Hallo allemaal,
Ik weet dat er al heel wat threads bestaan rond mijn onderwerp (zindelijk worden) maar eigenlijk kom ik mijn ‘probleem’ niet echt tegen. Mijn zoontje is drie jaar en vier maanden en een maan of twee geleden zijn we met de luiers gestopt. Het plassen op de wc en het ophouden van de plas waren binnen de kortste keren geen enkel probleem meer. Hij heeft nog wel eens een ongelukje maar dat mag echt geen naam hebben. 's Nachts heeft hij overigens nog wel een luier om, hoor.
Maar het poepen is wel een probleem. Deel van het probleem is dat hij de hele dag door beetjes poep ‘afgeeft’, zeg maar. En hij weigert om dat op de wc te doen, of op het potje. Hij voelt het wel min of meer aankomen, ik zie het ook aan zijn gezicht en gedrag (heeft de neiging weg te kruipen), maar hij doet het dus in zijn onderbroek. Ik heb geprobeerd met hem af te spreken dat hij een luier of luierbroekje vraagt als de poep komt, maar dat lukt niet, hij blijft het in zijn onderbroekje doen. Op deze manier moet ik soms wel drie of vier onderbroeken per dag verschonen, of weggooien, afhankelijk van de troep. Terug naar een luier vind ik geen optie, het plassen gaat tenslotte hartstikke goed, maar ik ben zo langzamerhand wel een beetje moedeloos…hoe moet ik dit aanpakken?
Heel erg bedankt alvast voor alle reacties, mensen die dit herkennen en mij dit laten weten, en misschien zelfs wel voor een goede tip.
Gewijzigd door - karelsmom op 22 May 2011 14:46:11