Zindelijkheid stimuleren

Minke geeft het tegenwoordig altijd aan als ze gaat poepen ( en soms ook als ze moet plassen) maar… ze weigert op het potje te zitten. Ik zet hem wel neer en zeg dan “ga maar op het potje zitten” maar dat wil ze niet. Ze is bijna 2 dus krijgt de leeftijd er wel voor lijkt me om zindelijk te worden. Ik wil haar niet opdringen om op het potje te gaan maar aan de andere denk ik dat ik het toch moet stimuleren. Hoe doen jullie dit met jullie kleintjes?
groetjes!

Vanaf 27 maanden is de beste periode om zindelijk te worden (is wetenschappelijk onderzocht), tenzij een kindje eerder al interesse in het potje toont.

Dus als ze het nu nog niet wil, zou ik er verder geen energie in steken. Werkt alleen maar averechts. Dus potje kun je in het toilet of in de badkamer in het zicht laten staan, en verder zou ik niks doen tot ze zelf interesse gaat hebben in die pot.

Groetekes, Sje

Ja ik heb het potje al “in het zicht” gezet, hopelijk krijgt ze vanzelf interesse, op de creche zit ze ook twee dagen en daar ziet ze andere kindjes ook op het potje gaan… Maar 27 maanden is ze ook al over 3 maanden dus dat schiet op. Tegen die tijd dus wel wat meer stimuleren??

Tegen die tijd zou je evt. wel kunnen stimuleren maar het hoeft niet. Een kindje wordt toch pas zindelijk als het daaraan toe is.

Vergeet niet dat ze op deze leeftijd zoveel andere dingen nog moeten leren en ontwikkelen. Zindelijk worden past gewoon niet zomaar bij elk kindje in de “planning”.

Het komt vanzelf goed.

Groetekes, Sje

Erik wil ook niet op het potje, maar wel op het grote-mensen-toilet… Dus misschien wil Minke dat wel?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Je kunt indd proberen wat Mriek zegt, want Madelon heeft ook nooit iets op het potje gedaan, ging ze ook niet op zitten, dus toen heb ik haar ook op het toilet gezet en dat ging goed.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Heejj dat heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd! Ik ga dit weekend maar eens zo’n toiletbrilverkleiner kopen… wie weet. Ze is namelijk reuze geinteresseerd als wij naar de wc gaan.

En dan ook haar billetjes laten afvegen (ook al is er niets gekomen) en door laten trekken. Vinden ze machtig interessant.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

En als het met de toilet verkleiner niet lukt gewoon zo doen want ook dat wou madelon niet. Wat een eigenwijze tut eigenlijk

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Rico wilde een paar mnd terug zelf op het potje, hij ging erop zitten terwijl hij zijn broek nog aanhad dus ik dacht; waarom ook niet?
maargoed na een week wilde hij niet meer dus toen hebben we het maar gelaten, ook omdat hij toen ziek was geworden.
ik zou gewoon even afwachten tot ze het zelf aangeeft.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Wij hebben hier een boekje dat heet: Moet je op het potje?

En dat valt erg in de smaak.

M.