Zindelijkheid trainen: TIP!

Ik maak geen reclame maar deze week heb ik zindelijkheidstrainingsbroekjes gekocht bij de Hema. Dat zijn broekjes die binnenin van badstof zijn en buiten van plastic ( soort van). Als je kleine plast dan lekt het dus niet gelijk door maar het voelt wel smerig zeg maar.

Nou, ik had Jack dinsdagmiddag een broekje aan gedaan. En na een tijdje zei hij idd dat hij een grote plas gedaan had…nou was dus een heel klein beetje. Ik hem nog op het potje gezet in de hoop dat er meer kwam maar nee. Even later zelfde verhaal maar toen kwam er nog wel plas op het potje.

En toen had hij het door! Hij plast nu gewoon heel de dag op het potje!! Heel de dag ( overdag dan he) is hij DROOG!!!
Ik ben ZO SUPERTROTS op mijn vent!!!
Vanmorgen op psz wilde hij niet op de wc…hij wil wel echt alleen op het potje plassen…dus hij hield het op tot hij bij oma op het potje kon. Ongelooflijk, hij kan ineens zomaar 4 of 5 uur droog zijn.
En hij zegt het als hij moet of ik zie het omdat hij aan zijn piemel zit.

Poep is overigens wel een ander verhaal want dat voelt hij dus ook en dat houdt hij dus giga lang op. Overdag heeft ie nu geen luier meer aan en poepen op het potje gaat hem nog te ver. Dus dat doet ie smorgens in zijn luier in bed

Ik had hem overigens de 2 weken ervoor elke dag op vaste tijdstippen op het potje gezet maar eigenlijk in 99% van de gevallen zonder resultaat. Maar wel wennen alvast.
Als ik aan hem vraag of hij moet plassen en hij zegt nee, en ik zet hem dan alsnog op het potje dan komt er ook niks. Hij geeft het echt goed aan zelf!!

Dus de TIP: Probeer de zindelijkheid-trainings-broekjes van de Hema! Als ze het een keer doorhebben, gaat het ineens hard!! Binnen 2 dagen overdag helemaal DROOG JOEPIE!!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

wauw die ga ik kopen, hopen dat het hier ook postieve reactie op is.
Ik zet Jony ook op standaard tijden op het potje.
Misschien een tip: Jack een uur later na het drinken op het potje zetten. Bij Jony is het dan in de 9 van de 10 gevallen raak, en is ze nog droog.

Succes met de training

Greetzz Cora

Goeie tip idd, alleen hier nu eigenlijk niet meer nodig want hij zegt het nu gewoon als hij moet!!!
Of ik zie duidelijk aan zijn gedrag dat hij moet…en eerder op het potje zetten heeft dus niet veel zin…

Ik zou het zeker proberen die broekjes. Ze kosten 3,50 per stuk ( vallen enorm groot, wij hebben maat 62-68!!!) en je kunt ze dus wassen!

haha goede tip die maat.
Jony heeft al zo’n kleine billen, ze krijgt op het kdv maar 2 om haar billen omdat ze zo inimini zijn :smiley:
Zal zonde zijn als de broek van haar billen afzakt :smiley:
Ja ind. Jony geeft het helemaal niet aan. Dus vandaar dat ik haar maar gewoon op het potje zet.
Ik ben benieuwd, ga ze morgen gelijk kopen uit mijn werk. Je hoort van me of het slaagt. helemaal top deze reclame melding.
Krijg helaas niet zulke folders op de mat :S

Greetzz Cora

Goeie tip Christa, thanks! Ik ga het onthouden. Fijn dat Jack overdag droog kan blijven!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik ga die tip ook onthouden, wil er binnenkort toch mee beginnen

Top van jack hoor dat hij het zo snel door had

Liefs Michelle

Wat goed zeg. Hier twijfel ik een beetje of ik er al mee moet beginnen. Rens vind de wc namelijk reuze interressant. Elke keer als ik gweest ben wil hij ook. Maar hij word in december pas 2 en ik wil hem ook niet teveel pushen. Hij geeft het zelf ook nog niet aan. Maar die broekjes zou ik natuurlijk wel kunnen proberen.
Vroeger waren de meeste kinderen met 2 allang zindelijk. Ze zeggen dat dat te maken heeft met dat de luiers tegenwoordig zo droog zijn dat ze er zelf geen hekel aan hebben. Iemand een idee of ik nu al zou moeten starten?

groetjes Ramona

wat goed!!
ik ga ook eens kijken want rico zit nu 2x daags op het potje…met kleren. zonder vind ie eng

ik bij de Hema geweest.
Broek maatje 56-61 gekocht… veel te groot… de been gaten ed.
Gaat hem niet worden.
Ik doe maar gewoon een onderbroek aan, dan maar een poosje wat vaker/meer wassen…
Helaas. Gaat het bij jou goed, lekt het niet?

Als de broekjes te groot zijn, kun je ook gewoon een onderbroekje onder de luier doen. Heb je een beetje hetzelfde effect: ze voelen dat ze nat zijn maar de luier houdt het alsnog tegen.

En, beginnen voor twee jaar kan prima. De onze was met anderhalf al poepzindelijk, plaszindelijk overdag zo rond zijn tweede jaar. En het scheelt zooooooo veel luiers!

Ik heb maat 62-68 ( Jack wordt bijna 3) en die sluiten goed af op zich. Alleen is er bij ons geen hele plas in terecht gekomen.
Een heel klein beetje tot 2 keer toe en toen had hij het dus door. Dus daarna zijn alle broekjes droog gebleven!!!
Vandaag ook weer een volledig droge dag. In bed heeft ie wel een luier aan natuurlijk. Hij poept dan ook als hij in bed ligt…sneaky.