Zitten

hallo allemaal,

even een vraagje,

Lieke wil sinds een aantal dagen alleen maar zitten op schoot en niet wat achterover liggen voor de fles. maar alles moet zittend. In de box is ze ook erg aan het wringen met haar rug om te gaan zitten maar dat lukt neit en wordt ze boos haha

als ik ze help zit ze keurig(met ondersteuning van mij) en vindt ze het allemaal goed. Ook in wipstoel en maxicosi komt ze naar voren.
Maar is dit al wel goed voor het ruggetje om steeds te zitten???
Ze is nu 6,5 maand.

Ik vindt het prima hoor maar was benieuwd of het wel goed is voor haar ruggetje?

groetjes Gytha

Hiet hetzelfde geval haha, Tigo kan nu ook los zitten, maar zit na een poosje helemaal voorover, vroeg me ook af of dat wel goed was. Dus kom maar op met die antwoorden!!!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hallo

Het is helemaal niet schadelijk om nu al te zitten het ruggetje word zo alleen maar sterker.
Ik had mijn zoon met 6 maanden al in het fietszitje, niet hele stukken maar 5 minuten ongeveer. HIj vond dit geweldig!
Met 7 maanden zat hij de hele dag zelfstandig. Kinderen proberen het niet voor niets uit, dusje hoeft je nergen zorgen over te maken

Gr Trynke

ja roxanna wil ook het liefst zitten. Het is de leeftijd denk.
Het kan geen kwaad voor d’r rug als ze maar niet te lang achter elkaar zitten.
liefs patricia

Hoi Gytha,

Ik zou Lieke nog niet te lang laten zitten.
Haar rug is nog niet sterk genoeg en bovendien is dit erg
vermoeiend voor haar.
Hooguit een paar minuten.

Hoi Trynke,

Je kindje nu al in een fietsstoel doen is echt nog veel te vroeg.
Dit is echt niet goed voor zo"n kleintje.
Wij hadden Elke destijds pas met 9 mnd voor op de fiets en
dan echt maar een klein stukje.
Even naar de supermarkt (5 min. hier vandaan) en weer terug.
Dit is een te grote belasting voor je kindje.
Het is inderdaad leuk voor op de fiets, want ze kunnen alles
goed zien.
Zou er toch nog paar maanden mee wachten tot de rug echt
goed sterk is.
Het komt allemaal vanzelf.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 21 week oud

de fietsstoel zou ook echt nog niet gaan hoor. ze blijft nog niet zonder ondersteuning zitten.
Maar ze wil niks anders als zitten op schoot en in haar kinderstoelvindt ze het ook wel leuk met het eten.
Ik denk ook dat ze het niet voor niks uitproberen! Maar of het goed is???

Ze slaat alleen de fase draaien gewoon over haha

bedankt voor jullie reacties.

och jongens gaan jullie lexje inhalen??
haha
onze eerste zat met 4.5 maand!! en is blijven zitten tot 18 maanden, om toen vervolgens weg te lopen

Lexje daarintegen

doet niet eens moeite! rollen vind ie heerlijk.rondracen in het wagentje ook, maar zitten ho maar!
ach als ze het doen en ineens doorhebben is het toch cool

en wat betreft rondfietsen, als je gewone asfalt weg volgt zonder al te veel bobbels en 5 minuutjes wat is het probleem…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

ach kim

alles op zijn tijd he hahahaha
Ga er ook geen probleem van maken, van mij mag ze gaan zitten vindt het ook wel gezellig! alleen de fietsstoel wachten we nog ff mee.

Ach lieke gaat eerder zitten maar draaien ho maar! Wat is buikje draaien??
en lexje doet het temiste in de volgorde!
Zit hij al in een loopstoel??? Lijkt me zo gaaf he

gr gytha

Tipje, gehoord bij het CB…

Als de baby zit, en je zit het bilspleetje, zit het op de billen en niet op de rug, dus dan zit de kleine goed…

Jeske kan trouwens nog maar sinds een week of 3-4 echt stevig zitten, zonder hulp…

gewoon lekker laten zitten! Luca die begon met staan met 6 maanden… stond hij daar in de box… weg baby! Vond er niets aan! Je ziet ze vanzelf weer inzakken als ze moe worden. Wat is ze dan groot he! Leuke tip trouwens van het CB, had ik nog niet eerder gehoord!

Hallo

Jort zat al met 5 maanden, dus met 6 maanden in een kinderfietsje is echt geen probleem, toen jort 9 maanden was stond hij al hele dagen alleen.
Dus ik heb er nooit een probleem van gemaakt, en inderdaad kleine stukjes is echt geen probleem.
Het ene kind is gewoon wat sneller als het andere kind.

Groetjes Trynke

Anna zit hier ook al veel rechtop, uiteraard met ondersteuning, maar ze vindt het prachtig!!

Gisteren haar in badje gedaan en rechtop laten zitten! Dat was mooi!!! Ze zat er echt van te genieten! In het wipstoeltje en maxicosi wil ze elke keer naar voren buigen. Dus best sterk in haar buikspieren. Dan zal je denken dat ze zich al om kan draaien, maar nee hoor! Ze zit er wel tegenaan en vindt het ook leuk om op haar buik te liggen, maar zelf omdraaien, ho maar!!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

haha judith!

hier hetzelfde verhaal, wel buikspieren hebben om te buigen maar draaien kennen we hier niet haha ze doet er ook niks toe. en als we 1 vinger geven draait ze zo om.
ze is er echt niet mee bezig.
dus anna is net zo ver als lieke

gr gytha

Hey Gytha,

Ons meisje zit ook rechtop hoor. Ze zat al een tijdje met steun in de zetel, nu ook gewoon zonder steun overal. Als ze speelgoed wil rapen in de buurt valt ze wel om.Ze kan nog niet uit eigen beweging terug recht. Maar slecht is zitten zeker niet! Onze meisjes schelen niet veel in leeftijd. Fijn he, weer een nieuwe stap!

Groetjes,

Tamara