen handdoeken en ondergoed en pijama’s, maar voor de rest bijna alles denk ik. Ben daarin beetje een zeikerd. Voorheen had mijn vriend altijd maatpakken voor zijn werk, dus had ik per week 3 of 4 van die irritante overhemden om zo kreukvrij mogelijk te strijken, bleh!