Zinigge drinker!

hallo.

Toch ook maar eens wat posten!
Ik heb al veel ‘geleerd’ van dit forum, maar ben ‘mijn probleem’ nog nergens tegen gekomen!
Mijn dochter, Marije (13 weken) is zinnig wat betreft de fles.
Ze heeft altijd gedronken uit de difraxfles met de 'kersenspeen’
Een andere speen weigert ze dan ook, drinkt niet, en zet het op een huilen!
Zelf wil ik graag dat ze leert drinken uit een 123 speen, omdat ze 'savonds met de laatste fles zoveel moeite moet doen!
De 123 speen van difrax was geen succes, nu een fles + 123speen van dodie aangeschaft… Maar ze weigert pertinent!
Gewoon elke fles weer proberen??

Benieuwd naar jullie reacties!

Grutske mem fon Marije

Hoi hoi,

Wat je zou kunnen doen is die kersenspeen met een naald doorprikken tot een groter gaatje. Dan gaat het ook een stukje sneller. Dan gebruik je die bijvoorbeeld alleen in de avond.

lfs Sonja

Ik denk dat je te vroeg bent met de 123-speen. Die wordt zo ongeveer pas gebruikt als het geven van pap in zicht komt. Die speen wordt ook wel papspeen genoemd.

Wij zijn ook eens te vroeg begonnen met een volgende speen en onze dochter weigerde die ook. Bleek achteraf dat de kracht waarmee ze dronk nog te groot was voor het gaatje van de speen. Ze kreeg te grote slokken binnen en dat vond ze niet prettig drinken.

Gaatje 1 van de 123speen komt niet overeen met de 1 van de gewone pasgeborenenspeen nr. 1. Dat denken veel mensen maar dat is niet zo. 123 wil gewoon zeggen: 3 standen, niet dat het speen 1, 2 en 3 bij elkaar neemt.

Dus ik zou zeggen: weg met die 123speen en gewoon terug naar de speen die ze heeft. Als ze het daar overdag goed op doet en bij de laatste voeding niet, dan is het gewoon vermoeidheid waardoor ze die laatste fles niet goed neemt.

En anders gewoon bij de laatste voeding de opvolgende speen gebruiken van de speen die ze overdag heeft.

En wat zelf gaatjes bijprikken betreft; ik zou daar niet aan beginnen. Die spenen zijn zo ontwikkeld dat dat niet nodig zou moeten zijn. Nooit zelf gaan klussen aan een speen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 05 May 2009 22:45:11

Gewijzigd door - Sje op 05 May 2009 22:47:00

Roy is nu ruim 4,5 maand en drinkt nog steeds niet goed uit de 123 speen. Zelfs met pap gaat het veel te snel en verslikt hij zich (hij is wel heel gulzig).
Meneer drinkt nog gewoon uit de kleinste speen (1 gaatje) en de pap met een speen met 3 gaatjes (fles met 2 eetlepels rijstebloem dus niet zo heel dik).
Ik laat Roy zelf aangeven waar hij uit wil drinken. Heb een paar 123 spenen liggen, maar hij is er gewoon nog niet aan toe.

Groetjes Marieke

beebiehofkens.beebiesite.nl" border=0>

Joey is ruim 6,5 maand, en die 123speen (van avent) kan hij nu nog niet gebruiken. Zelfs met pap verslikt hij zicht er in (bambix) Die geef ik nu gewoon uit een bordje en dat gaat super.
Ik heb in het begin ook de difrax met kersenspeen gebruikt. Dit was omdat Joey uit alle flessen en spenen veel te snel dronk. Met de kersenspeen deed hij 30-45 minuten over de fles, en dit was, zeker in de nacht echt niet te doen. Ik ben er snel weer vanaf gestapt. We hebben een aventflesje gekocht en daarmee dronk hij een kwartier. Dat was voor ons dus de oplossing, misschien eens avent proberen dus?

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker

ik gebruik ook de difrax 123 speen omdat ik dikke voeding heb, wat ik doe is hem dus steeds draaien en dat werkt duus steeds kwartslag draaien in de mond, mikey wil ook alleen kersespeen en speentjes

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Ik heb van mijn kraamverzorgster begrepen dat je de difrax (kromme fles) niet tijden het drinken kan draaien, want dan zit de speen misschien uit eindelijk goed, maar kan de fles verkeerd om zitten, en dan werkt het hele ontluchtingssysteem niet meer…

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker

Avent flessen ook al geprobeerd…
Deze had ik in eerste instantie ook, maar deze spenen waren te groot voor de kleine dame!
Ook nu wil ze deze niet!
Ik zal de kersenspeen in een grotere maat eens proberen voor de avond!

Grutske mem fon Marije