Zit er een beetje doorheen

Zit op het moment stevig te balen. Ik ben hartstikke blij dat ik zwanger ben natuurlijk maar vind het op z’n zachtst gezegd geen pretje.
Mijn bloeddruk is veel te laag(net als bij Rens) en daardoor ben ik heel erg moe en heel duizelig. Het kost me echt moeite om de dag door te komen en ik slaap heel erg veel. Huishouden ligt compleet op z’n gat ik ben al blij als ik een beetje fatsoenlijk voor Rens gezorgd heb en als het eten gekookt is. Manlief is harstikke begripvol en ziet ook dat ik echt niet meer kan doen maar ondanks dat schaam ik me kapot dat ik het allemaal niet voor elkaar krijg. Nou heb ik ook nog hartkloppingen erbij en een blaasontsteking. Van mij mag het snel mei zijn. Vind het ook sneu voor Rens , ik merk dat ik van hem ook weinig kan hebben en dat verdiend hij niet. Op het werk is het momenteel gigadruk en het lukt me nog niet om de helft te doen van wat ik normaal doe.
Krijg daar weer commentaar op van m’n bedrijfsleider want volgens haar valt het allemaal best mee, 9 maanden overgeven is erger volgens haar. Natuurlijk is dat niet fijn en ik hoef echt geen medelijden ofzo maar een beetje begrip zou wel fijn zijn.
Van de week was mijn schoonmoeder jarig en ik had beloofd om een feest voor haar te organiseren omdat ze dat zelf niet meer kan, was al beloofd voordat ik zwanger was. Ja dat zeg je dan niet zomaar af dus heb dat toch gedaan. Halverwege heeft mijn man me thuis gebracht omdat ik amper nog op m’n benen kon staan. Andere dag moest ik van 13.00 tot 21.00 werken. Was die dag zo duizelig dat ik van de trap gevallen ben. Gelukkig niets ernstig behalve een zeer stuitje. Ben heel blij dat Rens nu zelf traploopt kan ik tenminste niet met hem er vanaf vallen. Moest ik op het werk een bepaald magazijn opruimen waaronder stellages met dozen erop die eraf moesten wat ik dus staand op een trap moest doen. Hallooooooooo denk ik dan ik ben zo duizelig als ik weet niet wat lijkt me niet handig. Gelukkig nam een collega dat van me over. Daarnaast moest ik ook 13 containers met voorraad bijvullen wat normaal al heel veel is in je eentje. Maar goede bedrijfsleider was op dat moment niet aanwezig en de eerste medewerker die er was stond er op dat ik om 18.00 naar huis ging omdat die ook zag dat het niet ging. Die zou vandaag met de bedreifsleider gaan praten, omdat die ook geen zin had dat het weer net zo’n gedoe zou worden als de vorige keer. Hoop dat dat wat uithaald want ik heb geen zin in al die extra stess.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Jeetje meid, dat is ook hartstikke zwaar!

Die bloeddruk en moeheid zijn zo slopend! Ik snap echt dat je moeite hebt de dag dor te komen. Probeer voor je bloeddruk overal waar je heengaat een zakje zoute drop bij je te hebben. Doe ik ook en dat kan soms net even een moeilijk moment overbruggen. En neem je rust, want dat heb je echt nodig! Een dagje of twee vrij is echt geen gek idee. Doe dat dan als Rens op het kdv zit, dan kun je echt even bijslapen.

Zo te horen doe je behoorlijk fysiek werk en je baas is verplicht je dan ander werk aan te bieden. Houdt rekening met de rechten die je hebt meid!

Verder ben je zo te lezen echt veel te moe en moet je ECHT een stapje terug doen. Bijslapen en misschien halve dagen werken of wat voor jou goed voelt. Je kunt best voor jezelf stoer willen zijn en door werken, je wilt je niet laten kennen, heel bekend! Maar (ja daar komt de grote maar) je hebt ook met de nieuwe kleine rekening te houden en je moet daarom je grenzen in de gaten houden!

Klinkt misschien nogal dwingend, maar zo te lezen ben je echt over je grens gegaan en is het nu tijd voor jezelf en de kleine te kiezen!

