Zindelijk worden


#1

Mijn zoontje is nu 3,5 jaar. We laten hem overdag zo veel mogelijk zonder luier lopen en plassen op de WC gaat best goed. Poepen daarentegen is echt een probleem. Hij houdt het op en wil het echt niet op de WC doen. Heeft iemand tips?


#2

Hallo Loes,
Wat vervelend dat poepen op de wc nog niet lukt!!
waarschijnlijk houd hij het op omdat hij het eng vind…
Als het goed is komt het vanzelf wel in orde en doet hij het in ene wel op de wc…


#3

Gewoon doorgaan hoe het nu gaat. Dus zonder luier laten lopen, niet teveel pushen. Hij wil de dingen waarschijnlijk 1 voor 1 doen, het is al hartstikke mooi dat het plassen op de wc goed gaat!

Het is niet ongewoon dat ze poepen op het laatst doen en meestal op de reden die de mama van Destiny al gaf.

Is ie 's nachts ook al redelijk droog?


#4

Stephan is nu 3 jaar en 10 maanden.
Hij plast gewoon op de wc, zonder problemen.
Hij heeft nu gewoon een luierbroekje aan en dat werkt prima.
Hij plast dus (ondanks het luierbroekje) netjes op de wc alleen het poepen…dat doet hij dus nog steevast in zijn broek.
Hij zegt het wel hoor! Dat ie moet poepen.
Maar eenmaal op de wc doet hij het gewoon niet, om het vervolgens een minuut of 10, 20 later het in zijn broek te doen.
Ik maak me er gewoon nog helemaal niet druk om.
Ik wist al dat kids met poepen op de wc vaak veel meer moeite hebben dan met plassen.
Het zal na verloop van tijd vanzelf wel lukken en hij probéért het tenminste wel…

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en ?

Gewijzigd door - Bieb op 15 Apr 2005 23:49:46


#5

Echt tips heb ik niet,mijn zoontje was met zijn 2de jaar al zindelijk omdat hij 4 dagen in de week op de cresche zat,daar zag hij het van andere kindjes en hij wou ook een plasje doen op de wc,zodoende dat hij met zijn 2de al overdags zindelijk was,en met 2 jaar en 2 maandjes was hij dag en nacht zindelijk,op de cresche hebben ze het aangepakt met een stickerkaart.
Elke keer als hij had geplast kreeg hij een stickertje,en wanneer hij had gedrukt dan kreeg hij er 2.Bij 10 stickers kregen ze dan een kleine presentje.
Dat heb ik thuis verder gedaan en het werkte

Dus als je kind interesse heeft in stickers en het leuk vind dan kan je het gerust met een stickerkaart proberen.

veel succes.

Groetjes Bianca

Gewijzigd door - Bibi op 16 Apr 2005 07:56:08


#6

Ja, bij Stephan hebben we het dus ook met een sticker-kalender gedaan en dat werkte prima!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en ?