Zo lang ziek!

We zijn ondertussen al een maand bezig!

Mijn zoontje heeft begin vd maand griep gekregen. Koorts, hoesten, verstopte neus etc.

Na 4 dagen zakte de koorts maar het slijm en volle neus bleef doorgaan.
Een week later is het ergste gehoest en snot net een beetje gezakt en krijgt meneer weer opnieuw koorst, weer opnieuw slijm, hoesten, volle neus etc.

Dus gewoon weer opnieuw griep!

Na ongeveer een week begint de hele boel weer een beetje te zakken. Maar nog flink aan het na-snotteren/hoesten. En ja hoor…daar gaan we weer! meneer heeft het hele weekend liggen hoesten en proesten en is gewoon honds beroerd. Geen koorts deze keer (nog niet)

Ik had de huisarts bij de 2 keer koorts al gebeld en gevraagd wat hij hier van dacht. Hij zei: tja, het ene kind is vatbaarder dan het andere. Daar is niks aan te doen. uitzieken!

Maar we zijn nu dus ondertussen een maand verder en mijn zoontje is nog steeds echt niet lekker.
Ik ben kapot! Hele nachten op met een kokhalzend kind door het hoesten. overdag 1 en al gejengel en SNOT…zo veel snot!

Zucht…hoelang gaat dit nog duren…mama is moe!

Groetjes,
ILoveMyBoy

Heeft-ie wel alleen een virus? Is zijn urine al gecontroleerd? Misschien heeft-ie wel een bacteriële infectie. (urineweginfectie, oorontsteking etc.).

Is er naar zijn longen geluisterd? Misschien heeft-ie wel een longontsteking. Da’s geen griep, da’s geen virus, dat is ook een bacteriële infectie! Is ook via de urine te zien.

Veel huisartsen vergeten urine te controleren bij zieke kindjes, dus ik zou zo snel mogelijk laten checken. Ik had in de luier-tijd altijd van die plaszakjes op voorraad liggen (kun je zo krijgen bij de huisartsenpraktijk) zodat ik op elk moment dat het nodig was urine op kon vangen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 30 Jan 2012 13:41:50

Is er bloed geprikt?
En slijm bij hem afgenomen?

Ik zou er op staan dat ze hem goed onderzoeken.
Een maand ziek is erg lang!

Voor meidenkleding (vanaf 62) en jongenskleding (vanaf 56) http://verkopers.marktplaats.nl/3924486

Ja is ook lang! Vind ik ook. Maar omdat het er steeds op lijkt dat hij beter wordt blijf je aanmodderen.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik “naar de HA gaan” zoveel mogelijk probeer te vermijden. Mijn zoontje wordt al gek als hij de voordeur ziet. (is er namelijk al zooo vaak geweest en is dus heel bang!)
En in veel gevallen werden we dan toch naar huis gestuurd met de boodschap…kijk het nog maar even aan.

En hij is ook nog eens super sterk. Zo sterk dat het dokters team niet achter in zijn keel hebben kunnen kijken. ooit! (behalve toen hij een baby was natuurlijk)
Ze hebben hem zelfs een keer antibiotica gegeven voor keel ontsteking zonder dat ze goed in z’n keel hebben kunnen kijken. dus alleen door wat ik kon vertellen. Want, het lukte gewoon niet!

resultaat, kind totaal overstuur en ze hebben niks kunnen zien.

urine opvangen lukt me wel…daar zal ik de ha eens over bellen.
Maar bloedprikken…zucht…ik voorzie nu al 1 groot drama
maar ja…als het moet dan moet het natuurlijk.

Vraag me af hoe ze een paar buisjes bloed uit dat manneke moeten krijgen…hij breekt de boel af!

ILoveMyBoy

Maar je kunt niet eeuwig blijven vermijden om naar de huisarts te gaan alleen maar omdat je drama’s voorziet. Die kleine man zal toch ook echt moeten leren dat naar de dokter gaan erbij hoort en dat dat nou eenmaal niet altijd tof is.

Als jij uitstelt om naar de dokter te gaan en je bent een keer te laat met handelen, dan sla je jezelf voor je kop dat je zolang gewacht hebt.

Jammer dan dat die kleine man drama maakt maar het is wel voor zijn eigen bestwil.

Dus tjoepa naar de huisarts ermee. Desnoods papa mee laten gaan zodat die kleine man in de houdgreep gehouden kan worden als de dokter iets moet zien. En anders bij de dokter informeren of er alternatieven zijn. Er bestaat zoiets als angst-tandarts, dus waarom zou er niet zoiets als angst-huisarts bestaan?!

Groetekes, Sje

Klopt sje, daar heb je gelijk in.

Bah, wat een gedoe allemaal…vind het gewoon zo zielig voor m’n manneke.
Het is altijd wat.

We hebben vrijdag een afspraak bij een homeopathische arts.
Ik heb hier helemaal geen ervaring mee maar hoor toch wel veel goeie dingen.

En aangezien mijn zoontje nogal vaak aan het sukkelen is wil dit pad toch maar eens bewandelen.

Ik kijk het morgen nog even aan en anders toch maar weer de ha bellen.
Misschien is een keer bloedprikken ook niet verkeerd…

ILoveMyBoy

Ik herken het drama “bloed prikken” … hier in het ZH hebben ze enkele keer verkeerd geprikt waardoor mijn ukkie natuurlijk vre-se-lijk huilde. Ik heb het toen de kinderarts laten doen … en mijn beklag gedaan. 1x mis ok maar 3x mis en een getraumatiseerd kind, ja daaaaag.