Heeeeel veel sterkte meid! Lekker vroeg onder de dekens en ik hoop dat je snel een oplossing vindt.

(ik begrijp je heel goed hoor, deze zwangerschap valt mij ook behoorlijk tegen, zoals ik ook wel heb laten merken af en toe hier. En natuurlijk zijn we wel hartstikke blij dat we zwanger mogen zijn, dat staat daar helemaal buiten!)

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Tuurlijk ben je blij dat je zwanger bent, maar daarom hoeft het nog niet allemaal goed te gaan, toch? Blijkbaar heb je het gewoon heel zwaar. Wat je werk betreft: het eerste wat ik dacht was dat je je moet gaan ziek melden, desnoods voor een bepaald percentage. Maar neem echt je rust, want dit houd je toch geen maanden meer vol? Denk aan de kleine in je buik, aan Rens en aan je gezin. Dat is prioriteit en niet je werk. Sterkte!

Groetjes,
M

och meisie… ik vind het echt heel naar voor je…
Ik vind het belachelijk van die bedrijfsleider dat ze zo met je omgaat.
tuurlijk 9 mnd doodziek zijn is niet leuk maar dat maakt jouw klachten niet minder erg.
in het eerste geval duurt het alleen langer maar dat maakt het de eerste maanden echt niet dragelijker voor jou.
Als jij al zo duizelig bent dat je van de trap valt zou ik eens serieus overwegen even in de ziektewet te gaan.
Dat je even een beetje op krachten komt.
Toen ik zwanger werd van rico was ik ook zo misselijk, en ook heel duizelig en moe (ook hele lage bloeddruk, heb ik altijd al wel maar toen was ie dus NOG lager, er viel geen land met me te bezeilen hoor!) ik heb mezelf toen ook ziek gemeld, en daar hadden ze alle begrip voor.
Ik ben uiteindelijk helemaal niet meer gaan werken, omdat er andere dingen bij kwamen kijken maargoed als het aan hun had gelegen stond ik als ik beter was gewoon weer op de markt hoor. als jij echt ziek bent heb je ook gewoon het recht om je ziek te melden. dus ik zou zeggen: doe dat gewoon!
even een weekje of wat bijkomen.
misschien (en dat hoop ik van harte) kun je dan wat meer aan.
Eet trouwens wat zoute drop, is niet goed als je een hoge bloeddruk hebt maar aangezien die van jouw laag is… zou ik dat ook overwegen.
Beterschap meisie, en voel je niet schudlig tegenover rens, probeer hem gewoon uit te leggen “naar leeftijd” wat er met je aan de hand is. niet teveel details, gewoon dat je je een beetje ziek voelt maar dat dat niks met hem te maken heeft en dat je heel veel van hem houdt en dat als je je weer beter voelt je weer alle aandacht voor hem hebt.
geef hem desnoods een klein cadeautje, en knuffel hem eens flink. dat gaat hij zeker waarderen!

Bah wat vervelend dat je je zo voelt. Niks aan.
Met wat een andere mama zegt, waarom meld je je niet voor een paar procent ziek. Heb ik ook gedaan. Kon mijn kop niet tillen. Idd ook een lage bloeddruk. Was allang blij dat mijn meisje s’avonds schoon en met een volle maag in bed lag. Huishouden was hier ook niks.
Ik heb toen met de baas afgesproken dat ik van 9 tot half 3 ging werken. op goeie dagen bleef ik dan tot 3 uur of half 4 en op dagen dat het niet ging mocht ik om 2 uur naar huis.

Nu voel ik me (gelukkig) niet meer heel misselijk. En de vermoeidheid wordt ook steeds wat beter. Vanaf volgende week ga ik weer volledig aan het werk.

Succes, hoop dat snel de roze wolk weer komt.

Goed weekend.

Gr

Wat naar om te lezen meid!
Heb je weleens je schildklier laten nakijken? Zou het ook kunnen zijn dat je klachten daarvan komen of is het alleen de lage bloeddruk.
Vriendin van mij heeft vanwege de zwangerschap last van haar schildklier en was daardoor zo ontzettend moe en duizelig. Ze hierdoor ook een aantal weken thuis geweest van haar werk. Ze heeft medicijnen gekregen voor de schildklier en dat hielp erg goed.
Sterkte en denk aan jezelf en je kleine he!

