Zitten en staan in bed

Hallo allemaal,
Mijn dochtertje Julia van 8 maanden kan sinds kort zitten en staan, erg leuk natuurlijk, maar al breng ik haar nu naar bedje, pakt ze zich beet aan de spijlen van haar bedje en zitten maar. Slapen ho maar dus. Soms valt ze voorover in slaap… Eerst deed ik knuffels tussen het lakentje en het matrasje, maar die trekt ze er nu ook gewoon tussen uit… Ondanks alles, ben ik natuurlijk super trots dat ze kan zitten en staan, hihi… Hebben jullie misschien een paar goede tips? (Ze is nu ook een beetje grieperig, wat verhoging voor het eerst, ach… Zetpilletje gegeven en slaapt nu als een roosje…)

Groetjes, Gerti

Lekker laten gaan zou mijn advies zijn. Ze is zo bezig met het fei dat ze dit nu kan, dat ze het even uit haar systeem moet krijgen. Stel je voor dat je op een goede dag opstaat en ineens kunt vliegen, dan slaap je ook een paar nachten niet denk ik .

Ik krijg deze vraag via mijn werk vrij vaak en de ervaring leert dat het na een paar dagen weer over is. Is alleen even doorzetten voor jullie zelf ook.

Groeten,
Nikki (bag lady)
mamma van Kika (9 april 2001) en Puck (3 oktober 2003)

Mijn eerste reactie is ook, gewoon haar gang laten gaan. Het is gewoon de nieuwigheid waardoor ze niet meteen wil gaan slapen. Als dat nieuwe er vanaf is, gaat ze vast vanzelf weer gewoon slapen.

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)