Zindelijkheid

Ja ik weet het,er is al veel over gezegd en geschreven,maar Niels(ruim 3,5)is nog steeds niet zindelijk.
Iedereen zegt…het komt vanzelf maar ik heb het idee dat hij die periode van op het potje enzo allang heeft gehad.Al die adviezen van internet over de potintroductie enzo…dat is al veel te kinderachtig voor hem.
Vanavond zat ie in bad…Mama ik moet poepen.Dus ik ren naar beneden om het potje te halen+ de wcverkleiner.Zegt ie nee ik hoef toch niet.Een halve minuut later had ie in bad gepoept.(gaf ie ook nog Iris de schuld die allang uit bad was).
Ik heel boos natuurlijk.Ik vindt echt dat hij nu een loopje met mij neemt hierover,want hij voelt het dus blijkbaar wel aankomen.Achteraf baal ik wel dat ik zo boos was…daardoor wordt er weer zon negatieve lading aan het geheel gegeven bedoel ik.Stom,stom!
Omdat het maar een klein beetje was had ik hem alsnog op de wc gezet…helaas zonder resultaat.(hij was na die uitbrander natuurlijk ook niet echt ontspannen).
Is er hier iemand die er ervaring mee heeft?
Met name met “laat” zindelijk worden bedoel ik.En hoe hiermee om te gaan?Het begint mij namelijk zo langzamerhand goed te irriteren dat hij het niet doet.
Groetjes Eljada

weet wel bij dylan die was 3 1/2 en troen zei ik de luiers zijn niet meer in jou maat dus we moeten nu op de wc en die was toen dag en nacht zindelijk

wat ik wel deed als hij heel de dag droog was want ja een ongelukje kan gebeuren mocht hij sticker plakken op zijn bed
en meneertje heeft van die tijd tot nu 3 ongelukjes gehad

kaitlyn wil het ook niet wat ik ook doe ze weigerd en heb zoeits het komt vanzelf hoop ik,we hebben haar zonder luier laten lopen nou ze laat der plas lopen en zegt dood leuk mama ff wassen en schone broek

Hahaha.Slim meisje hoor die Kaitlyn…
Ja ,van een ander kan ik er altijd erg om lachen,maar bij Niels zie ik de lol er niet(meer)van in.
Ook de juffen op school zeggen dat ik gewoon geduld moet hebben,maar toch heb ik het gevoel dat het niet goed gaat komen voorlopig.
Vorig jaar heb ik Niels ook wel steeds in zijn blote billen/zwembroekje laten lopen met als gevolg…soppende gympies.
Maar hij is al zowat 4…Dan laat je hem toch niet meer in zijn blote kont lopen.
En dat van die luiers heb ik ook al geprobeert,in de vakantie.Hier zijn geen luiers te koop…Maar meneer haalt ze zelf zo uit het schap hoor!
Anders doe ik wel ff een luiertje van Iris aan hoor! Kwam ie toen ook mee aanzetten.
Nou ik wacht het maar af.
Probeer er niet meer zoveel mee bezig te zijn.
Groetjes Eljada

Hoi Eljada, is heel moeilijk.
Maar ben het wel met je eens, het lijkt alsof hij een loopje met je neemt.
En boos worden is misschien niet goed, maar aan de andere kant moet hij weten dat wat hij doet ook niet mag (!)
Klinkt misschien hard, maar hij heeft de leeftijd om zindelijk te zijn en hij voelt het ook. Lucas wordt dadelijk precies hetzelfde probleem.
Weet ik nu al. Hij heeft het ook al een paar keer geprobeerd, maar hij is gewoon te lui.

Zo te horen maakt het Niels niet veel uit.
Wat ik wel weet, op school (groep 1) verschonen ze volgens mij geen luiers.
Dat zou betekenen dat hij dan een paar uur met een vieze luier loopt. Misschien kun je dat proberen uit te leggen?

Wel moeilijk hoor!

Groetjes Mim

Het is misschien een fabeltje, maar er word gezegd dat je de kindjes in de zomer gewoon maar met de blote kont in de tuin moet laten lopen en dat als ze er aan toe zijn, zichzelf zindelijk maken. Maar Sanne is nog maar 10 maanden dus ik spreek niet uit ervaring.

Liefs Kristel

Misschien beetje raar, maar als je nou eerst een onderbroekje aantrekt en daaroverheen gewoon de luier…volgens mij willen ze dan wel gauw naar de wc hoor.
Vies, zo’n natte onderbroek.
Misschien beetje gemeen, maar ik heb gehoord dat het werkt.

Liefs, mamma van Stephan

he bieb dat is ook een idee ja met tanja gaat het goed er gebeurt wel eens een ongelukje vooral als ze gepoept heeft dan weet ze de wc wel gauw te vinden ihihihihihmaar wel goed ja kinderen die naar de kleuterschool gaan moeten wel zindelijk zijn want de juf gaat echt niet verschonen ik ken iemand die mag niet naar school want hij is niet zindelijk en anders moet zei elke keer naar school om hem te verschonen nou dat lijkt me ook geen optie het is verveelend maar het is zo

groetjes marielle trotse tanja

Gewijzigd door - zaan5 op 19 Mar 2004 11:59:52

Bieb, wat een idee, die moet ik onthouden

Liefs Kristel

Goh…dat is dus alweer het volgende waar ik nog niet aan had gedacht.School!
Gelukkig gaat hij pas in augustus naar de basisschool,dus ik heb nog even.
Weet ook niet hoe ze daar met verschonen omgaan,maar poepen doet hij over het algemeen alleen thuis.
Van die onderbroek eronder…Dat ga ik morgen eens even proberen.Had al wel eens alleen een onderbroek aangedaan maar ja dan heb ik alles nat.De bank inclusief.Dus dit is misschien wel een goed idee.
En Mim,hoe bedoel je precies,hij heeft het al een paar keer geprobeerd?
Niels heeft namelijk ook al wel een paar keer op de w.c. geplast,maar als ik het de volgende dag weer probeer dan zegt ie gewoon…Nee ik heb gisteren ook al op de wc geplast.Het interesseert hem gewoon niks,inderdaad.
Groetjes Eljada