Jeetje wat rot dat je je zo voelt. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je niet wilt laten kennen en maar doorwerkt. Maar dit is gewoon echt belachelijk. Natuurlijk ben je niet ziek ofzo, maar zwanger zijn kan ook heel erg zwaar zijn. Logisch dat je er even doorheen zit. Als ik het zo lees dan doe je behoorlijk zwaar werk. Hoe lastig en moeilijk het ook is, dit kan gewoon zo niet. Je bent zwanger en daar moeten ze op je werk rekening mee houden.

Probeer echt aan jezelf en jullie kindje te denken meis. Hoe moeilijk het ook is, jullie zijn belangrijker. Als iets echt niet gaat maak dit bespreekbaar en kom voor je rechten op. Want als je zwanger bent hoef je niet meer alles te doen wat je niet kunt.

Heel veel sterkte!

Groetjes,
Sandra

Jeetje meid, wat vervelend allemaal! En dat is nog zacht uitgedrukt…

En wat een nare bedrijfsleider zeg! Dat hij/zij jou gaat vertellen dat het wel meevalt, hallo!!! Dat kan echt niet hoor!

Ik wens je heel veel sterkte, en onthou, je krijgt er iets prachtigs voor terug!
Misschien erg afgezaagd, maar bij mij helpt deze gedachte wel…

Sterkte!

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Bedankt voor jullie lieve reacties. Gelukkig begrijpen mijn collega’s het wel. Alleen de bedrijfsleidster wil het nog niet echt snappen geloof ik. Vandaag vroeg ze hoe het ging. Het ging vandaag echt niet goed dus dat heb ik ook tegen haar gezegd. Zegt ze over een week of drie voel je je vast beter. Toen ik zwanger was van Rens had ik hetzelfde. Toen werd het in het tweede trimester erger en pas met 36 weken beter. Toen heb ik mijn hele zwangerschap gedacht dat het over een paar weken wel beter zou gaan. De huisarts geeft ook aan dat ik er rekening mee moet houden dat dat nu weer het geval is. Schijnt vaak zo te gaan met een lage bloeddruk. Niet zo’n lekker vooruitzicht dus. Kan ik wel lekker gaan zitten denken dat het over een paar weken wel beter gaat maar dan zit ik lekker m’n eigen voor de gek te houden. Toen liep ze gewoon weg. Ik was zo kwaad. Heb even op de wc zitten janken. Had op dat moment even geen zin om de confrontatie met haar aan te gaan. Was ik ook te kwaad voor. Maar goed moet wel beter naar mijn lijf gaan luisteren dus als het echt niet meer gaat zal ik me toch ziek moeten melden. Maar daar ga ik een hoop gedonder mee krijgen.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Heb je geen bedrijfsarts? Neem daar contact mee op. Hoezo ga je gedonder krijgen? Als de bedrijfsarts bijvoorbeeld tot het besluit komt dat je je (voor een bepaald percentage) ziek moet melden, dan is dat toch gewoon zo? Het bedrijf krijgt gewoon betaald voor jouw ziek-zijn.

Wat vervelend dat je blijkbaar zo’n moeilijke werkgever hebt, ik zou er niet aan moeten denken. Ondanks dat, probeer toch aan jezelf en die kleine te denken hè.

Groetjes,
M

Wat een stomme baas heb je zeg! Wat Mriek zegt is helemaal waar: bespreek het met de bedrijfsarts. Als het niet verstandig is om (voltijd) te werken, dan kan dat niet. PUNT. Gelazer daarover is discriminatie. Op een of andere manier is discriminatie van zwangere vrouwen in het bedrijfsleven heel normaal, maar het is wel discriminatie en je hebt rechten waar je soms echt zelf voor op moet komen. Jouw eerste prioriteit ligt nu bij jezelf en je kindje.

