Zithouding

hallo,

ik had ff vraagje mij dochtertje is 3 maand en ze ligt weleens tegen de leuning aan van de bank bij haar opa dit is best wel vaak het geval ik woon bij mijn vriend in daarom en soms ook wel een uur lang en ze zit ook vaak op schoot nu ben ik bang dat dat helemaal niet goed is voor haar ruggetje. kan iemand mij hierover wat advies geven? alvast bedankt.

hoelang mag een baby van 3 maand in een wipstoel?

groetjes sanne

hoi,

1 uur is echt telang,en het kan ook nog niet ,ze kunnen hun hoofdje nog niet goed recht op houden

gr angelique

Gewijzigd door - lieke33 op 02 Nov 2006 15:31:45

Hangt er een beetje vanaf hoe ze bij je vriend zit of ligt.
Als ze rechtop zit vind ik een uur best wel lang voor zo’n kleine mop.

En het wipstoeltje ja daar zijn de meningen vaak over verdeelt, hoe lang je ze er in mag hebben of in welke stand je hem het beste kunt plaatsen.
Ruben lag ook vaak in zijn wippertje, maar dan in de laagste stand, of een tikje hoger zodat hij van de wereld kon genieten, maar met 3 maand lag hij er een kwartiertje in hooguit een half uurtje, als hij er geen zin meer in had begon hij gewoon te gillen.

Dus let goed op je kleine meisje, ze vertelt je meer dan je zelf zou denken.

Groetjes Marianne mama vanRuben

Hoi,

Een uur is echt te lang. Het is behoorlijk belastend voor hun rug.
Ik werk op een creche en daar hebben we jonge baby’s echt niet langer dan een half uurtje in de wipper.
Een bank is al helemaal niet aangepast op baby’s dus een half uur is op de bank echt te lang.

Groetjes Wiets

Met drie maanden mogen ze inderdaad nog niet zo lang zonder steun in de rug.
Dus jouw gevoel is goed. Ik zou haar vaker op een warm kleed op de grond laten liggen met iets leuks boven haar om naar te kijken en naar te grijpen.
Dan leert ze zich te bewegen en heeft ze meer steun in haar ruggetje.
Ik lag mijn dochtertje vaak in de box op de hoogste stand.
Dat is echt veel beter dan lang op schoot en op de bank meis, al is het natuurlijk
wel verleidelijk om je dochtertje aan een stuk door vast te houden dat ben ik met je eens.