Zindelijkheidsproblemen

Ik heb een dochter van 4 jaar. Toen ze 2,5 jaar was werd ze overdag zindelijk en een jaar geleden ook 's nachts. Er waren geen problemen tot ze in augustus naar school ging. Ze heeft vooral vaak poepbroeken. Met stikkers hielp het even, maar dan als we dat gingen afbouwen, ging het weer mis. Heb op verschillende manieren op haar gereageerd; troosten, een beetje boos worden (wat helemaal niet werkt), zeggen dat ze er rode billen van krijgt, negeren. Nu weet ik het echt niet meer. Kan iemand mij tips geven hoe we het kunnen oplossen?

Groetjes, Leontien

Hallo,

Mijn zoon van 4 is sinds kort zinderlijk overdag plast ook af en toe nog wel eens in zijn broek op school maar komt dan omdat hij zo lekker aan het spelen is en het ophoud… en dan ja natte broek…
Maar eerst plastte hij ook elke dag ik werd ook boos en negeren etc. hielp niks stickers ook even nu ook niet meer.
Heeft je dochter niet iets wat ze heel leuk vind?
Mijn zoon houd van dino monsters en centjes dus elke keer als hij droog was kreeg hij een centje 10 cent ofzo mocht het in zijn spaarpot doen en aan het einde van de week gingen we dan naar de winkel action goedkope speelgoed en kochten daar dinomonster.
Vanaf die dag is het een grote stimulans geweest, en als hij af en toe een ongelukje heeft reageer ik er niet teveel op en zeg we proberen het morgen gewoon weer he grote knul… positief blijven ook al kan je zo woedend worden.
Is moeilijk maar helpt wel op den duur.

gr. Debora

Hallo Debora,

Bedankt voor je tip. Ik zal eens kijken of het met munten werkt. Al moet ik zeggen nadat ik het berichtje had geplaatst het beter ging. Ik had het blijkbaar ook los gelaten. Bij mijn dochter is het denk ik ook dat ze niet wil stoppen met spelen.

Grotejes, Leontien