Zitten, staan

hoi meiden,.

Lieke nu 9,5 maand gaat nog steeds niet zelfstandig zitten.
Als we ze neerzetten zit ze kei goed.
Op haar buik vindt ze maar niks dan is het meteen huilen of draait meteen zelf terug.
Dus ook kruipt ze niet. Verder onderneemt ze weinig actie.
Ze speelt wel goed als ze zit of ligt dat gaat allemaal prima.
Als ze onze hand pakt gaat ze meteen staan of zitten maar doet dit niet uit zichzelf of bij de tafel ofzo.

2 weken geleden ben ik bij cb geweest en zeiden dat ze met fijne motoriek voor ligt op schema.
Maar wanneer gaat ze toch iets ondernemen in grove motoriek??
Cb zei komt vanzelf.
Ik stimuleer haar de hele dag maar ze moet het toch zelf doen.

Is ze nu echt zo laat of met welke leeftijd deden jullie kindjes dit zelfstandig??

Groetjes Gytha

Hoi Gytha,

Nanik is al een paar maandjes ouder maar zij gaat ook nog niet zelf staan en ook niet zelf zitten (als ze staat bedoel ik)

Als ze op haar buik ligt dan kan ze wel zelf gaan zitten maar als ze valt en op haar rug ligt heeft ze geen idee wat ze moet doen. Ze snapt dan niet dat ze zich moet omdraaien op haar buik (wat ze overigens ook een drama vind hoor op haar buik altijd al zo geweest) zodat ze kan gaan zitten.

Ze kruipt ook niet en dat komt inderdaad omdat ze niet op de buik wil liggen maar ze schuift op haar billen rond. Schijnt ook weer gevolgen te hebben als ze kruipen overslaan. Ik zie het allemaal wel hoor. Ik kan haar ook niet dwingen om te kruipen toch

Ze stapt wel langs de tafel enzo maar nog niet los.

Groet
Bianca

Gewijzigd door - mamma van Dewi en Nanik op 14 Mar 2008 14:10:50

Geduld. Het komt echt wel vanzelf. Nina deed hetzelfde toen ze even oud was als Lieke. Van staan naar zitten doet Nina nu pas en zij is 11 maanden. Kruipen doet ze sinds 3 weken terug. Sinds 2 weken terug trok ze zichzelf pas aan de box op. En sinds deze week kan ze helemaal alleen achter het activitycenter lopen helemaal alleen. Ze heeft de laatste drie weken echt een stroomversnelling gehad. En ze had ook nog eens haar tandjes doorgekregen! Echt ongelooflijk! Zo zie je hoe snel het opeens kan gaan! Zo kunnen ze bijna niks en zo kunnen ze binnen 3 weken opeens heel veel. Een flinke sprong dus. Volgens mij ligt Lieke echt niet achter hoor!!Maak je maar geen zorgen het komt echt vanzelf. Ze doet pas wat als ze er zelf aan toe is. Wel goed dat je blijft oefenen. Was ook veel met Nina bezig geweest. Maakte me eerst ook zorgen en nu denk ik pffff heb ik me voor niks druk zitten maken. Nu doet ze dat allemaal. Voor de andere kant doet het me ook een beetje pijn dat ze nu dat allemaal al kan. Mijn kleine meid wordt groot!! Maar ik ben zeker trots op haar!!Nu is ze echt bijna geen baby meer. Het is echt in een stroomversnelling gekomen. Lieke kan dat ook allemaal binnenkort!!!

Groetjes Chantal

chantal

Bij het cb zeiden ze dan 9 van de 10 baby’s voor hun 15e maand kruipen. Dan heeft Lieke nog even! Anna doet het ook nog niet, maar ik maak me niet zo;n zorgen. Komt vanzelf! Iedere baby doet het toch op zijn of haar eigen tempo!!!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Wat is laat? Er zijn gemiddelden, maar dat noemen ze niet voor niets gemiddelden. De een is eerder dan de ander, Lieke is vast eerder met andere dingetjes (fijne motoriek bijv.) Ik zit ook altijd te wachten op het volgende wat Tigo kan, maar dat heeft eigenlijk helemaal geen zin, komt allemaal vanzelf. We moeten gewoon lekker genieten van het moment (voor mij soms ook makkelijker gezegd dan gedaan hoor )

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

nou damens

bedankt voor jullie reacties. we wachten dan maar rustig af.
Begon me een beetje zorgen te maken.
Maar ze is gewoon lekker lui en vindt het wel makkelijk als we haar helpen heb ik het iedee.
Sinds gisteren doet ze als ze op de grond zit steeds met haar handjes over de grond om vooruit te komen maar gaat achter uit een klein beetje hahaha

wordt dus een kontschuivertje denk ik!

Leuk om te lezen wat jullie kindjes al kunnen

groetjes Gytha

Hoi hoi
Gelukkig dat je je geen zorgen meer maakt. Het komt allemaal goed hoor. Straks zie je dat ze een enorme sprong maakt. En dan denk je van wauw!!!
Groetjes Chantal

chantal

Om te voorkomen dat Lieke een billenschuiver wordt is het aan te raden om haar toch op de buik te leggen. Schijnt dat het beter is wanneer ze gewoon gaan kruipen ipv schuiven

ja maar buik liggen heeftze zo’n hekel aan.
Ze draait meteen terug of het is huilen!!!

Ik zelf heb ook nooit gekropen, dus denkt dat zij dit ook over gaat slaan.

groetjes Gytha