Pfff ik ben zo moe, de hele dag door, ik kan wel 24 uur slapen lijkt het! En dat terwijl Joey toch een heel ideaal kind is die mij pas tegen 9 uur wekt…
Als hij om 11 uur weer naar bed gaat duik ik er het liefst ook weer in, en soms doe ik dat ook, maar dan knaagt er weer een schuldgevoel, want de afwas… stofzuigen, strijken… Mijn vriend helpt wel, maar hij werkt wel 40 uur per week, ik maar 20 op twee dagen. Nu heb ik vakantie, 4 weken, heerlijk! Maar toch blijf ik moe
"s morgens kan ik niet eten door de misselijkheid, en daar begint geloof ik al het eerste probleem, want geen eten is geen energie. Pas om een uur of half 12 neem ik een boterham maar dan blijf ik trillerig tot een uur of 1. Het is zelfs zo erg dat ik nog te lui ben om naar de wc te lopen als ik moet plassen (en wat is dat toch vaak als je zwanger bent)
Natuurlijk hoort het allemaal bij de zwangerschap, maar ik heb dit nooit eerder gehad zo erg! Weet iemand of er iest tegen te doen is? Vooral dat tegenstrijdige van mezelf, ik mag van mezelf niet rustig aan doen als het nog een rommeltje is in huis, maar ik ben ook te moe om dat rommeltje aan te pakken, en zo krijg ik nooit rust!
Zo moe
Ik kan me voorstellen dat het zwaar is, hoor! Onderschat het niet, je hebt je werk, je kind, je relatie, je huishouden en ondertussen ben je misselijk, krijg je niet veel voedingsstoffen binnen de eerste helft van de dag en is je lichaam bezig met het aanmaken van extra bloed, hormonen en de groei van je nieuwe kindje.
Ik was ook erg misselijk toen ik zwanger was van Nora, weinig hielp, maar ik weet nog wel een tip: eerst iets droogs eten voordat je opstaat. Bij mij was het doorbijten tot die eerste maanden voorbij waren.
Gun jezelf de rust af en toe, het huishouden moet dan maar even wachten, hoor! Loop jezelf niet voorbij, want dat is niet goed voor jou, je nieuwe kindje en je omgeving. Echt goed op jezelf passen hoor!!
Je kunt trouwens bij de VK even na laten kijken hoe het met je HB waarde is. Als die laag is, kun je ook heel moe worden.
Sterkte!
Liefs, Liske
Misschien even je bloed laten prikken?? Dat je hb wat aan de lage kant is. En misschien ook even je suiker laten checken. Als die schommelt kan ook zijn dat je moe bent. Enne 12 weken is geen garantie dat de vermoeidheid ook over is he.
Wel gefeliciteerd met de eerste mijlpaal trouwens
Groetjes,
Michèle
Bij mij is dat moe-moe-moe net een beetje over. Ik sliep ook met Minke mee op mijn vrije dagen, dus heel herkenbaar. Ik zou idd zoals de anderen even je bloed laten checken, misschien heb je wat ijzer te kort en daar kan je heel moe van worden. Bij mij is het nu veel beter, dus ik hoop dat het voor jou ook snel bijtrekt en je wat meer energie hebt! Sterkte hoor!
Joey is net 9 maanden … dus je ben net ontzwangerd en toch weer zwanger. Dus misschien heeft dat er ook mee te maken… én die kleine kan dan wel makkelijk zijn… je moet er toch naar om kijken en er voor klaar staan… dus die moeheid niet onderschatten meid… want dan loop je jezelf voorbij. Vooral nu je vakantie heb het er lekker even van nemen… … en bloed laten prikken is nooit verkeerd.
Dankjewel voor de tips, wat stom van me zeg, dat ik nog niet eens zelf aan bloedprikken heb gedacht! Ik heb van Joey ook zwangerschapsdiabetes gehad, dus wie wete heb ik dat nu weer. Morgen maar even bellen…
Een te laag HB moet ik niet aan denken, maar ik zal het vragen… Ik hoop niet dat ik weer aan de staaltabletten moet, want dat heeft ook weer zulke nare bijwerkingen… Maargoed, deze vermoeidheid is het ook niet, dus ik ga zeker even langs de huisarts!
Ik ben drie weken geleden ook al eens flauw gevallen op mijn werk. Ik was aan het strijken en het was 30 graden, ik ging er van uit dat het door de warmte kwam, maar nu twijfel ik daar ook aan…
Ook heb ik steeds een beetje hoofdpijn, niet heel erg, maar gewoon zo’n iritante zeurderige pijn, en ik mag geen pcm…
neem de tijd voor jezelf als joey slaapt die afwas en zo loopt niet weg die kan je ook doen als je mannetje uit bed is. zet je hem bij je in de wipper ofzo. en net als de rest zeg ff bloed laten prikken.
een beetje tijgerbalsum op je slapen smeren wil ook wle eens helpen tegen de hoofdpijn, geen hele klodder want dan staat je hoofd in de fik
Liefs Michelle
tijgerbalsem?? dat wist ik niet! Loop zelf ook al weken met zeurderige hoofdpijn… (spanningshoofdpijn) maar dan helpt pcmoll ook niet meer… dus miss ook optie die balsem!?
