Ik ben bij mijn zonen met 3 jaar en 2 maanden begonnen. Ik heb ze toen gewoon uitgelegd wat de bedoeling was (op de wc of potje) en mijn oudste was met 2 dagen overdag en een paar dagen later ook 's nachts zindelijk. Bij mijn jongste zoon zijn we nu al ruim een maand bezig op dezelfde manier (onderbroek aan) en pas de laatste week gaat het overdag goed. We hebben dus een maandlang gemiddeld 2 plasbroeken en 1 poepbroek per dag gehad. Het is ff doorzetten dus.
Ik heb ook wel eens de tip gehoord dat een onderbroekje met daaroverheen de luierbroek (is wel net zo makkelijk als ie aangeeft dat ie moet, dat je niet een gewone luier moet afdoen) ook helpen kan, maar uit eigen ervaring weet ik het niet.
Ook schijnen jongens later dan meisjes te zijn en het poepen pas met gemiddeld 3 jaar beheersbaar voor een kind te zijn, maar uitzonderingen zijn er altijd. Mijn kinderen hadden met die leeftijd ook een hekel aan hun poepbroeken, maar van zindelijk worden was totaal geen sprake, daar waren ze niet aan toe.
Een potje wilden mijn jongens trouwens beiden niet, gelijk op de wc, mijn jongste wilde niet eens een opstapje of wc-verkleiner (mijn oudste heeft die maar een week gebruikt), misschien is dat nog iets.
Succes en als het niet lukt, over een paar maanden weer proberen.