Zindelijksheidstraining

Hoi

Evy is nu 28 maand. Ze zit af en toe op de wc. (er komt dan niks, hoor)

Op het potje lukt wel Als ze met blote billen door het huis loopt geeft ze gillend aan dat er een plas of poep onderweg is, en dan pakken we samen het potje.

Ook als er toch niks komt, dan blijft ze zitten tot er wat in ligt. Ook als duurt dit 2 uur.

Maar zodra ze weer een luier aanheeft doet ze alles daarin, zonder aan te geven dat ze moet plassen of poepen. Pas na de tijd zegt e dat ze heeft gepoept.

Kan ik nog wat doen om verder te trainen of moet het nu vanzelf beter gaan??

Groetjes Luna

Het allerbelangrijkste is: niks forceren! Laat haar aangeven wanneer ze eraan toe is, wat ze wel of niet wil, of ze dat potje even helemaal niet wil zien, etc.
Als je forceert of probeert haar in no-time zindelijk te maken werkt dat alleen maar averechts.

Blijkbaar vindt ze het wel heel interessant, maar weet ze nog niet helemaal hoe het werkt op zo’n potje.

Dus gewoon je dochtertje aan laten geven wat het tempo van zindelijk worden is.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 24 Oct 2008 13:28:46

Zo heb ik het een paar keer geprobeerd met Lucas.
Hij heeft wel aandacht voor 't potje en/of de wc, dus hup luier af en maar laten lopen.
Op het potje kwam niks en hij liet zijn plasje zo lopen. Lucas was ook erg gestrest.
Ik be er daarom mee gestopt. Oké, hij is nu 3 jaar en nog niet zindelijk, maar als straks het voorjaar eraan komt, gaan we weer oefenen en dan gaat het vast wel lukken.

Natuurlijk hoor ik wel eens reacties: “Goh, is hij nog niet zindelijk?”
Nee, en ik maak me er niet druk om…

groetjes, Liesbeth

Lilypie Vierde Ticker

mijn dochter is nu twee en geeft het wel al aan als ze het in der luier heeft gedaan , maar wat er bij haar het probleem is dat wij er nog niet aan begonnen zijn om haar zindelijk te maken is omdat ze nu nog steets last heeft van diaree.
ze wil het eigelijk wel maar ik durf het nu nog niet omdat het te vaak gebeurd.
ik hoop zelf dat ik er volgend jaar er wel aan kan beginnen .

gr de mama van leyla

veronique daniels