@Zwelgje74
Mijn boef heeft een enkele keer op ‘mijn verzoek’ op het potje geplast en was apetrots. Daarna is het niet meer gebeurd.
Zou ik hem in deze fase ook al een onderbroekje aan kunnen doen en evt daar overheen een luier? Om hem nu bloot te laten lopen…zo warm is het niet meer
Of is het daar te vroeg voor?
Poepen voelt ie aankomen, dan zegt ie dat ie ‘alweer een poepie moet doen’ en dan wordt ie boos als ik zeg, kom op we gaan op het potje. Hij wil het perse in zn luier doen. Ik snap het wel, hoor. Maar plassen voelt ie volgens mij niet echt aankomen, hij benoemt het nooit in ieder geval!
Zindelijkheid, yes het gaat goed!
@Zwelgje: Ik had het inderdaad laatst ook al ergens gelezen, maar het lijkt me zo’n vieze bende als ze dan gepoept hebben!
Groetjes
@goudvisje: Misschien na het poepen proberen?
@mamaJ: Als hij het niet aan voelt komen zou ik het nog niet doen denk ik. Aan de andere kant, misschien benoemd hij het niet omdat hij er geen last van heeft in de pamper (poep zit nooit lekker toch?). Als hij merkt dat hij de plas ook blijft gaat hij het misschien wel eerder zeggen dat hij moet plassen? Ik weet niet hoor, kwestie van uitproberen denk ik.
Vind het al knap dat hij aangeeft dat hij moet poepen! Meestal komt dat pas na het plassen!
@Zwelgje: Haha ja maar ze poept de ene dag meteen als ze 's morgens wakker is, de andere keer 's middags en dan weer vlak voor het avondeten
Ik blijf het apart vinden dat ze als ze in haar bl.ote k.ont loopt ze keurig op het potje gaat maar zodra er iets voor zit, luier of onderbroek gaat het mis. Want ze kan het dus zeker wel…
Groetjes
Na lang wikken en wegen en overleggen en advies vragen toch maar besloten om vandaag te beginnen met een gewone onderbroek aan te doen. Ze heeft ten slotte laten zien dat ze het kan.
Het idee was haar een onderbroek aan doen en elk uur op de po te zetten. Maar het gekke is, het gaat zo goed dat dit niet eens hoeft!
Ook nog wel ongelukjes maar vaker op de po!
Ze heeft vandaag al 5 keer op de po geplast en 3 ongelukjes. Waarvan 1 keer ze in haar broekje had geplast en ik de natte onderbroek uit deed en zij naar de po rende en daar ook nog een plas op deed En 1 keer een heel klein plasje omdat ze boos werd omdat ze geen snoepje mocht (Terwijl we brood aan het eten waren
)
Ze zegt elke keer wat anders maar ze geeft het nu echt aan! We zijn zo trots en blij dat het ineens zo snel zo goed gaat. We hadden allebei verwacht dat er vandaag nog geen enkele plas op de po zou gaan maar het tegendeel is waar!
Ik wist dat ze het kon haha
Groetjes
Uiteindelijk vandaag 7 plasjes op de po en 7 natte broeken! Hoezo toevallig?
Ik hoop dat het morgen nog beter gaat!
Ze heeft het echt ontzettend goed door en de natte broeken zijn ook meestal gekomen doordat ze te diep in haar tv programma zit of dat ze vergeet het tegen ons te zeggen. Ze is een heel druk meisje, altijd maar bezig dus wat dat betreft moet ik zelf ook nog erg goed opletten. Soms heb ik haar heel goed door en dan vraag ik moet je plassen? En dan zegt ze nee en nog geen 10 sec later plast ze toch. Dus soms moet ik toch echt zelf haar even op de po zetten.
Maar ik vind dit voor een eerste dag toch best een knap resultaat.
Werden de ongelukjes bij jullie snel minder of duurde dat wel even?
Wanneer durfden jullie met je kind naar de winkel tijdens de zindelijkheidstraining? Meteen al of pas na een weekje ofzo? En in de auto?
Groetjes