Zindelijkheid!

En ja hoor, na een paar mislukte pogingen, hebben we dan nu besloten echt te gaan beginnen met de zindelijkheidstraining.

Het potje gaat de deur uit, en we gaan zo om een wcbril-verkleiner uit. Dan maar gelijk naar de wc.
Maar wat is wijsheid? Hoe vaak bied ik aan naar de wc te gaan? Of moet ik wachten tot ze het zelf aangeeft? Weet nu even niet zo goed waar ik moet beginnen.
En zijn die luierbroekjes dan handig om te gebruiken? Want dan haal ik die ook maar gelijk!

Ze is nu 2.5 en weet goed aan te geven dat ze plast/poept, en dat is wel vereist toch om te beginnen met zindelijk worden?

Manderijn

Ja, luierbroekjes zijn handig!

Zo handig zelfs, dat wij nu nog steeds een paar van die dingen in een tasje in de auto hebben liggen. Onze meiden zijn 6 en 7. Die kinderbillen blijven zo lang smalletjes dat ze nog lang in noodgevallen zo’n luierbroekje aan kunnen. Ze zullen onderweg in een file maar ineens erg moeten plassen, heb je je eigen mobiele toiletjes bij je. Of stel dat ze diarree krijgen, dan vinden ze het zelf een geruster idee om zo’n luierbroekje aan te hebben, zeker onderweg.

Wat trainen betreft: ik zette onze meiden op het toilet als ze het zelf aangaven en voor en na elk slaapje. Dus voor en na het middagslaapje en voor en na de nacht.

Gewoon om ritme te krijgen. Komt er niks, prima. Komt er wel wat, hiep hiep hoera!

Na elk slaapje hebben ze namelijk vrijwel altijd een gevulde blaas, dus de kans dat er een plas lukt op de wc of het potje is vrij groot. Zo begrijpen ze eerder wat plassen op de wc is en hoe het in z’n werk gaat.

En vanwege de nieuwigheid zijn ze tussendoor dan ook eerder geneigd om een plas op het toilet te proberen. Althans zo is mijn ervaring.

Groetekes, Sje

he goed zeg, wij zijn eerst begonnen met cold turkey geen luier meer om, dit werd niet echt een succes en hebben dus idd luierbroekjes aangeschaft en dat ging toen gelijk een stuk beter. inmiddels is d’r interesse helemaal weg maargoed dit werkte in ieder geval wel hahaha

ik heb hier op volgend ook gelijk een vraagje:

Lindsey vond het eerst dus helemaal geweldig om op de wc te plassen en deden het idd net als bij Sje. maarrrrrr d’r interesse werd steeds minder en op een gegeven moment vond ze het wel weer mooi geweest en kwam de letterlijke tekst: ik hoef niet naar wc, ik heb luier om!!

hoe hier nu verder mee om te gaan, we hebben het nu eigenlijk al een tijdje laten gaan omdat ze gewoon echt niet naar de wc wil. potje trouwens al helemaal niet. gewoon lekker laten gaan totdat ze het zelf weer aangeeft of het op de een of andere manier aantrekkelijker maken?

liefs,
Rinske

Nu net de eerste keer gehad! Dramatisch, mijn opstandige peuter wou niet meer van de wc af!
Oh oh oh

Ik heb luierbroekjes gekocht, dus daar maar mee beginnen dan! En inderdaad een ritme leek me wel wat! Voor en na slaapjes! Dus morgenochtend naar beneden en hup naar de wc! Ben benieuwd!

Manderijn