Zindelijkheid weer probleem

Hoi,

Onze dochter was voor de derde keer zindelijk zowel plas als poep zindelijk.
De eerst keer was in februari en maart 2007 (plaszindelijk). Maar toen is ze heel ziek geweest. 2 weken koorts/ spugen enzv. ook een paar daagjes in ziekenhuis gelegen. Daarna pakte ze het niet meer op. Tweede keer in juni/juli toen is ze weer ziek geweest echter maar een paar daagjes. Sindsdien heeft ze erge obstipatie gehad/ gekregen. Met medicijnen is dat nu onder controle en is ze sinds oktober volledig poepzindelijk. Dus hebben we het plassen weer opgeppakt. En het ging goed tot van de week. Ze plast weer in 'dr broek en heb er na twee dagen 4 keer per dag veschonen maar weer een luierbroekje aangedaan.

Ik weet echt niet waar het aan ligt. Is ze er toch nog niet aan toe??? of kan het een andere oorzaak hebben???

Heeft een van jullie hier ervaring mee???

groetjes

lon106

Onze oudste heeft ook een flinke terugslag gehad toen ze een keer flink ziek geweest is. Ook toen ze in september op school begon heeft ze een kleine terugslag gehad.

Het is heel normaal dat kinderen die nog niet zo heel lang of nog niet zo heel goed zindelijk zijn, een terugslag kunnen krijgen bij ingrijpende dingen als ziek zijn, verhuizing, baby erbij etc.

Gouden tip: gewoon weer op haar eigen tempo laten doen, niks forceren. Dat werkt alleen maar averechts.

Groetekes, Sje

Vervelend voor jullie zeg, terwijl het zo goed ging.

Is er pas iets gebeurd waardoor dit kan komen?

Misschien proberen met een beloningbord/stickers.

sterkte

Trotse mama van Milan Lucas Simon 10 maart 2005

Hoi,

Kan die terugslag dan weer voor de tweede keer komen.( mijn knopen werken niet zo goed vandaar geen vraagteken(

Met belonen zijn we ook elke keer zover gekomen. Er is wat mij betreft niets veranderd. behalve dat ze nu wat minder lang slaapt s´middags. ipv 2,5 / 3 uur naar 1,5 /2 uur. Maar ik zou niet kunnen inzien dat dat de oorzaak is. Dat is een natuurlijk verloop en ook niet van de ene op de andere dag geweest.

We kijken het even een weekje nog aan. Dan moeten we ook voor de obsipatie behandeling weer na de ka en zal het met haar doorspreken. Ze poept trouwens nogwel elke keer op de w.c. dus dat is niet verandert.

Maar bedankt voor je meedenken

groetjes,

lon106

Ja hoor, ze kunnen meerdere keren een terugslag krijgen. Het is maar net wat ingrijpends ze meemaken. En voor een klein kind is het al gauw ingrijpend.

Groetekes, Sje