Zitverhoger op voorstoel?

Hoi allemaal,
Ik heb een meningsverschil met iemand, en dat gaat
over de zitverhoger van Luna in de auto.
Luna zeurt me de kop gek dat ze met de zitverhoger op de
voorstoel wilt zitten. Ik vind haar toch nog te klein daarvoor, en vind het gewoon niet safe nog.
Nou ziet ze dat het jongetje (met die mama heb ik dus dat meningsverschil) wat qua leeftijd maar een paar dagen verschilt wel op de voorbank zit, en ze vind het dus niet eerlijk. Nou heb ik daar maling aan, want ik ben de baas.
Die moeder zegt tegen mij dat het wel mag en dat het niet gevaarlijk is (ik vind het dus eng ivm de airbag die er zit).
Nou is mijn vraag, weet iemand hoe het echt zit, en of het dus safe is om je kind zo te vervoeren?
Bedankt alvast.

Gr Patries

Volgens mij mag een kindje alleen maar op de voorstoel in een goedgekeurd kinderzitje en niet op een zitverhoger.
Ik zoek het even voor je op.

Groetekes, Sje

Zie hier in elk geval een brochure van de ANWB over het vervoeren van kinderen:
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/over-anwb/rechtshulp/rechtshulpwijzers/rhw_veroer_van_kinderen_jan_2010.pdf

Groetekes, Sje

Hier staat dat vervoer op voor- en achterbank mag, maar dat achterbank de voorkeur heeft. Staat zelfs dat kinderen niet op de voorstoel vervoerd mogen worden als daar een airbag zit!

http://www.ouders.nl/lveiligv.htm

Wij halen er hier de koningin nogal eens bij (Mama, waarom moeten we ons zwemdiploma halen? Omdat de koningin vindt dat alle kindjes in Nederland moeten leren zwemmen! Zelfs prinses Amalia moet haar diploma halen, ondanks dat haar oma de koningin is.).

Dus haal gewoon de koningin erbij. Die zegt dat kindjes alleen op de voorstoel vervoerd mogen worden als de achterbank al vol zit met kindjes.

Klaar is Klara! Kleine meid heeft geen poot meer om op te staan. En dat een ander kindje wel op de voorstoel mag zitten, dat komt omdat die een andere mama heeft en die mama beslist voor dat jongetje. Die mama weet dan misschien niet wat de koningin gezegd heeft.

Ik vervoer onze meiden alleen op de voorstoel als de achterbank al vol met kinderen zit (ook in en op zitjes!). Het kind wat op de voorstoel zit, zit bij mij altijd in zo’n hele autostoel. Niet op een zitverhoger.

Zitverhogers gebruik ik alleen maar op de achterbank. Ze hebben hier allebei een volledige autostoel en ik heb een zitverhoger voor als ik onverwacht een extra kindje moet vervoeren.

Het grootste kindje gaat dan op de zitverhoger op de achterbank.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 25 Jul 2010 21:14:00

Bedankt sje…
Dacht het al wel, mevr krijgt morgen meteen de achterkant ook weer op de zitverhoger. daar begon het dus mee. Die heeft ze er bij mij al afgel*ld.
Voorlopig geen voorstoel voor haar (heeft ze ook nog nooit gezetten), mooi op het achterbankje met broerlief.
We gaan morgen de koningin erbij halen, ze is al erg Amalia-minded dus moet goed gaan komen Haha.

Gr Patries

Heb je ff een mailtje gestuurd sje…

Gr Patries

En ik heb je een mailtje teruggestuurd!

Groetekes, Sje

HOi,

Bij ons op school als we eens met de kinderen met eigen vervoer weggaan. Mogen de kinderen alleen voorin als de airbag uit kan en als ze nog in een volledige stoel kunnen zitten.
Toch neem ik er liever geen een mee op de voorstoel. Laatst wel gedaan vanwegge een kinderfeestje moest een paar kinderen echt met de auto naar huis brengen. Ik ben dan z’n miep die niet fijn in de auto zit en de kinderen dwingt stil te zitten en de riem goed strak aantrekt.
Ik zeg trouwens dat het van de politie niet mag alleen als er een feestje is of we met school weg moeten dat de politie het dan toelaat maar dat dit echt een uitzondering is. Ik geef op school ook aan dat ik liever niet heb dat ze voorin zit en ik ben er ook z’n een die de hele stoel mee geeft. Maar dat komt misschien omdat ze nogal eens de neiging heeft in slaap te vallen zelf op korte ritjes. hier van ene dorp naar andere. Nog geen tien minuten kwartier rijden.

lon106

Uit eindelijk zit luna weer in de stoel met de achterzitting er ook weer omheen.
De koningin van sje erbij gehaald en ze vind het prima, op de voorstoel komt ze voorlopig niet bij ons.
Dus mama is weer helemaal gerust gesteld.

Gr Patries