Zitten, kinderstoel en fietsen

Vraag me af vanaf wanneer kan een kindje in de kinderstoel bij de tafel zitten? Als het echt kan zitten natuurlijk… En hoe zit dat met fietsen dan? Ik zou zo graag lekker met Danique weg willen te fietsen, maar ze kan nog niet zelfstandig zitten… Een vriend van ons doet het kindje in de draagzak en dan gaat hij zo een eind te fietsen, maar dat vind ik dan weer wat eng… Stel je voor dat je valt!

hoi

Ik heb dat van de draagzak ook eens gehoord, vind hetook een heel eng idee. Ik heb ewacht tot Emma goed kon zitten (7 maanden) en toen heb ik het heel rustig opgebouwd. steeds een kleinstukje. Nu doen we al langere afstanden. Ze vindt hobbelwegen niet heel fijn. Tip voor de eerste fietstocht, in een drukke straat met veel mensen, Emma heeft zich uitstekend vermaakt. Daarna ging ik eens naar het bos, vond ze duidelijk een stuk minder! na 5 min sliep ze.

groetjes gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

zucht

Dan zal ik dus toch echt nog even moeten wachten totdat mevrouwtje kan zitten… Hoop dat we dan de laatste weken van de zomer nog lekker kunnen meepikken, het begon toch echt wel te kriebelen met het mooie weer van dit weekend. Enneh, we wonen hier in een minidorpje, een echte drukke straat hebben we hier niet… Helaas. Maar een paar kilometer verderop zit een klein stadje, dan daar maar heen op de fiets. Krijg ik ook nog wat beweging

Morgan zit nu echt goed in der kinderstoel als ze zin heeft

Dus 8 maanden om en nabij. Elk kindje is natuurlijk anders.

Groetjes,

Michèle

[img]http://www.magicalkingdoms.com/timers/tickers/m661c5sf9ur9yhu8.png" alt=“magicalkingdoms.com Ticker” border=“0”/>
Free Disney Tickers

Als ze goed zelfstandig kunnen zitten dan kun je met ze gaan fietsen. En dan idd wat de rest ook zegt rustig aan opbouwen en niet meteen hele stukken gaan fietsen. Bij Tim duurde het helaas bijna 10 maanden voordat we konden gaan fietsen. Hij kon wel al eerder zitten in de kinderstoel, maar als hij zelfstandig op de grond of in de box zat dan viel hij al heel snel om. Hij vind het fietsen helemaal geweldig, kijkt echt zijn ogen uit. Dus hoop voor jullie dat je snel lekkere fietstochtjes kunt gaan maken.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

hier was het weer ietsje eerder, Lindsey zat al met een maand of 7 goed zelf rechtop zonder steun. dus ja, hoelang t nog gaat duren…wie zal t zeggen, voor hetzelfde geld heeft ze te volgende week door

liefs,
Rinske

[img]http://b1.lilypie.com/SThIp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Jurian zit nu nog met hulp … gooit zich snel achterover… dus is echt een latertje denk! Hij gaat nu kleine stukjes mee op de fiets… maar echt niet te ver… zo slecht voor zijn ruggetje!

Officieel mag je met een draagzak NIET fietsen.
In de praktijk kan het wel, maar dat moet je aandurven.
EN goed weten waar je mee bezig bent, en daar rekening mee houden.

Er zijn houders te koop om de maxicosi achter op de fiets te monteren,
misschien is dat een idee?

Andere optie is een fietskar, (zie ander topic )
daar mag de kleine namelijk wel in, in de maxicosi of een babyschaal.
Schijnt veiliger te zijn dan een fietsstoeltje.
(Maar de fiets wordt wel breder, dus beter opletten)

M.

Zo’n fietskar vind ik maar niks, ben toch bang dat er iets zal gebeuren… Sommige automobilisten rijden hier als gekken. En inderdaad, zo’n houder voor de maxicosi is misschien wel een idee, maar eens even op het internet zoeken wat zoiets kost. Het lijkt me gewoon heerlijk om lekker met Danique te gaan fietsen, zitje voorop met 1 of ander piepbeestje…

Moeten ze echt zitten?? Want morgan kan nu wel staan, maar niet los zitten. Los staatn trouwens ook niet hoor, maar staan doet ze dus de hele dag (als ze niet slaapt).

Groetjes,

Michèle

img]http://www.magicalkingdoms.com/timers/tickers/m661c5sf9ur9yhu8.png[/img]

Ja ze moeten echt kunnen zitten.

Wat betreft de keuze fietsstoeltje of fietskar:
een fietskar zorgt voor een kooiconstructie om het kind, en zal
bij een aanrijding door de auto weggeduwd worden in plaats van
er onder te verdwijnen.

Met een kind in een fietsstoeltje moet je nog maar afwachten waar
en hoe het terecht komt als je aangereden wordt.

Ik ben één keer onderuit gegaan met de fiets, met Hylke voorop.
En dat door een kat die onder het voorwiel kwam.
Hylke had nog geen fietshelm (direct daarna gekocht!)
en daardoor een dikke bult op z’n hoofd.
Dit ging dan op zich nog niet eens zo hard.

Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als je door een auto geschept wordt.

M.

he jasses

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

We zijn gewoon naar een goede fietswinkel gegaan,
en hebben gevraagd wat ze adviseren.

En dat resulteerde in een Bobike helm, maat S, en dat is 48 - 54cm
(hoofdomtrek).

M.