Zindelijk

Hallo iedereen!

Wij weten het even niet meer. Ons dochtertje Isa is nu 2/5 jaar. In november heeft ze aangegeven graag willen op de pootje te willen gaan plassen. Daar waren wij erg blij mee. Ze werd beloond voor haar pogingen met het bekende sticker systeem en werd aangemoedigd door ons beide. Ze was erg trots op zich zelf als het gelukt was en wij probeerden geen punt van te maken als het eens mis ging. Wij deden haar nog wel altijd luier om als ze naar buiten ging of naar bed. In de eerste geval vroeg ze wel altijd als ze moest plassen waardoor luier meestal droog blijf. Nu 2 maanden later zijn wij terug bij af. Isa plast gewoon in haar broek ongeacht waar ze zit, staat of loopt. Soms gaat ze nog wel naar eindeloze herinneringen van onze kant op het potje zitten en dan doet ze wel in maar poep gaat nu voort altijd in haar onderbroek. Wij denken dat het komt door dat kinderopvang niet goed heeft opgelet en ze 2 volle dagen gewoon met het luier om heeft gelopen. Maar heeft zo iets dan zo’n impact? Wat moeten wij doen doorzetten?, Stoppen en over paar manden opnieuw beginnen? Ons kind was overdag helemaal zindelijk en nu niet meer… HELP!, ik kan de vieze onderbroeken en plas op de vloer niet meer aanzien…

Nee hoor, ligt niet aan het opletten van de kinderopvang. Die kleintjes kunnen zomaar een terugslag krijgen van het ene op het andere moment. Niet boos worden, niet moedeloos worden, gewoon weer even terug naar de luier en afwachten tot ze weer aangeeft dat ze “verder wil trainen”. Ze is nog maar 2,5. Over het algemeen wordt 27 maanden aangeven als moment om evt. te beginnen met “trainen”.

Kan ook dat ze een terugslag in zindelijkheid krijgen door iets ingrijpends (ziek zijn, verhuizing, peuterspeelzaal, broertje of zusje erbij, overlijden in de familie, etc.).

Kan goed dat het op heel korte termijn van de een op de andere dag weer helemaal goed gaat. Als je maar niks forceert. Werkt alleen maar averechts! Gewoon terug naar de luier.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 01 Feb 2009 19:53:41

Hoihoi,

Onze dochter heeft er ook nog last van dat ze soms in haar broek plast. Ze is ook 2,5 jaar oud. De ene dag is ze geheel droog en de andere dag plast ze 4 a 5 keer in haar broek.
We proberen er maar luchtig mee om te gaan. Ze krijgt geen luier meer om, ook niet als het niet goed gaat. Ik heb zo iets van dan voelt ze het niet meer. Nu wel en misschien geeft dat weer een seintje van he ik moet plassen.

Gewoon vol houden.

Succes.

Hoi,

Onze dochter is ook een tijd zelfs vier maanden droog geweest. Vond ze helemaal geweldig. Opeens was ze wat verkouden en grieperig geweest en boem het was voorbij. Wij hebben het even zo gelaten en nu heeft ze alweer een 8 maanden geleden besloten dat ze weer gewoon een onderbroek aan wil en boem in twee dagen was ze weer droog en nu voorgoed. Ze probeert nu heel erg haar best s’nachts ook droog te blijven. maar dat lukt alleen als we haar voor het slapen gaan van ons eruit halen en laten plassen. Maar ook dat komt goed.

dus zou het even laten zo en over een tijdje opnieuw proberen. Ik denk dat ze dan een leersprong maken en dat de natuur daar de voorrang aangeeft ipv het letten op wel of niet plassen want ook dat vergt aandacht.

Groetjes

lon106

hallo,

Ik denk persoonlijk dat kinderopvang wel een rol speelt, Want jullie als ouder gaan er heel anders mee om dan de kinderopvang. Mijn dochtertje is van juli 2006 dus 2,5 jaar, Zij is nu ruim 6 maanden zindelijk. En ik dacht na een paar weken dat ik er veelste vroeg mee was begonnen, en ik gaf t een paar keer op, want inderdaad elke keer een vieze onderbroek, verschrikkelijk. Maar ik strafte haar wel en zei dat ze helemaal geen grote meid was. En als ze het goed deed prees ik haar de lucht in. Dit ging wel heel vaak mis en uiteindelijk, ze was net geen twee, is ze zindelijk geworden.
Met haar slaapjes deed ik haar wel een luier om tot 2 jaar en 3 maanden. Hier ben ik ook mee gestopt. Een tip van mij is dan doe eerst de onderbroek aan en dan pas de luier, dan voelen ze zelf ook dat ze het in hun broek hebben gedaan.

Heel veel succes allemaal.

A. A.

ik zou nooit tegen mijn kind zeggen, dat het geen grote meid is als het fout gaat…
Het ene kind is er al vroeg aan toe en de ander nog niet,kinderen kunnen hun plas niet ophouden als ze zo jong zijn, heel veel mensen weten dat niet.
Kijk naar je kind,maar straffen als het foutgaat nee das niet mijn ding

quote:
hallo,

Ik denk persoonlijk dat kinderopvang wel een rol speelt, Want jullie als ouder gaan er heel anders mee om dan de kinderopvang. Mijn dochtertje is van juli 2006 dus 2,5 jaar, Zij is nu ruim 6 maanden zindelijk. En ik dacht na een paar weken dat ik er veelste vroeg mee was begonnen, en ik gaf t een paar keer op, want inderdaad elke keer een vieze onderbroek, verschrikkelijk. Maar ik strafte haar wel en zei dat ze helemaal geen grote meid was. En als ze het goed deed prees ik haar de lucht in. Dit ging wel heel vaak mis en uiteindelijk, ze was net geen twee, is ze zindelijk geworden.
Met haar slaapjes deed ik haar wel een luier om tot 2 jaar en 3 maanden. Hier ben ik ook mee gestopt. Een tip van mij is dan doe eerst de onderbroek aan en dan pas de luier, dan voelen ze zelf ook dat ze het in hun broek hebben gedaan.

Heel veel succes allemaal.

A. A.

je kind nooit straffen als het een ongelukje heeft gehad,wij zeiden altijd oh oh kan gebeuren

Gewijzigd door - lieke33 op 07 Feb 2009 20:35:06