Tijdens mn eerste zwangerschap had ik ook een heel onredelijke baas en ik voelde me destijds ook schuldig naar haar toe. Terugkijkend ben ik daar heel boos om geworden en heb mezelf beloofd dat dit me nooit meer zou overkomen en dat zij degene was die onredelijk was en niet ik. Ik zal niet in details treden maar werkte terwijl ik terecht 100% ziek gemeld was 4 uur per dag al spugend thuis om een project op gang te houden omdat mn baas geen backup had. Eenmaal terug heb ik zelf een gesprek aangevraagd over hoe nu verder en werd ik uitgemaakt voor onvolwassen, onverantwoordelijk, hypochonder, aansteller en zei ze zelfs: als ik dit had geweten had ik je nooit een vast contract gegeven. Nou ja, veel meer onzin waar ik erg van ondersteboven was. Maar ZIJ was natuurlijk helemaal fout en achteraf wou ik dat ik beter voor mezelf was opgekomen. Nu heb ik een heel lieve baas, maar ik ben nog steeds allergisch voor leidinggevenden die vinden dat ze met dit soort opmerkingen weg kunnen komen, Ze misbruiken hun positie gewoon en het ergste is dat jij je er schuldig om gaat voelen, terwijl je al ziek en naar bent en je uiterste best doet. Dus echt meid: Kies voor jezelf, je staat volledig in je recht!

Zo, ik heb gesproken, moet bij de vakbond

Sterkte en ik hoop voor je dat het eerder dan met 36 weken beter met je gaat. Kop op!

Liefs!

Het is hier weer lekker raak. Zit weer ziek thuis, nu met een fikse luchtweginfectie. Die is gelukkig al aan het afnemen door de antibiotica maar ben wel goed ziek geweest.
Door de koorts werd mijn bloeddruk nog lager was woensdag bij de huisarts en daar was hij 85/40 voelde me echt een zombie.
Donderdag heb ik me toch weer ziek moeten melden want ik kon gewoon niets. Maar ja had wel een probleem omdat ik donderdagmiddag het voorlopig koopcontract van ons huurhuis zou gaan tekenen. Was niet echt mogelijk om te verzetten.
Dan zouden we en extra geld kwijt zijn aan de notaris, de hypotheek offerte zou dan verlopen zijn en we moesten die papieren hebben voor de taxatie van de nationale hypotheek garantie die vrijdag zou zijn.
Nou zijn ze bij ons heel streng, je mag gewoon echt niet weg als je ziek bent. Ik hou me daar altijd netjes aan(ben veels te bang voor controle) maar nu ging ht niet anders. Dus huistelefoon doorgeschakeld naar marco’s mobiel en toch maar gegaan.
Marco moest me in de gaten houden zo wankel liep ik. Maar goed het moest.
Gaat natuurlijk 5 minuten voordat ik die afspraak heb gaat de mobiel en natuurlijk is het mijn werk. Crisis. Vragen ze nog ofdat ik die middag die afspraak nog had. Ja dus. Ik kan echt niet liegen. heb het proberen uit te leggen maar weet niet of ze het begrepen.
Nou gebruik ik mijn eigen mobiel eigenlijk alleen maar als ik moet werken maar wilde gisteren even een sms sturen naar een vriendin. Zag ik dat de bedrijfsleider(die was donderdag vrij) me ook nog gebeld had. Maar goed heb mijn mobiel thuis nooit onder handbereik en omdat ik hem zo weinig gebruik duurt het vaak wel even voordat ik een gemiste oproep zie. Hoop echt niet dat ik nou hier weer gezeik over ga krijgen. Als ik de centen niet nodig zou hebben nam ik lekker ontslag.

Nu is de infectie aardig over volgens mij maar heb nog wel behoorlijk last van bronchitis en de medicijnen die ik daarvoor heb mag ik niet gebruiken ivm mijn zwangerschap. Van de week toch maar even naar de huisarts voor andere medicijnen, las dat ventolin wel mag. Moet soms zo hoesten dat ik er van aan het spugen ga en de hoestbuien kunnen zo een kwartier aan houden.
Vooral 's nachts is het erg. Zie eruit als een wandelend lijk door het slaapgebrek.
Tot zover mijn zeikverhaal, maar moest het even kwijt.

groetjes Ramona

[img]http://lbdm.lilypie.com/uGNVp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” />

[img]http://lilypie.com/pic/2010/04/12/XaXw.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb2m.lilypie.com/9ODvp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Wat naar voor je Ramona, dat je je zo ziek voelt. En dat dat gezeur van je werk erbij, dat is wel het laatste wat je kunt gebruiken nu. Ik kan er met m’n pet niet bij dat er zulke slechte werkgevers bestaan. Sterkte en hopelijk voel je je snel weer beter!

