Zindelijkheidstraining is begonnen

hij wilt al twee dagen geen pamper meer aan dus dan maar het potje te voorschijn gehaald, maar hij weigert er op te gaan zitten.
dus heb al weer flink aantal keer moeten dweilen net ook weer liep hij weer weg van het potje met als gevolg een hele straat door de woonkamer en keuken.
bedacht me ineens hoe meer ik achter hem aan loop hoe meer hij ervandoor gaat dus, doe ik alsof ik aan het sjoelen ben en schuif zo het potje onder de straat hahaha, nu mocht hij het door de wc spoelen en dat vind hij altijd erg leuk dus nu maar hopen dat hij er zo zelf heen gaat omdat hij nu weet , ik mag drukken !!(lees doorspoelen) hahaha

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Het is even doorbijten, maar bij Anna is het ook gelukt! Succes!

Oeh spannend. Hier nog geen intentie, ze heeft wel interesse in der pot maar meer om der spulletjes in te stoppen

Groetjes,

Michèle

Succes!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Hoe oud is je kindje eigenlijk? Ik weet dat je drie jongens hebt, maar eigenlijk niet hoe oud je kleintje is?

Eva geeft wel aan dat ze ‘poepies’ heeft, maar dan is het al te laat en zit haar luier alweer vol. Wij hebben nog geen potje hier. Als ze 2 wordt wil ik daar stilaan mee beginnen, zo een beetje oefenen. Lijkt me best moeilijk hoor, zo oefenen met plassen en vooral poepen op een po’tje!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hahaha, Sanne vindt het erg interressant het potje. Ze heeft op de creche pardoes erop geplast. Met als gevolg dat ze zelf zo enthousiast was dat ze de potje hoog in de lucht boven haar hoofdje nam en inderdaad plasje weg, kleertjes nat. Ze was zo trots. Een dag later deed ze een poepje en een plasje erop. De leidster helemaal enthousiast. Zo van Goed zo Sanne. En juichen, maar de kleine meid moest er niets van hebben en riep BAH BAH en liep in haar blote billen door de creche te gillen. En ze wou geen afscheid nemen van haar eigen plasje, ze moest er niets van hebben. jammer heb ik weer gemist. Thuis doen we het ook weleens, maar als ze niet wil dan niet. Ze voelt het nog niet aan komen, want gisteren wou ze niet zitten op de pot en keek me aan NEE, goed meid dan niet. Plast ze prompt op de vloer en zegt nat nat nat. O jee geeft niets meid, maakt mama wel weer schoon.
Vooral niet dwingen en gewoon luchtig over doen. Ik was er nog niet mee begonnen, maar op de creche ziet ze natuurlijk andere kindjes het doen dus moet mevrouw het ook. Maar zindelijk nee dat nog niet. Hoeft ook nog niet, gaat veel te snel.

groetjes Carolien

Hier sinds vorige week op de wc en potje maar meer opdat hij leuk vindt dan dat hij het voelt aankomen. Laat hem met dit mooie weer bloot buiten lopen en binnen gewoon een luier. Ik hoorde laatst van iemand die bij haar kindje een onderbroek onder de luier deed zodat ze voelde dat ze nat was en er dan hopelijk vies van werd.
Maar ja ze moeten het nog steeds zelf aanvoelen dat ze moeten plassen en poepen. Ik zal toch binnen wel een luier bij je zoontje opdoen. Uit eindelijk ben jij toch de baas. Misschien luierbroekjes kopen!!!
Succes.