Zó boos!

Ik ben zo pislink, zit hier al een half uur te huilen van verdriet en boosheid, weet ook niet waar al die tranen vandaan komen, maar komt allemaal nu.
Sarah gaat naar een gastouder, deze zijn over twee weken anderhalve week niet beschikbaar, geeft niet. Overal in alle kranten wordt nu geadverteerd door een nieuw kdv. er staat: VOOR KINDEROPVANG VAN DEZE TIJD. STRUCTUEEL OF INCIDENTEEL.
Je kan zelfs bij hoge nood 24 uur van te voren voor een dag opvang aanvragen.
DAT STAAT ER, OVERAL IN ALLE BLAADJES.
Dus ik gebeld, krijg ik een of andere ouwe … aan de lijn, ik mijn verhaal verteld, heb echt voor anderhalve week opvang nodig, advertenties gelezen, iedereen verwijst me door naar dit kdv, bla bla bla
Zegt dat w@f tegen mij dat ze vind dat ik niet pedagogsich verantwoord bezig ben, ze hier absoluut niet mee akkoord gaat, ze hier niet aan mee doet. Ik kan toch niet mijn dochter anderhalve week ergens brengen om daarna nooit meer te komen.
Ik zeg, wat dan, een ander gastouder is zo snel niet voor handen.
nee, ook dat was pedagogisch niet vernantwoord.
Met andere woorden, ik kan beter die anderhalve week thuis blijven, de eerste weken van mijn studie.
WAAROM ADVERTEER JE ER DAN MEE, MENS
en dan nog wat, je kent mij niet, mijn dochter niet, dus zeg niet tegen mij dat ik een slechte moeder ben.
Ik loop me hier mijn benen uit mijn lijf, om alles rond te krijgen voor mij en Sarah. Denkt ze dat IK het leuk vind om Sarah zo vaak te moeten missen. Tuurlijk niet, heb al weken een knoop in mijn maag van verdriet, maar ik doe het voor ons, voor onze toekomst. En dan komt zo’n koe het even allemaal verstieren.

Ik heb op hoge poten een mail gestuurd naar de directie, dit kunnen ze niet maken

Zo, ik heb gesproken…

Lilypie First Birthday tickers

Belachelijk, wat een rot mens, luister eens, dat jij die directrice mailt. Had gezegd, verbind me maar even door! Belachelijk!!

Wat een gebaksdoos (ben aan het oefenen met ‘nette scheldwoorden’ ivm met morgan) Maar dit kan toch niet wat verwachten ze dan dat je meteen maar inschrijft en je gastouder gedag zegt. Heb je trouwens geen andere oppasmogelijkheid??

Echt het is dat je zo ver weg woont anders had je haar wel bij mij mogen brengen.

Groetjes,

Michèle

Jeetje meid, lekker hoe mensen die geen idee hebben waarover ze het hebben zo makkelijk een oordeel klaar hebben. Goed dat je voor jezelf opkomt en de directie hebt laten weten dat je dit soort gedrag niet pikt. Omdat een of ander omhoog gevallen oma-wannabe denkt het beter te weten, zit jij nu te huilen en voel je je rot.

Je doet het hartstikke goed met die kleine en je zit gewoon in heel lastig parket op jouw leeftijd, met studie erbij in je eentje. Je hebt daar niet voor gekozen en je maakt er het beste van en dat doe je heel goed! laat die koe je niets anders wijsmaken!

Ik hoop dat je toch een oplossing vindt voor die anderhalve week.

liefs

Lilypie In verwachting Ticker

Weet je, komt dat mens jouw rekeningen betalen? Als zij vind dat je bij Sarah moet blijven, vind ik ook dat zij de rekeningen moet betalen.

Ik had zo’n collega, zelf geen kinderen en wel over alles wat me kids te maken heeft een mening hebben en weten hoe je het moet doen…
Zij vond ook dat moeders niet moeten werken, maar bij de kinderen moeten blijven. Heb ik ook gezegd:‘Als jij mijn rekeningen komt betalen, prima, dan blijf ik thuis!’ Nee, volgens mevrouw was dat een kwestie van prioriteiten stellen… En kon je prima van 1 salaris leven… Gelukkig dat zij weet hoe mijn financiën in elkaar steekt!

Ach ja, stomme mensen houden we. Maar wij weten beter meid!!!
Je mag Sarah ook wel hier brengen hoor, ik zit toch nog thuis met mijn rugproblemen…

Laat je niet kennen! het komt helemaal goed! Ik denk aan je!

Lilypie Tweede Ticker

Dank jullie wel voor de reacties
ik heb een vriendin gebeld, want ik stopte niet met huilen. Nu loop ik al weken met een knoop in mijn buik en staan de tranen al weken net niet in mijn ogen, vanwege het idee om Sarah zoveel dagen te moeten missen.
Dus ik denk dat het even het laatste duwtje was.

