Zinderlijkheidstraining

wie kan mij advies geven om mijn zoontje van 2,5 jaar zinderlijk te maken, hij weet dat hij poepbroek heeft maar op de po of wc wil hij niet bloot lopen en dan plaasje doen ook niet op de po it hij maar 2 tellen en of hij wil niet zitten help a.u.b.

ivana

niet forseren,het komt van zelf hij is pas 2,5 jaar oud

kan proberen spelende wijs op het potje maar als ze niet willen,dan willen ze echt niet

Bianca mama van Kevin*,Dylan en Kaitlyn

dank je wel bianca ik geef niet op!!!

ivana

Evianne is net 3, heeft het event wel goed gedaan ( behalve poepbroeken ) maar daarna niet meer. Nu het zulk mooi weer is laat ik dr lekker in dr blootje in de tuin rommelen, zet het potje buiten en zo ineens begint de interesse in het potje weer te komen. Maak me er verder geen zorgen om, komt vast goed hoor !

Met Nicky ben ik vorig jaar in het voorjaar begonnen. Toen was het heel warm. Ik had het badje opgezet en daarnaast het potje gezet en gewoon in haar nakie laten lopen. Telkens aan 'r gevraagd of ze moest plassen en jahoor als het eerste plasje van de dam is. Na een paar dagen was het nieuwtje eraf en moest madam op de wc plassen.

Nicky was toen 2 en 4 maanden. Alleen met het poepen wilde het niet zo lukken. Dat deed ze lekker s’nachts in bed.( dan heb ze wel een luier aan).
Maar nu hebben we sinds een paar maanden een stickersysteem.
Elke keer mag ze een sticker plakken. Dat helpt echt geweldig. En na een a4tje vol, mag ze een klein cadeautje.

Bij ons op het CB zeiden ze wel dat Nicky vlot was hoor en inderdaad vooral niks forceren.

Groetjes Maaike
mama van Nicky en Bob

dank je wel voor je reactie ik begin morgen vroeg na het eten om djordje op de po te krijgen.
meneertje van mij weigeerde het vandaag, ik krijg geloof ik Ana van 8 maanden nog eerder aan de po dan dat het met mijn ‘‘grote jongen’’ het gaat lukken

groetjes

ivana

quote:
ik krijg geloof ik Ana van 8 maanden nog eerder aan de po dan dat het met mijn ''grote jongen'' het gaat lukken

Volgens mij is het algemeen bekend dat jongens langzamer daarmee zijn dan meisjes
Stephan had totaaaal geen interesse in plassen op de wc of op een potje.
Ik heb er eigenlijk toen ook geen moeite voor gedaan, had erg het gevoel dat het toch geen nut had.
Toen hij ruim 3 jaar was moest het er toch eens van komen
Met 1 dag was hij toen zindelijk, ook 's nachts
Misschien klink ik wel erg eigenwijs nu maar volgens mij heeft het iets meer nut om te beginnen met zindelijkheidstraining als een kind ietsje ouder is.
Naar mijn idee hebben ze sneller door wat de bedoeling is en zijn ze zich eerder bewust van wanneer ze voelen dat ze moeten plassen enzo.
Maar da’s mijn ervaring

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Bieb ik ben het helemaal met je eens,

Nu het warm weer is laat ik patrick lekker in zijn blootje rond lopen en heb het potje centraal staan, maar er gebeuren meer ongelukjes als dat er plasjes in gaan.

Ik laat het maar gaan want hij is nog niet eens drie jaar. en forceren heeft al helemaal geen zin. ook krijg ik wel eens het idee dat hij niet goed begrijpt wat de bedoeling is en dat hij zo druk is dat hij vergeet dat hij moet plassen.

Daarom zie ik het over een paar maanden wel weer.

veel liefs mignon

Welja, het komt heus wel.
Kijk, als ze bijna 4 zijn en ze zijn dan NOG niet zindelijk, dan wordt het
natuurlijk minder Dan moeten ze ook naar de basisschool etc.

Bij Stephan had ik ineens zoiets van: Ships, hij is al 3,5 jaar…gaat snel nu
Dus gauw een stickertjes kalender gemaakt en elke keer als hij op de wc plaste dan mocht hij een stickertje plakken.
Als de kalender vol was mocht hij een heftruck-auto uitzoeken (dat wilde hij graag )
Hij snapte het meteen (ik denk toch wel dankzij zijn leeftijd…) en hij was meteen zindelijk.
Ook nooit ongelukjes gehad.
Ook 's nachts meteen droog.
Alleen het poepen was een probleem want dat vond hij doodeng (maar dat hoor je dus van veel meer kids)