Toen de kinderarts het enkele dagen later deed, was er ook 6 man sterk want natuurlijk wilde ze absoluut niet mee werken! Maar we hadden geen keus … en het is gelukt … was wel heeeeel zielig natuurlijk, je hart breekt.

quote:
Bah, wat een gedoe allemaal....vind het gewoon zo zielig voor m'n manneke. Het is altijd wat.

Maar het is nog zieliger als-ie onnodig ernstig ziek in het ziekenhuis opgenomen moet worden omdat je een bezoek aan de huisarts uitgesteld hebt.

Niet meteen aan bloedprikken denken. Naar de huisarts met urine (liefst ochtendurine) en sowieso naar longen laten luisteren en naar oren / keel laten kijken. Kan goed dat daar al nieuws uitkomt.

Groetekes, Sje

Zakt de koorts goed genoeg en lang genoeg met paracetamol?

Als koorts namelijk goed genoeg en lang genoeg (ongeveer 5-7 uur) zakt met paracetamol dan is er sprake van een virus.

Zakt koorts niet goed genoeg en lang genoeg met paracetamol dan is er sprake van een bacteriële infectie.

Dus daar kun je zelf ook al mee uittesten of-ie een virus heeft.

Groetekes, Sje

@Esther, wat zielig voor je zoontje dat dat zo ging zeg. Begrijpelijk dat hij getraumatiseerd is!

Mijn zoontje is in het buitenland geboren en daar doen ze de hielprik dmv bloed prikken.
Toen hebben ze 1 handje helemaal blauw geprikt om vervolgens het andere handje te proberen. Toen nog 2 keer mis! ze zijn 15 min aan het prikken geweest toen. verschrikkelijk was dat. Maar dat weet hij gelukkig niet meer. mama helaas nog maar al te goed! Wat was ik boos!

Een paar jaar later moest hij een infuus krijgen en ook dan wilde niet lukken. Mijn zoontje heeft van die lekkere dikke armpjes. Maar helaas maakt dat prikken erg moeilijk want ze zien niet zoveel. En, daarnaast wordt mijn zoontje een soort mini hulkje die niet te houden is.
Die vrouw die bleef maar prikken, totdat er een ouderen verpleegkundige bij kwam. die nam het over en toen zat hij er zo in. Ik was weer zoooo boos!

Dus als iemand bloed prikken zegt gaan mijn haren omhoog staan.
Al weet ik echt wel dat hij vast nog wel eens een keer bloed zal moeten laten prikken.

ILoveMyBoy

@sje,

Ja de koorst zakt goed.
Hij heeft op het moment ook geen koorts hoor, al een aantal dagen niet meer maar hij lijkt nu weer meer te gaan hoesten en krijgt weer meer snot…zit nu helemaal dicht terwijl dat net weer wat aan het zakken was.

Hij is verder niet benauwd.
Eet en drinkt gewoon goed.
ook speelt hij nog lekker maar is wel erg hangerig.

Ik maak me dus nog niet ongerust maar, ik vind wel dat hij nu veel te lang ziekig is.

urine ga ik inderdaad zoiezo morgen ochtend meteen brengen!

ILoveMyBoy

Hou ons op de hoogte he?!

Groetekes, Sje

Ik moet voor mezelf bijna wekelijks bloed laten prikken dus ik neem mijn dochter altijd mee. Ze keren dat ze zelf bloed moest laten prikken (gelukkig nog maar een paar keer gebeurd), was er niks aan de hand.

Ook zijn we bij in haar eerste levensjaar bijna wekelijks bij de HA/HAP/ZH geweest. Het is niet leuk… Absoluut niet. Maar ja, als je kind wat mankeert zul je wel moeten.

Al een maand zo aanmodderen is niks.
Ik zou desnoods ook gewoon direct ee doorverwijzing vragen naar de kinderarts en hem niet eerst weer laten onderzoeken door de huisarts.
Misschien dat hij dan ook ziet dat het niet altijd vervelend hoeft te zijn bij de huisarts en gaat hij misschien ook minder angstig mee het ZH in.

Succes!

Voor meidenkleding (vanaf 62) en jongenskleding (vanaf 56) http://verkopers.marktplaats.nl/3924486

quote:
Een arts bij de huisartsenpost heeft ooit eens tegen mijn man en mij gezegd dat je goed moet oppassen als de koorts zakt en na een paar dagen weer terugkomt. Dan moesten we zeker naar de huisarts! Waarom weet ik eigenlijk niet meer.

Omdat dan de kans heel groot is dat het om een bacteriële infectie gaat (kan zelfs een hersenvliesontsteking zijn bijv. Die bestaat in bacteriële en virale vorm.) en dan moet er gehandeld en behandeld worden.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 30 Jan 2012 20:27:04

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb vanochtend wat urine naar de HA gebracht. Dus, even afwachten.

Ik moet wel zeggen dat hij vannacht voor het eerst in 4 dagen de hele nacht heeft doorgeslapen! Hij heeft een stuk minder gehoest!

Hopen dat het zo blijft!

Ik heb me wel voorgenomen dat als hij eind vd week nog aan het sukkelen is ik toch bloed ga laten prikken. Mede door jullie reacties. (soms heb je dat even nodig he )

Thx Meiden!

ILoveMyBoy