Maar goed, ik gekalmeerd, en mevrouw terug gebeld. Niet omdat ik Sarah er zo graag wil brengen, maar om te vragen waarom ze ergens voor adverteren, en het niet waarmaken.
Ze was meteen een heel stuk vriendelijker, ging apart zitten om me te woord te staan. En uitgelegd dat incidenteel bij hun betekend, eens in de maand ofzo.
Ik heb gezegd dat ik dat allemaal heel erg goed begrijp, maar dat ik alles doe voor mijn dochter, alleen, zonder man, en nu mijn studie begin voor onze toekomst. De eerste weken echt niet kan missen en dit even ertussen kwam.
Het is of 4 jaar bikkelen mét toekomst, of fulltime in een supermarkt gaan werken. (niets mis mee, maar ik wil kunnen groeien, qua salaris en opleiding)
Ikzelf al erg emotioneel ben om mijn schat te moeten missen, en als iemand dan aan de telefoon na 5 minuten zegt dat ik niet goed bezig ben, dit erg hard overkomt.
Ze schrok hier heel erg van.
Tja, dan moet je maar eerst iemands verhaal horen eer je een oordeel velt.
Ze zei, ja idd, wat goed van je, nood breekt wet, zullen we een afspraak maken?

Tadaa, ga wel langs, en mijn gastouderbureau zoekt ook nog naar een vervangend gezin. Puh,

Heel goed meid! Goed van je dat hebt terug gebeld!
Ik hoop dat dat mens er niet van kan slapen vannacht… ik blijf het naar mens vinden, vreselijk!

Lilypie Tweede Ticker

He goed zo joh enne tja het is niet niks om al alleen voor je kindje te zorgen en haar dan ook meteen te moeten missen. Maar goed dat je toch langs kan komen en ze toch wel willen helpen. Maar ik blijf het een gebaksdoos vinden.

Groetjes,

Michèle

Het is een grandioose gebaksdoos je zus hallo

Daar zou ik nou ook absoluut niet tegen kunnen als je je zo uit je naad werkt en dan ook nog zulke opmerkingen naar je hoofd gesmeten krijgt!

en daarbij ja je kan thuis zitten en bijstand trekken, maar het is slecht voor je CV en wat voor voorbeeld geef je dan aan je kind eigenlijk? Als het niet uitkomt dan gaan we gewoon lekker bankhangen en de overheid betaald wel…

Zelf persoonlijk denk ik dat ik een betere moeder ben juist omdat ik naar school ga of als ik zou werken, je bent er afentoe ook gewoon dan even tussenuit, kan het even over andere dingen hebben dan luiers, slaapjes, flesjes huilnachten en ga zo maar door en aan het eind van de dag of in het weekend heb je ook echt zin om met je kind bezig te gaan. Iniedergeval ik vind het knap van moeders die er geen last van hebben, maar ik knap echt op van zon dagje en heb het ook absoluut nodig, als ik dag in dag uit alleen maar voor Dim er zou zijn dan zou ik harstikke gek worden, ja hij is lieff hij is leuk maar afentoe is hij ook ontzettend moeilijk… en dan heb ik even geen zin meer om lieff en leuk te doen maar op bed teliggen met een deken over me heen haha wat natuurlijk dan weer niet kan en naar eendagje college, heb ik zin om naar huis te gaan knuffelen, voorlezn, eten, spelen en ben ik het allang weer vergeten dat hij misschien die nacht ervoor de hele tijd wakker is geweest bijv.

Pedagogisch niet verantwoord pff he, oke het is mischien moeilijk voor Sarah om even aan een nieuwe omgeving te moetn wennen en dan naar anderehalve week weer ergens anders, misschien is dat ook wel krijzen en overstuur en pedagogisch niet verantwoord. Maar als het niet anders kan dan moet je toch ook wat en Sarah is misschien wel zo makkelijk die vind alles prima en die gaat gewoon lekker spelen, ja natuurlijk je hebt kinderen met verlatingsangst etc etc die er echt een klap vn krijgen maar als Sarah dat had zou je haar ook niet brengen toch, dat weet jij zelf harstikk goed…

Owja ik moet pas 6 september weer beginnen^^ Maar limburg was het toch pff he. Maandag gaat dim weer naar de kdv zijn vakantie is weer afgelopen kan hij even weer wennen op maandag en vrijdag voordat ik zelf weer naar college moet

Wat belachelijk zoals ze op jouw verhaal reageert. Wat maakt het haar nu uit waarom je haar brengt. Je vraagt gewoon om oppas klaar. Dan hoeft ze daar toch niet meteen een oordeel over te vellen. Vind het wel heel knap van je dat je nog een keer gebeld hebt. Ik denk niet dat ik dat had gedaan, maar op die manier heb je toch nog je eigen zegje gedaan en ik kan me goed voorstellen dat dit oplucht.

Heel veel succes, je bent een supergoede moeder!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

dank jullie wel allemaal dat iedereen op Sarah wilt passen!!
Ze zit sinds een paar dagen voorop de fiets, dus ik ga wel eens kijken naar wie we toe kunnen fietsen.