Zindelijkheid terugval en poepen

Hoi Allemaal,

Ja weer een topic over zindelijkheid.

Mijn dochter (nu 26,5 maand oud) gaf zelf aan dat ze naar de wc wilde en ook op het potje haar plasjes ging doen. Ik als moeder super trots en dacht goh wat vroeg toch. Het ging allemaal super. Ze gaf naar een paar weken zelf aan dat ze moest plassen. Ik helemaal blij. Ze had het goede voorbeeld van haar broer gezien natuurlijk.

Nu heeft ze na een tijdje er helemaal geen zin meer in. Poepen heeft ze nog maar 1 keer perongeluk gedaan en wacht er nu net zolang mee tot ze een luier aankrijgt die ze smiddags en savonds met haar dutje/slaapje aankrijgt.

Het poepen lees ik veel van dat veel meisjes daar een probleem mee hebben.

Ik heb het idee dat het leuke er af is van het naar de wc gaan. Als ze ergens nieuw is vind ze het prachtig om naar de wc te gaan maar thuis is het nieuwe er wel af. Ik ben weer van voor af aan begonnen met stickertjes plakken en een mega sticker als ze gaat poepen. Liedjes zingen op de wc en gek doen. Helpt blijkbaar niet. Ik ben nu ook weer begonnen om de zoveel tijd haar ‘verplicht’ naar de wc te laten gaan.

Ik weet ze is aardig jong maar het ging zo goed. Dus ze kan het wel maar ik baal er nu wel van. Haar weer een luier aan doen is voor mij geen optie om dat ik weet dat ze het kan.

Hebben jullie nog tips? of ervaringen?

Wendy

Heel veel kindjes hebben een terugval in zindelijkheid. Vooral bijv. bij bijzondere gebeurtenissen (verhuizing, baby erbij, overlijden, naar kdv of psz, etc.).

Ik zou me er geen moment zorgen over maken en dan maar weer even lekker terug naar de luiers. Komt vanzelf weer goed en meestal eerder dan je denkt.

Zindelijkheid trainen wordt geadviseerd vanaf 27 maanden tenzij een kindje zelf eerder aangeeft er interesse in te hebben. Dus nog tijd zat voor die kleine meid om weer te gaan trainen. Ze heeft er nu alleen even geen zin in.

Niks forceren in elk geval want dat werkt alleen maar averechts.

Groetekes, Sje

Heel herkenbaar, Jony van ons is zondag 3 geworden.
Ze was ook ongeveer 1/2 maanden zindelijk, precies weet ik het niet meer.
Maar afgelopen weekend, opeens weer ind e broek plassen.
Wat ontlasting betreft, was ze niet zinderlijk.
Wat ik nu doe, is gewoon weer op vaste tijdstippen op het potje zetten. Jony gaat op het potje aangezien ik het veel te koud vindt in de toilet
Ik besteed er verder geen aandacht aan, als ze het aangeeft prijs ik haar de lucht in.
Als ze ontlasting krijgt op het potje krijgt ze een snoepje, zoals het altijd al geweest is.

Succes & Greetzz Cora

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben ondertussen van voor af aan begonnen en er zit weer een stijgende lijn in.
Gewoon weer op vaste tijden naar de wc en idd als ze het zelf aan geeft (ondanks een klein nat plekje of iets groter) haar de hemel in geprezen.

Ze vraagt zelf ook al van onderbroekje schoon?!

Volhouden dus en complimenteren werkt.

Hoi Allemaal,

Ik wou jullie even laten weten hoe het nu gaat.

Het gaat allemaal weer helemaal de goede kant op. Ze heeft deze week (incl. vandaag) zelfs 2 keer een poepie op de wc gedaan. Super beloond!! en nu begint ze weer zelfaan te geven dat ze moet plassen.

Het is dus allemaal niet voor nies geweest.

Groetjes Wendy

Fijn!
Hier ook zoiets.
Ging eerst de goede kant op,
daarna opeens weer helemaal mis.
Nu zijn verjaardag en Sinterklaas weer achter de rug zijn,
gaat het opeens weer beter, en geeft hij zelf ook weer
aan als hij een plas moet doen.
Vandaag voor het eerst sinds een paar weken ook weer alleen
in onderbroek ipv luier.

M.