Zo gezellig maar ook zo druk

Hoi,

Ik ben een vrij jonge moeder 26 van drie prachtige kids 5, 2 en 1 jaar. Het is super gezellig en leuk alleen soms wordt het me allemaal wel een beetje te veel. Ik werk niet omdat mijn man gemiddeld 70 uur werkt in de week. Ik zit één avond in de week op school, dat is heerlijk alleen heb ik wel veel huiswerk te maken door de weeks. Ik merk dat ik te weinig tijd in belangrijke dingen stop zoals het huishouden etc. Heb het gevoel dat ik er soms alleen voor sta, ook al heb ik gewoon een man/vader thuis… Ik ben dan kribbig en kan dit wel eens afreageren op mijn kids als ze te lang doorzeuren om iets of rond lopen te gillen.
We hebben al meerdere oplossingen bedacht alleen soms is het gewoon niet anders met een bedrijf…

Zijn er moeders die hetzelfde hebben??? Hoe doen jullie het als je man veel van huis weg is en jij er een beetje alleen voor sta??

Groetjes Mamaleen

trots op mijn 3 prachtige kindjes

Welkom op dit forum, stel jezelf nog eens voor op! Het forum hier onder; ikke ben, stel je hier even voor forum!

Nee, herken niet jou hele situatie, sorry! Mijn man werkt wel heel erg veel (ook een eigen zaak) Ik werk zelf ook nog ongeveer 38 uur, maar woon niet in Nederland, ik heb maar 1 kleintje van 2 jaar en wij hebben gelukkig een hele lieve nanny!

Wel vervelend dat je niet aan jezelf toe komt, want school is misschien wel even weg, maar toch ook niet relaxen, kun je niet proberen om dmv ouders, vriendinnen etc misschien iets te regelen dat je er af en toe tussen uit kan? Of dat je misschien een dagje op je vriendins kids past en in ruil daarvoor zij een dag op die van jou? Dat doen we hier wel eens, maar ja dat zijn maar 3 kids in totaal, jij hebt er al 3 van jezelf! poeh poeh, lijkt me vreselijk druk! Succes iig!

hoi nou mijn naam zegt het al ik heb ook 3 kids ben 27 jaar en ik herken het wel een beetje
ik werk ook niet sta gewoon 24 uur klaar voor de kindejs hihi wat ik heerlijk vind
maar tijd voor mezelf ehh wat is dat haha
mijn man werk thuis maar zit meestal in zijn kantoortje op zolder komt wel gewoon regelmatig pauzes beneden houden maar in principe sta ik voor een groot deel alleen wat de kids betreft maar dat vind ik eigelijk heel niet erg.
dus nee echt een oplossing heb ik niet
maar kan je niet zonu en dan met je vriendinnen erop uit de kindjes naar oma of naar een oppas zodat je er even uit bent

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Ik herken het wel een beetje!
Ik zelf ben ook een ‘jonge’ moeder (bijna 21 jaar), en ga ook naar school, alleen dan fulltime.
Mijn vriend werkt 32 uur, dus gelukkig niet zoveel.
Ik merk wel dat ik veel huiswerk heb, en daarom minder tijd kan besteden aan huishouden, mijn relatie en ook aan de kleine.

Nu ben ik een tijdje geleden bij een psycholoog gaan lopen (niet dat jij het nu ook moet gaan doen), maar ik heb beter geleerd om mijn tijd in te delen. Ook heb ik geleerd dat het belangrijk is om leuke dingen te doen, al is het maar een vaste avond in de week. Daarnaast probeer ik van de tijd die ik samen met de kleine heb, ook echt wat van te maken, dus lekker naar de kinderboerderij/speeltuin oid.
En dan hebben we nog het huishouden. Ik heb het geluk dat de kleine man nog slaapt overdag, en dan probeer ik zoveel mogelijk te doen. Jij kan dat natuurlijk ook doen, als er 2 op bed liggen, en de ander lekker aan het spelen is, of mee laten helpen natuurlijk. Maar ik moet zeggen dat het huishouden hier ook niet op de eerste plaats komt.

Gelukkig wordt het ook weer wat beter weer, en kunnen de kinderen dan makkelijker buiten spelen (weet niet of je een tuin hebt…)
Sterkte!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Hey allemaal,

Ik moet idd wat vaker dingen voor mezelf gaan doen. Soms komt mijn moeder zodat ik gewoon even alleen boodschappen kan doen, meestal op vrijdagavond. Het is dan toch lekker om er even tussenuit te zijn. We hebben sinds kort een papa zaterdag, één keer in de maand is hij dan thuis en gaan we leuke dingen doen met elkaar. Veel mensen hoor ik wel eens zeggen en denken wat zeur je nou, je werkt niet, hebt alles leuk op de rit, kan doen waar je zin in hebt etc etc… Maar dan denk ik, geld maakt niet gelukkig, al is het wel handig!
Ik zou ook wel eens willen ruilen om te zien hoe het is om elke avond met elkaar aan tafel te zitten en 's avonds op de bank… hahaha
Ik ben het wel gewend hoor, het is al vanaf onze verkeringtijd dat mijn man veel werkt. We wilden toen gewoon veel dingen te gelijk en dan moet je er ook voor werken hé…

Toen mijn middelste 4 maanden was ben ik weer zwanger geworden “verrassing” van onze jongste. Super leuk maar ook weinig van de zwangerschap genoten. Dacht regelmatig voor de spiegel, oja ben zwanger!
Na 30 weken kwam ik in het ziekenhuis terrecht omdat ik weeen had. Na 2 weken remmers kwam Niek er toch uit… Het ging op zich wel aardig met hem en na 3,5 week mocht hij mee naar huis. Alleen zelf was ik er helemaal nog niet aan toe om te bevallen. Voor mijn gevoel was hij er gewoon ineens bij. Ik heb veel moeite gehad om in het normale ritme terug te komen. Mijn oudste zat natuurlijk net op de basisschool. Ik heb toen ook een aantal maal gesprekken gevoerd om alles wat beter op een rijtje te krijgen, dat gaat goed, alleen vind ik het af en toe gewoon een beetje te druk om alles rond te breien.
Nu het lekkerder weer word moet ik zeggen dat ik me wel al prettiger voel… De kids lekker buiten spelen (in de tuin)… werkt idd goed!

Thanx voor jullie reacties, leuk ook zo’n forum…

Groetjes Mamaleen

trots op mijn 3 prachtige kindjes