Maar je mag gewoon pcm hoor als je zwanger bent… Heb het vorige week nog bij de vk gecheckt omdat ik zelf ook zo’n hoofdpijn had.
Alleen niet te veel en geen twee per keer oid.
Groetjes!
Hey die tijdgerbalsem ga ik proberen! PCM mag ik zelf niet hebben omdat ik nog meer medicijnen gebruik voor de zwangerschap, waaronder bloedverdunners en antistolling.
ik wil je niet afschrikken, maar als je de vorige zwangersschap zwangerschapssuiker hebt gehad dan is de kans vrij groot dat je het weer kan krijgen. Ik heb het ook gehad en deze waarschuwing al meegekregen. En ik wil niet afgeven op je vk of gyno maar zij hadden dit al moeten checken vanwege de hoogte van de kans.
Groetjes,
Michèle
En hoofdpijn kan ook veroorzaakt worden door te laag Hb, dus zeker even bloed laten prikken. Verder veel sterkte en hopelijk voel je je snel weer beter!
Groetjes,
M
En als we dan toch bezig zijn, zou ik ook je bloeddruk even laten meten…
Sterkte!
Groetjes van Christa
Toen ik zwanger was van Tim ben ik de eerste 4 maanden erg misselijk geweest. Wat helpt is eerst iets eten, terwijl je nog op bed ligt. Ik kreeg iedere ochtend van mijn man 2 crackers of beschuitjes met kaas terwijl ik nog op bed lag. Was helaas ook weer over toen ik bevallen was Maar dat hielp bij mij altijd wel goed tegen de middelijkheid. Dus hoe misselijk je ook bent, toch even wat eten en wie weet helpt het.
Tips tegen vermoeidheid heb ik niet echt, behalve wat hier al eerder genoemd is. En probeer je niet zo druk te maken om het huishouden. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar hoe meer jij je er druk om maakt des te moeier wordt je ook. Gewoon lekker naar bed gaan als Joey ook naar bed gaat. En probeer als Joey wakker is en jij ook weer even lekker gelegen hebt iets in huis te doen. Gaat dat niet dan is het jammer en dan doe je het gewoon in het weekend samen met je man.
Sterkte!
Groetjes,
Sandra
Heey,
Ook ik was reuzemisselijk de eerste 4/5 maanden. Toch heb ik elke ochtend wat gegeten, ondanks dat ik al heel misselijk was, en dan vooral iets wat ik makkelijk er wee uit kon werken…daarna gaf ik altijd over en dan was ik er weer klaar mee en kon ik er weer tegenaan. Ik wachte dan meestal wel even een kwartiertje ofzo, en begon dan aan mijn boterhammen. Zo voorkwam ik altijd dat ik in het ov op weg naar school moest spugen
Hoop dat dit voor jou ook werkt, het isniet zo lekker maar dan ben je er misschien wel vanaf.
Liefs, Anne
Nou ik heb de husiarts gebeld, maar die is weer eens op vakantie, en ze vonden mijn vermoeidheid niet ernstig genoeg om me naar een vervanger te sturen… Belachelijk, maar goed…
Ik heb de gynaecoloog gebeld, en die heeft me een formulier naar het lab gestuurd zodat ik maandagochtend kan bloedprikken voor het HB. Volgende week vrijdag moet ik toch al naar de gyn, dus die diabetes kon wel even wachten vond de assistente. Ze wist zelf niet hoe ze deze test aan moest vragen. Als ik mijn bloedruk op wou laten nemen moest ik maar naar de huisarts… Tjaaa het is weer lekker raak hoor Maargoed, er word aan gewerk, dus ik moet weekend maar even heel kalm aan doen
Ik heb al zo veel verschillende dingen proberen te eten voor het opstaan, maar niets helpt. Ik voel me er het prettigst bij om gewoon een paar glazen water te drinken en die dan steeds weer uit te spugen. Eten uitspugen vind ik echt verschrikkelijk, en dat doe ik maar niet nu… Ik heb vandaag drinkontbijt gehaald, misschien dat dat wat is, al kon dit eerder ook niet, ik zal het zien morgenvroeg! Bedankt voor jullie tips!
Probeer een Vit B6 te slikken. Ik heb gehoord dat dat ook kan helpen tegen de misselijkheid. Enne een assistent weet toch wel hoe ze een suikertest aan moet vragen, wat een muts, sorry dat ik het zeg.
Maar probeer ook even op je eten te letten, Weinig suiker, en dingen die omzetten in suiker, misschien dat je je dan ook al een beetje beter voelt, en mocht je suiker toch opspelen moet je toch op dieet. Ben je al een beetje gewend misschien
Groetjes,
Michèle