Zindelijkheid terugval

Joey was tot een week geleden overdag helemaal zindelijk! Ook als we weg gingen gaf hij netjes aan dat hij moest plassen, en bij anderen op de wc was geen probleem.
Alleen als ik de stad in ging voor een middagje dan deed ik hem wel een luierbroekje aan, omdat er dan vaak niet heel snel een wc voor handen is.
Maar hij begon toch steeds vaker weer in de broek te plassen… Ik denk dat de lol van de wc er een beetje af is, en dat hij zo druk met spelen is dat hij geen zin heeft om naar de wc te gaan. Toen ik op 6 natte onderbroeken per dag zat heb ik hem weer luiers aan gegeven.
Maar na drie dagen baalde ik daar toch wel van, en gisteren heb ik met hem een plaskaart geknutseld waar stickertjes op kunnen. Samen bob-de-bouwer stickers gekocht, en meneertje zit weer gewoon op de wc, liever nog iets te vaak dan te weinig Hij vind die stickers machtig interesant en kan niet wachten tot hij zijn cadeautje verdiend heeft!

Maar hoe moet dat nu met weg gaan… Luierbroekje aan of toch onderbroek en dan reservekleren meenemen? En die plaskaart, moet die alleen thuis gelden, of gaat die ook mee op familiebezoek? Of gaan we die stickers bij terugkomst in huis alsnog plakken?

En als jullie bijvoorbeeld in de stad zijn en kindje heeft een onderbroek aan, ga je dan in elke winkel vragen of hij naar de wc mag? Of ga je opzoek naar een klanten-wc zoals bij de hema? Ik vind dat nogal een toestand hoor, want dan moeten we vaak al zo’n eind lopen dat hij in z’n broek plast! En een luierbroekje geeft hem het gevoel dat hij sowieso wel zijn plasje kan laten lopen, dus dan leert hij het nooit bij een dagje weg!

Pffff wat een moeilijke fase, dat zindelijk worden! Ik dacht nog wel dat we het lekker makkelijk gered hadden, zo van de een op de andere dag was hij uit de luiers, en nu begint alles weer van voor af aan, al is het nu ook wel weer direct goed zonder ongelukjes…

Groetjes Anouk

moeilijk meid ik weet er alles van, hier had ik hem droog in de mei vakantie en inmiddels is het weer dramatisch.
heb bar weinig tips voor je ik probeer wat rust in te bouwen nu en dadelijk er vol tegen te gaan, af en toe vraag ik me af of Rico er al wel aan toe is.

Ik ben persoonlijk ook van : ga je langer weg dan met luierbroekje, (als er geen wc in de buurt is) en voor naar de winkel gewoon zonder pamper (hoe eng ik dat ook vind) maar de meiden hier zeiden ook: dat is wel te verwarrend voor hem…
ja dat klopt maar Rico plast ZO VAAK!! dat ik dus zoiets heb van: het werkt gewoon niet zonder pamper. want hij kan goed in een half uur tijd 1 keer naar de wc gaan, 1 keer in zijn broek poepen en 2 keer in zijn broek plassen. dat is dus echt niet zoals normaal is… dus sorry ik heb geen tips. Wel begrijp ik je situatie en wil toch even zeggen dat je niet de enigste bent. dat zegt ook wel weer wat he

Geen zorgen over maken. Veel kindjes hebben zo’n terugslag. Komt sneller weer terug dan je denkt.

Groetekes, Sje

Zou die luier gewoon uitlaten ook als je weggaat. En de stickers die hij onderweg verdiend heeft op laten plakken bij thuiskomst. Als Rens zegt dat hij moet plassen dan zoek ik meestal een klantentoilet of een horecagelegenheid op. Vaak idd bij de hema. Rens zegt nu al:“Moet even plassen bij de hema”. Maar als dat niet in de buurt zit vraag ik het wel in de winkel. In het begin vond Rens dat Reuze interessant en moest die dan wel 10 keer op een ochtend maar inmiddels is de nieuwigheid eraf en houd hij het wat langer op. Geeft echt niets als ze even moeten wachten, ze moeten natuurlijk ook leren om hun plas even op te kunnen houden. In het begin vond ik het idd ook een heel gedoe maar feitelijk heb ik het er maar een paar weken echt druk mee gehad. Zou nu ook gewoon doorzetten, ook al heb je 6 natte broekjes op een dag. Hij heeft laten zien dat hij het wel kan. Met Rens zaten er ook wel van die dagen bij dat het niet zo goed ging maar dan ging het een paar dagen later zomaar weer wel goed.

Groetjes Ramona

[img]http://lb1m.lilypie.com/TikiPic.php/WMdZJqM.jpg" width=“91” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/WMdZp2.png" width

Vervelend he, maar idd: veel kindjes hebben na een tijdje zo’n terugval.

Denk dat het goed is om voorlopig de stickertjes aan te houden, maar daar hoeft niet persé een cadeautje aan verbonden te zijn! Gewoon een sticker als beloning moet genoeg kunnen zijn.
Ik zou bij weggaan gewoon een paar setjes schone kleren meenemen, en zonder luier!
Wij doen wel als we bijv. een heel eind moeten autorijden een luier aan, maar verder eigenlijk niet. Bijna overal is wel een wc te vinden. Als we in de stad zijn zoek ik idd meestal een Hema ofzo op, of een restaurant/grand café maar is die niet direct in de buurt vraag ik het gewoon in een andere winkel.
Kinderen mogen meestal wel even gebruik maken van het toilet.

Hier hadden we dus overdag eigenlijk nooit meer luiers om… maar dit weekend heeft ze bij oma gelogeerd en die durfde het niet aan zonder luier met als gevolg dat ze vandaag tóch weer een ongelukje had

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Jammer dat hij een terugval heeft, maar idd niets om je zorgen over te maken. Want je hoort dit vaker bij kindjes. Ik zou de luier buitenshuis weglaten. Natuurlijk is het even lastig om een wc te vinden als hij moet. Maar ja eens moeten ze dit toch leren. Toen wij bij Tim de luier weglieten hebben we dit meteen overal gedaan. Als hij moest en we waren in de buurt van de Hema of VenD dan ging hij daar. Als die echt te ver weg waren vroeg ik het gewoon in de winkel waar we waren. Laatst waren we in de supermarkt toen hij moest en gelukkig mocht hij daar gewoon naar de wc toen ik het vroeg.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers