Zo jong en dan al uitproberen

hallo allemaal,

hebben jullie dit al ooit meegemaakt??
Eten was bij lieke de laatste tijd een strijd pff zat er echt doorheen.
maandag bij cb geweest en die denken dat ze ons aan het uitproberen is.
groente luste ze alleen maar met danoontje en als ze fles niet dronk kreeg ze sap.
ook onze eigen schuld achteraf maar ja.
cb dacht dat ze al weet dat als ze het niet op at wel wat lekkers kreeg.
we kregen het advies om alleen maar 3 flessen, brood groente en fruit te geven en verder niks tussendoor! dus wij aan de slag en jawel hoor we merken nu al resultaat. als ze de fles niet wil weg en verder niks. de volgende drinkt ze wel weer. zo ook met groente al eet ze maar 2 happen wil ze het niet dan niet en ook geen danoontje.

Ik dacht jee zeg 8 maanden en alles al zo goed door hebben.
Maar we zitten weer aardig op de goede weg alleen met groente soms nog even moeilijk maar dat komt ook wel weer.

hebben jullie dit op zo’n jonge leeftijd al meegemaakt???
Dacht dat dit pas bij peuters voor kwam.

groetjes gytha

hahahahhahha. nee welkom in de echte wereld…
niets gaat helaas volgens het boekje…

ze krijgt niet toevallig een tandje door? want dat wil ook wel eens tot niet eten leiden

maar voor de rest… ergens had ik ooit gelezen dat je kinderen onder een jaar niet kon verwennen… nou echt wel!!! ze passen zich moeiteloos aan hoor … eigen wijze dingetjes met eigen willetjes

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Bij ons op het cb zeiden ze dat baby’s al met een maand of zes al aardig doorhebben hoe ze papa en mama kunnen bespelen. Anna is nu 6,5 maand en het valt tot nu toe mee… even afkloppen!!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

inderdaad kim een eigen willetje heeft ze echt.
dus van dat verwennen echt wel ze weet het precies.
gelukkig gaat het iets beter, maar bij groente krijgen we flink protest als ze niks anders krijgt.
tandjes zou kunnen volgens cb want alles voelde ruw in haar mondje, maar dat zeiden ze 2 maand geleden ook al.
dus daar verschuil ik me maar niet meer achter.

maar dat ze een eigen wil heeft zijn we nu wel achter.
ze is een echte meid met veel pit!!! heeft ook wel weer wat haha

groetjes gytha

Hoi

Hier eentje met een vlugge dochter. de onze begon het rond die tijd ook echt bewust te doen. Uitproberen en uitproberen. Helaas is onze dochter er nog mee bezig nu 2 jaar en 7 maanden. Bij tijd en wijle erg vemoeiend.
Maar ik heb me zelf ook een negeerknop aangeleerd. Erg moeilijk hoor.
Onze dochter heeft veel structuur/ ritme van haar dag nodig. Ik merk dat als we dat maar proberen zoveel mogelijk aan te houden dat ze dan wat minder de grenzen extreem opzoek.
Onze dochter deed ook toen ze een was soms, ook puur uit frustratie, met alles gooien, vooral de blokken, als het niet ging zoals zij wilde of het voor zich zag.

Het zijn vaak de pittige/snelle/eigen willletje dames en heren die het al zo vroeg bewust gaan doorhebben. en het ook gaan gebruiken.

het enigste wat ik kan zeggen veel succes en probeer het niet schadelijke gedrag zoveel mogelijk te negeren.

groetjes

lon106

gelukkig dat dit bij jullie ook herkenbaar is.
net werderom problemen met groente. 2 hapjes en ze zet het op een huilen en nu is ze natuurlijk boos dat ze geen danoontje heeft gehad. pff
geef ik ze bruine bonen of cougette tomaat eet ze het zo op maar de rest niet.
echt ongeloofelijk zeg!!
Hopelijk is ze er snel doorheen.

fijn dat dit bij jullie ook herkenbaar is

groetjes gytha

Haha wat leuk! Die van ons is vijf maanden en heeftsinds kort ook een trucendoos! Ze heeft wel dondersgoed in de gaten wanneer ze te ver gaat, nou ja te ver… wanneer wij het niet meer leuk vinden… En dan houdt ze op.
Bij de oppas, die iets minder duidelijk en consquent is, krijgt ze alles voor elkaar. Soms wel lastig, want wannner ik vrij ben moet ik haar weer een beetje in het gareel krijgen. Maar ach, het gaat om zulke kleine trucjes, ik moet er eigenlijk heel hard om lachen, maar probeer mijn gezicht in de plooi te houden.

Groetjes en succes met alle dondersteentjes!