Zitten liggen staan kruipen tijgeren etc etc

zitten, liggen, staan, tijgeren, omrollen voetjes in mond stoppen… met hulp zonder hulp…
wanneer deden jullie wondertjes dit ongeveer?
want ik lees zo hier en daar van alles…
joey is nu bijna 7 maanden maar volgens mij, staat mij aankomende maand of 2 heel wat te voorduren haha…
hij rolt heel simpel van rug naar buik, buik naar rug heel soms perongeluk…
op z’n buik rondjes draaien om z’n as en komt hij komt als ie zich boos maakt ook voor en achteruit maar niet kruipen eerder afzetten ofzo, oefent nu wel steeds meer op knieën en handen en dan met z’n kontje wiebelen (heel schattig om te zien)
en zitten kan ie goed maar nog niet los… en vanmorgen voor t eerst op z’n teentjes aan t knagen haha
ben benieuwd wat die van jullie doen!?
(ben de eerste in fam, vrienden en buurt met een kleintje… best wel jammer dat je dan niet iemand hebt om dit mee te delen!)

groetjes Jonne

Gewijzigd door - Joey2009 op 28 Jul 2010 22:56:55

hoi Jonne,
mijn zoontje is vandaag precies 7 maanden en kan sinds een week tijgeren. Super leuk om te zien. Hij kan echt de speeltjes pakken die hij wil, ook al is dat een stuk verder weg. Scheelt veel frustratie… Maar daarvoor was ie ook de hele tijd aan het rollen, aan het “oefenen” met zijn knieën onder zich en rond zijn as draaien en zo, maar raakte niet vooruit. Viel elke keer om omdat ie zijn kontje zo hoog de lucht in duwde haha. Maar plots had ie het door, en glunderen dat ie deed toen ie zijn speeltje te pakken had!
Zitten kan ie ook nog niet los, hij zit op zich wel stevig, maar als ie iets ziet, of er is iets, gooit ie zich helemaal naar achter, gevolg: harde bots. Ik laat m wel af en toe tussen het bv-kussen zitten om te oefenen, als ie te moe wordt, gaat ie vanzelf op zijn buik liggen.
Teentjes zijn hier ook heel erg in trek, ligt ie heerlijk op te sabbelen. Leuk he als je ziet wat ze allemaal leren op zo’n eerste jaar.

groetjes
Ineke

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hi, zoals iedereen wel eens aangeeft, elk kind is anders. Meric kon met 4,5 maand al tijgeren. Dit heeft hij een poosje gedaan. Toen hij precies 7 maanden oud werd kon hij pas echt kruipen en een week erna zitten en een paar dagen daarna kon hij staan en optrekken. Nu is hij niet meer bij te houden. Loopt al rondjes om de salontafel kan redelijk lang staan in de box enz. en kan zich overal aan optrekken maakt niet uit hoe hoog het is…hij lijkt soms Spiderman hahahaha met die handjes die overal aan kunnen plakken soort zuignap lijkt het wel hihi

Als het zo doorgaat kan hij binnenkort al lopen voordat hij 1 wordt (ben ik bang). Het is zeker leuk maar je kunt op een gegeven moment veel minder doen thuis. Ik hou telkens mjin hart vast als hij valt, hij heeft al een aantal blauwe plekken gehad en dat huilen van de schrik breekt je ook op omdat je jezelf zo machteloos voelt. dus ik zal zeggen geniet er nog even van! want als ze eenmaal veel kunnen moet je er echt bij blijven.

Groetjes,
Selma

Lilypie First Birthday tickers

Mijn kleine meid is nu 6,5 maanden en begint nu te kruipen. Ze tijgert al bijna 2 maanden, maar nu gaat het al een stuk sneller. ook wil ze graag op haar handen en voeten staan. Als ik haar neer zet dan kan ze wel even zitten, Maar om nu zelf te gaan zitten is toch moeilijk op het laatste armpje onder zichzelf uit te halen.

Ze zeggen dat meiden daar toch sneller in zijn . Succes er mee

Mijn kleine meid is 8 mnd en doet alleen maar wat jou kleintje ook doet. Zitten kan ze wel goed maar je kunt haar nog niet alleen laten zitten zonder bij haar te blijven want in haar enthousiasme wil ze nog wel eens achterover vallen of opzij.
Kruipen doet ze ook niet, tijgeren ook niet. Ze doet pogingen om te kruipen dat wil zeggen ze doet haar knietjes naar voren als ze op de buik ligt zo van, ik wil naar voren maar schuift eigenlijk alleen maar naar achteren. En ook rondjes draaien op haar buik.
Het komt vanzelf wel… draaien deed ze ook nooit, dacht dat ze dat over ging slaan maar zo ineens kon ze binnen 2 dagen zitten en draaien.

Groetjes!

Senne is een jaar en tijgert sinds zaterdag… wel probeert ze zich in de box op te trekken…

Je kan er geen pijl op trekken, ze doen het wanneer ze het begrijpen, willen, kunnen… of net als Senne, die was lekker lui :smiley:

Groetjes van Sascha en Senne

damian heeft in 3 weken tijd geleerd om zichzelf op te trekken te stappen aan de hand te lopen langs tafels in de box langs de bank zelf te gaan zitten te kruipen. ook echt in deze volgorde. tijgeren heeft hij nooit gedaan. het is allemaal wel heel snel achter elkaar gebeurt en hierdoor heeft hij wat problemen met slapen en is hij soms humeurig maar verder een heerlijk vrolijk ventje die graag overal aan wil zitten en nu opeens dus ook bij kan hihi. mijn conditie is sinds die 3 weken enorm vooruit gegaan en ik denk dat ik met gemak een marathon kan lopen maar het is wel heel leuk allemaal