Zo druk, zo bewegelijk, zo moe!

Mijn zoontje is 9 maanden. Vrolijk en lief manneke. Huilt alleen als ie honger heeft of slaap. RR vind ik belangrijk en hou ik me aan. Hij eet goed (brood, fles, groente, fruit toetje) en slaapt overdag prima nog lekker 3 slaapjes (ochtend uurtje, middag 2 en vooravond nog 1 uurtje). Je denkt, wat is er mis?
De nachten zijn nu een maand of 4 echt niet leuk meer! Tanden zijn helemaal door, tijgeren doet hij…dus sprongetje fase en tandjes hebben we wel even gehad. Dacht ik! Hij is zo druk en zo bewegelijk en daardoor klaar wakker in de nacht. Ik weet niet wat ik er mee moet. Eerst dacht ik dat het honger was en kreeg ie een fles. Maar dat werkt nu ook niet meer. Huilen doet ie (bijna) niet hoor…hij ligt te kletsen en te draaien en te tijgeren…alle kanten op in zijn bed. Het maakt niet uit hoe laat het is. Voor zijn bedje doen we hem lekker in bad. Rust daarna en ik zet zelfs en kommetje met water en wat lavendelolie in zijn kamertje. Het mag niet baten. Wie herkent dit en wie heeft er tips!!! Hij ligt super strak onder zijn deken maar daar wurmt ie zich ook weer uit.
Ik ben zo moe!

Hij is klaarwakker, maar huilt hij dan ook?

Misschien is hij wel gewoon op zoek naar meer bewegingsvrijheid in bed, onder een deken heeft 'ie dat misschien niet voldoende. Het kan zijn dat hij daarom zo actief is. Kan je hem niet alleen in een slaapzakje in bed leggen? Wellicht dat dat helpt.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Nee hij huilt bijna nooit. Ligt meer te kletsen en heel druk te doen en vooral klaar wakker te zijn! Hij ligt in een slaapzak met een deken dus strak om hem heen. Ik heb het idee dat als hij “los” ligt makkelijker kan bewegen en zich dus nog meer wakker kan houden.

En als je hem overdag maar 2x in bed legt?
Met 9 maanden ging Seth ook over naar 2 slaapjes, 1 om 10 uur en 1 om 14 uur, hij ging erna om 19 uur naar bed in de avond.

Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

Ja dat denk ik ook. Meneer is gewoon uitgerust. Leg hem in de vooravond niet meer op bed. Misschien is dit ook even afzien en moet hij zijn draai hierin vinden. Maar daarom denk ik wel dat hij de nacht onrustig/uitgerust is?! …

Mijn dochter is rond die tijd ook haar schema om gaan gooien.

Ze slaapt nu eigenlijk nog maar 1x 2 uur (normaal gezien, deze week heeft ze nauwelijks geslapen overdag) en dan krijgt ze rond 18.30/19.00 haar papfles en dan gaat ze haar bedje in voor de nacht.

Onze dochter is nu 9 maand en 3 week en slaapt ook nog maar 1 keer per dag. Van 10 tot 12 meestal.
Nu ze last van tandjes heeft slaapt ze wel meer, maar normaal dus alleen dan en soms blijft het zelfs maar bij een uurtje.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Jeetje wat lastig he… kan me voorstellen dat dat erg vermoeiend is, ookal huilt hij niet.
Alex is 8,5 maanden, en we zijn sinds een week overgegaan op 2 slaapjes overdag 1 x om 10.00 en 1x rond 13.30/14.00 uur. Dat maar eens proberen dus (zoals de rest ook al aangeeft).
Dat dat kleine slaapje zo veel zou kunnen schelen he? Naja, ik weet het ook niet, maar tis het proberen waard toch.
Succes ermee, groetjes,

Lauren & Alex (05-05-2010)

Wat vervelend.
Ik zou hem idd ook minder overdag laten slapen. In het begin misschien lastig omdat jullie aan een nieuw schema moeten wennen maar probeer het eens een week.
Wij hebben dit ook gehad rond die leeftijd. Toen hebben we hem alleen met een slaapzakje in bed gelegd en na ong. 2 wkn kon die zelf de slaap weer pakken. Eerste tijd legde ik hem 's nachts nog wel eens terug op z’n rug maar dat wilde die dus uiteindelijk niet. Het is een zij- of buikslaper.

Gelukkig huilt die niet 's nachts maar je zou zeggen dat die toch veel energie gebruikt 's nachts en vanzelf weer een xtje gaat slapen.
Hoelaat heeft die z’n eerste slaapje 's morgens weer?

Lilypie Second Birthday tickersLilypie Pregnancy tickers

Ik zou ook proberen om hem in de vooravond niet meer op bed te leggen en dan op zijn gewone bedtijd hem op bed leggen. Waarschijnlijk heeft hij echt een wakker moment in de nacht en kan dan echt niet slapen omdat hij uitgerust is.