quote:
Hallo bezorgde vader,
Kan me voorstellen dat ze het leuk vindt op schoot want zo ziet ze alles maar het onderruggetje is nog lang niet sterk genoeg om te zitten. Een vriendinnetje van me is kinderfysio en ik vraag haar vaak dat soort dingen en toevallig laatst ook over zitten. Ze zei toen dat het geen kwaad kan om de kleine elke dag een paar minuutjes te laten zitten maar ALTIJD ondersteund. Pas met 7 maanden wordt het ruggetje sterk genoeg om los te zitten. Optrekken aan de handjes is een goede oefening voor de buik en rug spieren maar liever pas vanaf een maand of 4
Succes ermee!
Groetjes Monique en Iris
Hoi Monique en Iris,
Bedankt voor je reactie.
Misschien was ik niet helemaal duidelijk over hoe we haar vasthouden aan de reacties te zien, hieronder een verduidelijking. De hieronder beschreven optrek spelletje komt uit het boek “oei, ik groei” en zou ze volgens het boek moeten kunnen en daar zetten ze dat je het aan de handjes moet doen wat ik zoals je hieronder kunt lezen nog niet doe.
Ze zit ook nog zeker niet zelfstandig. Als ze gedronken heeft zet ik haar wel vaak in zithouding op de schoot met mijn ene hand onder haar haar oksels zodat ik het meeste gewicht draag en mijn andere hand op haar rug ter ondersteuning met mijn vingers achter haar hoofdje. zo boert ze het best bij ons en kan ze ook van alles zienen dat zijn steeds een paar minuten. Als ik haar optrek aan haar handjes is dit vanuit halfzit naar zit als ze met haar beentjes afzet om te gaan staan heb ik mijn handen onder haar oksels en draag weer het meeste gewicht. Nooit krijgt ze haar volle gewicht te verduren. Is dat ook nog te vroeg of kan dat wel??? Ze zit ook vaak op schoot liggend tegen mijn armen of zitten op mijn hand met haar rug en hoofd tegen mijn borst ![]()
Kan iemand mij een boek aanraden waar wel duidelijk wordt aangegeven waar een kind wel en niet aan toe is?
Een bezorgde vader