Nou het was hier echt ‘vrijdag de 13e’ …Eerst probeerde er vanochtend iemand mijn auto binnen te rijden. Hij kwam keihard vanuit een landweggetje sjeesen van mijn linkerkant(!) en als ik niet de ruimte had gehad om uit te wijken dan was hij er nog in geslaagd ook. Had dan ook nog fratsen dat hij tegen mij begon te schreeuwen enzo…GELUKKIG stopten er nog meer mensen en die stuurden die gekke Fransman weer op zijn weg…
Vanmiddag samen met een vriendin de kinders opgehaald van school om 4 uur. Iedere vrijdag middag is het even lekker bijkletsen en drinken we of bij mij of bij haar kopje thee en spelen de kids leuk met elkaar.
Vandaag dus ook…Zij hebben in hun tuin een fontein waar de kids mooi rondom spelen - normaal gesproken komt er niemand bij in de buurt. Nu hebben wij morgen een groot feest bij hun en hebben ze zo’n grote tent in de tuin laten zetten en kun je niet de hele tuin zien. Wij speciaal zeggen van 'niet rondom de fontein!'en om de paar minuten effe gaan kijken om te checken. Goed, wij kopje thee drinken, kids lekker spelen…komt haar oudste er ineens aangerend: ‘Ehtan is in de fontein gevallen en hij is onder water!’. Meiden, ik heb zelden in mijn leven zooooooo hard gerend. Ben er meteen ingesprongen, gevolgd door mijn vriendin Jane. Ethan lag daar te spartelen - helemaal in paniek natuurlijk. Hij kan er in staan maar deze tijd van het jaar is de bodem spekglad en kon hij zich niet staande houden. GELUKKIG kwam hij steeds weer boven om adem te happen, maar het had ook niet lang meer moeten duren natuurlijk…
Meteen de kinderarts gebeld en volgens hem was het allemaal goed omdat hij vreselijk aan het huilen was en zijn longetjes dus prima functioneerden en hij verder ook niet te lang onder water was.
GELUKKIG is alles nu goed en ligt hij lekker in zijn bedje te slapen.
Echt - het ene moment zag ik hem, hoorde ik hem, en het volgende moment lag hij in het water.Heb achteraf -net dus- ook wel even heel erg hard zitten huilen want de dingen die me door het hoofd spoken op het moment zijn niet echt plezierig…Ben ondertussen ook al wel 15 keer naar boven geweest om mijn kleine vent te kussen, knuffen en om toch nog maar even te checken of het allemaal goed is…Ik ga nu een fles wijn opentrekken want dat heeft moeders ff nodig…een glaasje maar hoor!
Sorry dat het weer eens zo’n lang verhaal is geworden, maar WAT EEN DAG! De volgende ‘Vrijdag de 13e’ blijven de kids en ik gezellig de hele dag THUIS!!!
Groetjes van Yvonne,
‘Mummy’ van Izzy en Ethan
" border=0>