Zindelijkheid

Hoi allemaal,

Toch weer een zindelijkheidstopic. Ik had al wel gezocht, maar kon mijn vraag niet echt vinden. We zijn met Merel al wel een tijdje bezig om haar op het potje/de wc te zetten en soms komt er wat. We prijzen haar dan de hemel in en dan glunderd ze helemaal. Laatst had ze ook geplast en toen wilde ze geen luier meer aan. Prima, als ze moest poepen of plassen moest ze dat tegen mij zeggen. Alleen het ging mis en ze had in haar broek gepoept. Niets aan de hand en ik heb haar verschoond. Ze schrok er erg van, dus ik heb haar getroost. Nu wil ze alleen niets meer. Niet meer op het potje of de wc en zeker niet de luier af… Wat moet ik hiermee doen. Gewoon afwachten totdat ze het weer aangeeft of hebben jullie andere tips om haar van haar angst af te helpen?

Groetjes Natasja

Ik denk dat ik het inderdaad even zou laten als ik jou was. Zou wel het potje in het zicht zetten voor haar. Misschien kun je haar poppen (of knuffels) ook eens op het potje laten gaan. En als die geweest zijn ook uitgebreid belonen (applaudiseren of om het even wat).
Dan komt misschien de nieuwsgierigheid vanzelf weer ( en dat ze er zelf op wil ook).

Ik zou haar inderdaad ook even laten gaan. Bij Morgan beginnen we na haar 3e verjaardag. Ze begint er nu iets meer notie van te krijgen maar met de bruiloft en een reeks verjaardagen leek het ons niet zo’n goed idee nu al te gaan trainen. Morgan heeft ook een baby born die kan eten en drinken met een eigen potje en als morgan nog net zo laks is als nu ga ik denk ik Thomas (zo heet de pop) samen met het stickersysteem gebruiken om haar enthousiast te maken. Ik zeg altijd gekscherend morgan loopt met alles voor maar met zindelijk worden is ze liever lui dan moe.

Groetjes,

Michèle

ik zou het even laten bezinken bij haar, ik heb dit ook met rico gehad en om dan toch op de wc te zetten…gaat niet samen met angst. na een tijdje was rico het weer vergeten en nu vind hij poep heel interesant, poepen op de wc ging de laatste week beter dan plassen en nu gaat alles weer brak. ik heb verder weinig tips want ik vind dit echt een heel moeilijke kwestie (dat hele zindelijkheid) ik ben ook bang dat ik er zelf niks van bak

Haha mama van Rico. Dan moet ik misschien maar ook geen advies geven ( zie mijn eigen topic over zindelijkheid). Ik vind het ook heel lastig hoor ( en vooral erg vermoeiend).

wij ook dit probleem met jongste zoon alleen is hij bijna 4 en gaat bijna naar school.
Gisteren naar CB geweest voor dit probleem.
En…
de arts kon mijn eigenlijk niet verder helpen omdat ze dit zelf errug
moeilijk vond!!
/Nu verwijzign gekregen voor h.a. voor evt. poeppoli in ziekenhuis.
Zoontje poept 1x in de 3 dagen ongeveer , sinds 2 weken echt een drama.
Heb nu ook gezegd, poep maar gewoon in je luier , geeft niks.Hij heeft eerst wel aantal keer op wc gepoept, en later in zijn onderbroek.
Boos worden vooral NIET doen, werkt helemaal niet.
Ik zie vaak dat hij moet poepen, pakt met handjes tussen de benen en voor bips.
Zeg dan rustig (meestal doe ik nu dus luier voor)
ga maar lekker poepen, in je luier.
Wel advies van arts, als ze in luier poepen, samen poepje wegbrengen naar WC
omdat dat hoort.
Dit deden wij nooit, maar zal ik aanpassen,
moet nu 2 weken opschrijven hoevaak. wanneer ontlasting heeft en hoe er uit ziet (hard, zacht. breiig sorry voor benamingen) hiermee moet ik over 2 weken naar h.a. voor advies.
Meteen gevraagd over constant aan plasser zitten, ook geen adviezen voor gekregen (tja wat moet je met het CB met vragen???)ook dit met h.a. bespreken.
jullie horen nog!
succes ermee.
groeten,

Hallo ook ik heb dit probleem met Diego gehad… ik heb het laten bezinken en later ging het gewoon goed. Nu is hij redelijk zindelijk maar vind poepen op de wc eng. Mijn advies is dan ook rustig afwachten. Wat wel hielp toen die naar de wc een beetje ging STICKERS PLAKKEN… Succes ermee!

Groeten Jessica

hoe oud is Diego?

Diego is net 3 jaar…

Groeten Jessica

Mama van 2, wij zitten hier ook met de tijdsdruk. Noa wordt eind januari 4 en gaat dan dus naar school. Aangezien we al een aantal maanden bezig zijn maar het eind nog steeds niet in zicht is, voel ik toch enigzins wel wat druk.

Ik heb trouwens van de week stickers besteld op een website die je in het potje kunt plakken en waarbij de wolk voor de zon verdwijnt als er urine opkomt ( of iets anders warms). Die zijn vandaag binnengekomen en tot nu toe lijkt Noa het reuze interessant te vinden. Ik hoop dat dit voldoende motiveert.

Natasja, sorry voor het vervuilen van je topic. Hoe gaat het nu met Merel?

Gewijzigd door - Claartje op 17 Aug 2011 23:22:36

Gewijzigd door - Claartje op 17 Aug 2011 23:23:50

Het schijnt heel vaak voor te komen hoor, vlg. arts van het CB maar het is natuurlijk vreselijk lastig voor als het bij je eigne kind voorkomt, zeker als hij binnenkort naar school gaat.

@ Claartje: Dat valt toch wel mee? Het gaat over zindelijk worden en daar is het mij uiteindelijk ook om te doen. Ik laat het nu inderdaad maar even gaan en besteed er geen aandacht aan. Vanmorgen heeft ze nog een tijdje op het potje gezeten omdat ik naar de wc moest en toen wilde zij ook. Prima, ga maar zitten. Er kwam niets, maar goed ze heeft het toch weer geprobeerd.

Groetjes Natasja

Dat is het belangrijkste, denk ik Dat ze het probeert ( en dat ze er niet meer bang voor is).

Jeetje Claartje, die stickers klinken wel erg cool! Waar heb je die vandaan?

Wij zijn met Eva ook flink aan het trainen en dat gaat best goed. Maar alleen plassen hoor, poepen niet. Ik denk dat zij ook erg zou schrikken als ze in haar broek zou poepen, is toch best een gek iets voor zo’n kind. Komt vanzelf allemaal wel!

@Michele, die pop krijgt Eva ook met haar verjaardag! Is dat die pop die ook een ijsje eet?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

http://www.invented4kids.com/producten/zindelijkheidstraining/

Ik heb ze hier vandaan en dan het hele pakket, dus inclusief de beloningsstickers, de plasstickers en het boekje.
Noa vindt de beloningsstickers ook wel aardig, maar ze doet het toch meer om de wolk weg te plassen voor de zon ( dat is het allerleukst voor haar). Ze krijgt de beloningsstickers wel en dan bij 5, 15 en 25 stickers een cadeautje ( maar dat hebben man en ik zelf verzonnen) is niet verplicht onderdeel van de training of zo.