Zo bang

Hallo mensen. Ik heb vandaag m’n eerste echo gehad. Eigenlijk om te kijken hoe ver ik nou precies ben. Volgens de berekeningen van de vk zo’n 9 weken, maar… er viel dus weinig te zien op de (inwendige) echo. Ja, er was een vruchtzakje zichtbaar, en daar scheen ook wat in te zitten. Maar volgens haar was het zeker niet groot genoeg om 9 weken te kunnen zijn en ze kon niet eens zeggen of het vruchtje leefde of niet.
Eigenlijk was er niks zinnigs te zeggen. Of ik was geen 9 weken zwanger, of het vruchtje was gestopt met groeien, was de conclusie. Ik heb een nieuwe afspraak gekregen over 3 weken, om nog eens te kijken en dat was het dan.

En nu ben ik zo bang… Is mijn kindje dood of niet gezond? Ga ik het verliezen? Hoe komt dat dan, heb ik iets verkeerd gedaan? Ik ben 40 en dit is mijn eerste zwangerschap. We willen dit kindje zo graag… Wat moet ik nu?

Je kunt niet meer als gewoon afwachten, hoe moeilijk dat ook is.
Ik neem niet aan dat je iets verkeerds hebt gedaan, maar het feit is gewoon hoe hard ook 1 op de 3 zwangerschappen eindigd in een miskraam. Je leeftijd heeft er weinig mee te maken denk ik want ik heb op mijn 40ste een prachtige gezonde zoon gekregen.
Ik hoop dat het je ook gegund is.
Heel veel sterkte.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Wat naar, die onzekerheid. Klinkt inderdaad hard, maar je kan er niet zoveel aan doen. Afwachten en hopen. Heel veel sterkte en hopelijk zijn de komende 3 weken snel voorbij.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Oh, wat een rotbericht. Je hoopt natuurlijk beter nieuws te krijgen. Je kunt er zelf inderdaad niets aan doen. Als er iets met het vruchtje is, waardoor het geen gezond mensje kan worden, zorgt de natuur ervoor dat het af komt. Daar heb je zelf geen invloed op. Ik hoop voor je dat je over 3 weken beter nieuws krijgt en dat het jou ook gegund is om mama te worden. Tot die tijd is het helaas afwachten meid…Sterkte!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Is je menstruatie erg wisselend/ schommelend? Anders kan je toch van daaruit berekenen?

Oh meis wat spannende tijden… kon je de klok maar vooruit zetten. Hoop voor je dat je over 3 weken beter/goed nieuws te horen krijg…

@mini-boy: nee m’n menstruatie is erg regelmatig en ik denk daarom dat ik hooguit 7 weken ben. We wilden namelijk erg graag zwanger worden en hebben berekend wanneer mijn eisprong was en daar vervolgens rekening meegehouden. En ik werd prompt zwanger.

Drie weken wachten vond ik te lang, veel te veel spanning, dat trek ik echt niet. Ik heb daarom vanmorgen de vk weer gebeld en om een eerdere afspraak gevraagd. Omdat ze zelf geen tijd voor me had binnen die 3 weken ben ik nu doorverwezen naar de gyneacoloog. Daar heb ik aanstaande vrijdagmorgen een afspraak.

Verschikkelijk die angst en onzekerheid.
En drie weken is wel erg lang, ik had ook de telefoon gepakt om te vragen of de afspraak ook eerder kon.
sterkte

Groetjes Marianne mama van Ruben

Maar als jij zelf denk hooguit 7 weken te zijn … dan kan het dus heel goed zijn dat ze nog niks konden zien op de echo. Ik heb een keer een echo gehad met Jurian bij 6 weken … was ook minimaal iets tot niks te zien…

Sterkte meis … we wachten vol spanning mee tot vrijdag… en duimen heel hard op positief nieuws!!!

Wat ontzettend spannend!

Fijn dat je nu aanstaande vrijdag al terecht kunt.

Hoop echt voor jullie dat alles goed is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Voor ons is het op dit moment het belangrijkste te weten dat het kindje nog leeft. Dat het heel klein is en niet goed te zien op de echo, ok. Maar daar werd bij de vk wel meteen de mogelijkheid van een miskraam aan gekoppeld. En dan mag je 3 weken met die onzekerheid rondlopen… De vk gaf zelf aan dat men in het ziekenhuis betere apparatuur heeft. Dus als ze daarmee iig kunnen zien dat ons kindje nog leeft, zijn wij al heel blij!

Nou, we zijn vanmorgen geweest. En kregen hetzelfde slechte nieuws. Ja, ik ben zwanger, er is een vruchtzakje te zien, maar er schijnt niks in te zitten. Aanstaande dinsdag moet ik nog een keer naar de gyneacoloog, want die wil ook 2 keer kijken, maar we kregen de duidelijk de waarschuwing uit te gaan van een miskraam.

Wat naar zeg!!
Heb je nog een beetje hoop, of is het echt verloren zaak?
Veel succes met het verwerken.
Liefs, Anne

[img]http://lb2f.lilypie.com/2boYp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Ik zou graag hoop willen houden, maar dat durf ik niet meer. Ben bang dat ik dan dinsdag voor de 3e keer die klap te verwerken krijg.

Wat een vervelend nieuws
Sterkte

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Heel veel sterkte dan dinsdag, en nogmaals ook veel sterkte met het verwerken.
Jullie tijd komt nog wel!
Liefs, Anne

[img]http://lb2f.lilypie.com/2boYp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Vandaag de definitieve bevestiging gehad. Ons kindje is dood en is waarschijnlijk al heel vroeg in de zwangerschap gestorven. Ok, we wisten dit eigenlijk al sinds vrijdag, maar toch kwam het nog best hard aan. Het overweldigd me eigenlijk, hoe je kunt rouwen om iemand die je niet echt kent en die we zelfs via een echo nooit hebben kunnen zien.
We hebben besloten af te wachten en de miskraam spontaan te laten komen. Over 2 weken heb ik een controle afspraak en als de miskraam dan nog niet heeft plaatsgevonden bespreken we opnieuw hoe we verder gaan.

Nee… oh meid … wat erg. Ik heb er geen woorden voor…

Heel veel sterkte …

verschrikkelijk meid… heel veel sterkte, dit is echt ontzettend erg…

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Heel veel sterkte met het verlies, meid!
Liefs, Anne

sterkte meid! Helaas is dit verhaal heel herkenbaar voor mij, ik weet dus precies hoe je je voelt! Neem de tijd voor jezelf en vooral om dit te verwerken, laat je niet gek maken door mensen die dingen zeggen die je niet wilt horen (dat was bij mij heel erg nml), maar weet dat deze mensen dat zeggen omdat ze zich niet echt een houding weten te geven.

Nogmaals, sterkte!!

Liefs