Zindelijk worden

Bas is al bijna 3,5 en nog steeds niet zindelijk. Hij gaat al een hele tijd op de wc (of het potje) zitten, maar doet er niets. Op het kinderdagverblijf zijn ze hem nu maar stickers gaan geven voor de keren dat hij erop zit. Thuis ben ik dat ook gaan doen en wanneer hij een plasje of een hoop doet, mag hij ook nog een kadootje uitpakken. Helaas. Hij gaat er nog steeds opzitten zonder wat te doen. Wie heeft dit ook meegemaakt en/of zijn er nog tips. De meesten zeggen wachten tot de zomer, maar voor mijn gevoel geldt nu hoe eerder hoe beter.

Groetjes,

Marijke, mama van Bas (18-12-01) en Wendy (11-06-04)

Sofie is nu een maand of 3 zindelijk en sinds een week ook snachts, zou het niet teveel pushen, ineens hebben ze het!
Ps Sofie is van 16-6-2001 dus aardig gelijk met je zoon, Neem Stephan van bieb die is sinds 2weken zindelijk, ook ineens en die scheelt een week met SOFIE

groetjes Kim, mama van

en

Het is inderdaad beter niet te pushen. Ik had het met mijn zoontje geprobeerd toen hij iets van 2 en nog wat was. Maar hij had absoluut geen interesse. Toen hij net 3 was, heb ik het weer geprobeerd en hij was zomaar met 2 weken overdag zindelijk. Hij is nu sinds een maand of 3 's nachts ook zindelijk, met hier en daar een ongelukje.

Zou me in ieder geval nog niet te veel zorgen maken. Wel blijven proberen denk ik.

Ja, klopt wat de meiden voor mij ook al zeiden!
Stephan is idd een week jonger dan Sofie en sinds twee weken (bijna)zindelijk (had ik je verteld in een andere topic, hoe we dat gedaan hadden )
Een paar maanden geleden had ik echt het gevoel dat ik er beter nog niet mee kon beginnen.
Ik merkte aan alles dat hij er totaal geen interesse voor had en dat het dus ook totaal geen nut zou hebben.
En nu opeens wel!
Dus gewoon ff 1 maand ofzo wachten en dan opnieuw proberen.

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en ?

Gewijzigd door - Bieb op 28 Mar 2005 20:30:18