Zindelijkheid

Hoi iedereen,

Ben de wanhoop nabij,…mijn dochter van nu 4 jaar en 2 maanden is nog niet zindelijk. Pipi is geen probleem maar het is “de grote boodschap” die steeds opnieuw problemen geeft. Ze is gewoon niet geïnteresseerd en gaat nooit naar ht potje of toilet om kaka te doen. Ook als ze “een ongelukje” heeft gehad, zegt ze niets en blijft ze gewoon zo verder spelen. We hebben hier al alles geprobeerd zoals belonen, wanneer ze kaka doet een snoepje kiezen,…extraatjes maar niets schijnt te werken. Ze start nu maandag in de 2de kleuterklas en ik ben bang dat ze na een tijdje zal worden uitgelachen (kinderen kunnen hard zin). Wie kan me bruikbare tips geven? Alle advies is welkom,…

Vervelend zeg.
Misschien moet je het maar helemaal negeren, hoe meer je er nadruk op legt des te problematischer wordt het.
(makkelijk gezegd dan gedaan).
Ik zou alles loslaten (pfff loslaten heb ik de laatste jaren ook erg goed geleerd met andere zaken) en vooral als ze geplast heeft laten merken wat goed en verder de rest negeren.

Succes,

Groetjes Liesbeth

quote:
Vervelend zeg. Misschien moet je het maar helemaal negeren, hoe meer je er nadruk op legt des te problematischer wordt het. (makkelijk gezegd dan gedaan). Ik zou alles loslaten (pfff loslaten heb ik de laatste jaren ook erg goed geleerd met andere zaken) en vooral als ze geplast heeft laten merken wat goed en verder de rest negeren.

Succes,

Groetjes Liesbeth

Hoi Liesbeth,

Tja dank je wel,…ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat er precies beterschap op komst is. Ik negeer ze zo’n beetje als ze WEER eens niet doet wat er van haar verwacht wordt door extra aandacht aan haar jongere zus te geven. Dat schijnt te lukken. Op hoop van zegen. En euh, loslaten is een woord wat bij mij OOK vooraan in een woordenboek zou moeten staan.

Groeten
Petra

quote:
Vervelend zeg. Misschien moet je het maar helemaal negeren, hoe meer je er nadruk op legt des te problematischer wordt het. (makkelijk gezegd dan gedaan). Ik zou alles loslaten (pfff loslaten heb ik de laatste jaren ook erg goed geleerd met andere zaken) en vooral als ze geplast heeft laten merken wat goed en verder de rest negeren.

Succes,

Groetjes Liesbeth

Hoi Petra,

Ik had jouw berichtje wel al een paar keer gelezen maar kon je op dit gebied geen advies geven. Wel vind ik het erg fijn voor je dat het iets beter gaat.

Groetjes van Miranda

Hey Miranda,

Dank je wel. Tja,…blijven volhouden hé…

Dank voor je reactie

Groetjes Petra

quote:

Hoi Petra,

Ik had jouw berichtje wel al een paar keer gelezen maar kon je op dit gebied geen advies geven. Wel vind ik het erg fijn voor je dat het iets beter gaat.

Groetjes van Miranda

Pff ik zou je zo graag DE tip willen geven… maar ik ken het probleem, alleen was mijn zoontje helemaal zindelijk… en nu ineens een teruslag… en hoe…

Heel erg veel sterkte en succes!

Groetjes Broekie

Maak iets moois van het leven! Laat niemand voor je denken en maak je eigen keuzes!