Groetjes,
M

Hoi Ramona,
Wat vervelend voor je dat je zo ziek bent… en dan ook nog zo’n leuke werkgever… Nee, echt balen voor je. Maar vergeet niet dat je als zwangere echt rechten hebt. Wat ze jou op je werk laten doen mag gewoon niet.
Ik weet niet of ik deze website mag plaatsen maar toch:
www.arbo-advies.nl/zwangerschap.htm
Hier staan alle rechten die je hebt als zwangere en alle plichten waaraan je werkgever moet voldoen. Hoop dat je er wat aan hebt.
Ik weet uit eigen ervaring hoe het is om ziek te zijn tijdens de zwangerschap (Bij de eerste 23 zo misselijk geweest dat ik mn bed niet eens uit kon en nu bij de tweede lijkt het dezelfde weg op te gaan)
Sterkte!
Groetjes Nancy

Lilypie Second Birthday tickers

@zwelgje Bedankt voor de informatie. Rot voor je dat je nu weer zo misselijk bent. Hoop voor je dat het deze keer wat sneller over is.

groetjes Ramona

[img]http://lbdm.lilypie.com/uGNVp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” />

[img]http://lilypie.com/pic/2010/04/12/XaXw.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb2m.lilypie.com/9ODvp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Vervelend dat je zo ziek bent. En dan idd nog al het gezeur van je werkgever erbij. Echt niet leuk allemaal! Hoop niet dat ze weer gaan zeuren als je er weer bent. Sterkte en beterschap! Enne het is geen zeikverhaal van je hoor, is helemaal niet erg hier je hart te luchten.

Groetjes,
Sandra

Wat een rotsituatie! Goede tip van die arbo site trouwens.

Hoop dat je je snel weer beter voelt. Neem goed de tijd om bij te komen en laat je niet gekmaken door je werkgever. Je staat helemaal in je recht en moet jezelf en je kindje echt voorop stellen.

Sterkte meid

Liefs!

Hoi Ramona,
Ik was benieuwd hoe het met je gaat?
Groetjes Nancy

@zwelgje74

Het gaat eigenlijk niet beter en niet slechter. Bloeddruk blijft veel te laag. Ik heb me er wel bij neer kunnen leggen dat ik het echt rustiger aan moet doen en dat scheelt wel. Probeer echt rust te pakken wanneer het kan. Alleen op werkdagen doe ik eigenlijk nog wel te veel. Wil me toch niet laten kennen dan.
Verder moet ik denk ik ook maar weer even naar de huisarts want ik loop behoorlijk met m’n bekken te tobben. Twijfel over een bekkenband maar wil dit toch eens aankaarten. Op het werk zie ik wel hoe het gaat lopen. Probeer me er maar niet te veel van aan te trekken.

Maar hoe gaat het eigenlijk met jou? Ben je nog steeds zo misselijk? Ik hoop het niet voor je. Ik heb er geen ervaring mee maar lijkt me geen pretje. Helemaal niet met een kleintje erbij waarvoor je er toch uit moet.

groetjes Ramona

Het werk is idd niet het belangrijkste, maar kan me voorstellen dat je zo lang mogelijk je best wilt blijven doen. Probeer toch ook op je werk je rust te vinden en kijk uit met die bekkenklachten!! Ik heb bij de eerste Menschendieck therapie gehad waar ik veel baat bij heb gehad.
Sterkte!

Hier nog steeds erg misselijk helaas… tis niet anders. Op mn werk houd iedereen er rekening mee dus het is te doen.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik dus ook nog ernstige bekkenklachten, khoop dat die deze keer wel uitblijven. Vond dat wel zwaarder dan die misselijkheid en dat terwijl ik toen nog geen kleintje rond had lopen.