Toch zitten er ook hele vlotte kids tussen natuurlijk
Mijn buurmeisje was 2 jaar en gewoon zindelijk, zonder al teveel moeite

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Gewijzigd door - Bieb op 11 May 2006 11:12:10

Ja ook mijn buurmijsje was ongeveer 2 toen zij al zinderlijk was. maar ieder kind is weer anders nattuurlijk. ( gelukkis maar)

Maar toch blij ik er bij NIET FORSEREN dat kan alleen maar een aafrechts effect hebben.

veel liefs mignon

dag allemaal[quote]

de gras bij de buurman schijnt"‘altijd groener te zijn’’ als het op mijn kinderen kom kijk ik ook naa sucess verhalen en hoop dat hij ook voor de 4 zinderlijk is, maar jja, hij wil het niet dus volg ik jullie advies en voorlopig laat ik hem lekker van de luierbroekje genieten.
Wat jullie ook al gezegd hebben ik ga geen nachtmerrie van maken ik wil alleen graag hem onhemak op de zaal en school besparen want niemand zal beter voor hun zorgen op de zaal en school als wij MaMa’s

groetjes ivana MaMa van Djordje en Ana

ivana

ik heb niet het zelfde probleem, mijn zoontje van 2 1/2 wil niet zitten op de po en wil nt zo plassen als papa. Heb een Weeman gekocht, die kun je aan de rand van je toiletbril hangen en zo kan hij staand plassen.

groetjes Bianca mama van Rick

[img]<Ahttp://www.babybrabbel.nl/dynban/babybanner/1138882680/4/2/1/255/165/165/0/148/206/chris.png

quote:
ik heb niet het zelfde probleem, mijn zoontje van 2 1/2 wil niet zitten op de po en wil nt zo plassen als papa. Heb een Weeman gekocht, die kun je aan de rand van je toiletbril hangen en zo kan hij staand plassen.

groetjes Bianca mama van Rick

[img]<Ahttp://www.babybrabbel.nl/dynban/babybanner/1138882680/4/2/1/255/165/165/0/148/206/chris.png

wij hebben hier ook een frats aan de hand, meneer voelt dus perfect wanneer em pipi of kaka moet doen maar wil niet op het potje en ook niet op de wc met verkleiner. hij wil alleen maar plassen zoals papa en pa ( mijn vader ), met de piemel in de hand . Als ie dan es op zijn pot zit, ritst hij er af, staat hij recht en doet moeite om als een grote te plassen, kan best wel tot supergrappige taferelen leiden hoor !

Ilse,
Fiere mama van deze hartedief !

Ik ben bij mijn zonen met 3 jaar en 2 maanden begonnen. Ik heb ze toen gewoon uitgelegd wat de bedoeling was (op de wc of potje) en mijn oudste was met 2 dagen overdag en een paar dagen later ook 's nachts zindelijk. Bij mijn jongste zoon zijn we nu al ruim een maand bezig op dezelfde manier (onderbroek aan) en pas de laatste week gaat het overdag goed. We hebben dus een maandlang gemiddeld 2 plasbroeken en 1 poepbroek per dag gehad. Het is ff doorzetten dus.

Ik heb ook wel eens de tip gehoord dat een onderbroekje met daaroverheen de luierbroek (is wel net zo makkelijk als ie aangeeft dat ie moet, dat je niet een gewone luier moet afdoen) ook helpen kan, maar uit eigen ervaring weet ik het niet.

Ook schijnen jongens later dan meisjes te zijn en het poepen pas met gemiddeld 3 jaar beheersbaar voor een kind te zijn, maar uitzonderingen zijn er altijd. Mijn kinderen hadden met die leeftijd ook een hekel aan hun poepbroeken, maar van zindelijk worden was totaal geen sprake, daar waren ze niet aan toe.

Een potje wilden mijn jongens trouwens beiden niet, gelijk op de wc, mijn jongste wilde niet eens een opstapje of wc-verkleiner (mijn oudste heeft die maar een week gebruikt), misschien is dat nog iets.

Succes en als het niet lukt, over een paar maanden weer proberen.

Benjamin is nu 15 maand is dat te vroeg om daar mee te beginne?

Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker

quote:

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/060607/xnUP.jpg" alt=“Lilypie 2nd Birthday Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b2.lilypie.com/N8gKp2.png" alt=“Lilypie 2nd Birthday Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” /></a>

kan ie zelf al zijn broek naar beneden doen?

quote:
quote:

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/060607/xnUP.jpg" alt=“Lilypie 2nd Birthday Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b2.lilypie.com/N8gKp2.png" alt=“Lilypie 2nd Birthday Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” /></a>

kan ie zelf al zijn broek naar beneden doen?

neej maar gaat soms wel eens op potje zitte met broek aan

Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker