Zitten en staan in bed

Hoi

Ik zat me iedere keer maar af te vragen wanneer Nanik nou eindelijk eens leerde om zelf te gaan staan en te gaan zitten. Los lopen deed ze wel al.

Sinds van de week heeft ze het ineens door dus het is heel de tijd zitten, staan, zitten, staan. Het probleem is nu dat ze dat ook in bed doet.

Zodra ik haar neer leg dan gaat ze weer zitten. Ze speelt dan even maar omdat ze dan zittend draait dan kan ze niet meer zelf gaan liggen en gaat dan huilen. Kortom ik heb haar denk ik wel 10x neergelegd voordat ze uiteindelijk sliep. Omdat ze zo moe was raakte ze ook overstuur maar ze bleef volhouden om iedere keer weer te gaan zitten. Zelfs vanacht toen ze ging huilen zat ze rechtop in haar bedje.

Zo gaat dat bij ieder slaapje. Wat een gedoe zeg. Ze zit volgens mij ook in een sprongetje.
Wat kan ik beter doen. Haar iedere keer weer neerleggen als ze gaat huilen (ik geef verder geen aandacht aan haar) of zal ik haar even laten huilen.

Bianca

lastig zeg! ze is nog zo klein hè!
hmm even denken…
tja lucas is een echte buikslaper. Voorheen legde ik hem op zijn rug te slapen in bed. Speen doekje alles had hij bij de hand. Wat hij dan deed was terwijl ik weg was zich op zijn buik draaien. Dan ging hij huilen omdat er niets meer goed lag zoals hij het wou. Nu leg ik hem meteen op zijn buik en speen en doekje zoals hij dat fijn vindt en het probleem is opgelost.

nu jouw probleem:
Misschien even laten huilen om te ‘kijken’ hoe ze het zelf oplost en als het echt niet meer om aan te horen is dan naar haar toe gaan en goed leggen zonder aandacht te geven (zoals je al deed). Ik denk dat dit wel het enige is zo ver ik me nu kan bedenken.

Gr, bianca
mama van Lisa (14-05-2003) en Lucas (31-12-2005)

hoi,

10 keer terug gaan is ondanks dat er verder geen aandacht aan besteed wel veel hoor. Ook kan dit een spelletje voor haar zijn om toch nog even aandacht van jou te krijgen. Ik zou haar twee keer terug leggen en haar dan laten door huilen. Zet desnoods een kookwekker op 15 minuten je zal zien dat ze in die tijd stopt en zelf een oplossing vind.

Groetjes

lon106

ja nu je dit zo zegt ion kan ik het me herinneren hoe we dit bij lisa deden.
Toen ze nog klein was (ze is vandaag 5 jaar geworden!!!) ging ze huilen zodra wij weg liepen. Als we bij haar waren hield ze op met huilen.
We zetten de kookwekker op 10 minuten zodra ze ging huilen. Als de 10 minuten voorbij waren ging ik naar haar toe en zei dan: "Het is bedtijd lekker gaan slapen papa en mama willen ook slapen. Aai over de bol weer goed leggen en dan weg lopen. Dit kun je 2x (ofzo) zeggen en daarna alleen maar goed leggen (na die 10 minuten dan) en weer weg lopen.
Bij lucas zeg ik alleen maar…lekker slapen en dan leg ik weer alles even goed en meneer gaat weer verder slapen…tenzij hij klaar wakker is dan kletst hij een heel verhaal. Dan laat ik hem kletsen, want hij valt dan vanzelf wel weer in slaap.

Gr, bianca

euh gisteren dan 14 mei is alweer voorbij inmiddels…

Gr, bianca

Hoi bianca alsnog gefeliciteerd.

lon106

dankjewel!
gaat wel hard hoor…sniffff

Gr, bianca