Zindelijk worden, niet van de wc af willen

Ahum, daar was ik weer
Vorige week vertelde ik dat Stephan voor het eerst op de wc geplast had.
Vlak voordat hij in bad ging en daarna weer.

Nou is het zo dat hij verder gewoon in zijn luier geplast heeft.
Tot hij vanmorgen weer in bad ging (normaal gaat hij meestal 's avonds in bad).
Toen zei hij weer: oooh, mamma!!! Ik moet plassen!!!
En dat deed hij dus.
De rest van de dag weer in zijn broek, en vanavond zette ik hem voor het slapen gaan nog even op de wc.
Toen deed hij weer keurig een plas.
Uitvoerig geprezen natuurlijk maar toen…toen wilde hij nog weer opnieuw op de wc, want er kwam nog meer zei hij.
Niet dus.
Dus ik na een paar minuten: kom maar, ik denk dat er geen plas meer in zit na die grote plas van daarnet.
Hij in paniek meteen!
Hij wilde weer terug op de wc.
Na weer een minuut of 5 gewacht te hebben, heb ik gezegd dat hij maar beter eerst kon gaan slapen (het was al laat aan het worden) en dat hij dan morgenochtend maar weer moet kijken of het lukt.
Huilen joh! Omdat ik hem van de wc afhaalde (er was inmiddels een kwartier ofzo voorbij, na die grote plas).
Voelde me gewoon even een “misdadiger”

Maar nu mijn vraag:
HOE LANG moet ik hem nou op die wc laten zitten?
Als het aan hem ligt zit hij er rustig een half uur (of langer!) op.
Terwijl hij echt niet meer hoeft dan.
Ik wil nou ook weer niet dat het een soort obsessie voor hem wordt.

Ik ben er zelf trouwens ook vrij lakoniek in.
Lukt het niet dan lukt het niet. Volgende keer beter.
Ik “push” hem niet de hele dag door ofzo, waardoor hij misschien een bepaalde “druk” zou kunnen voelen.

Graag jullie tips/ervaringen!!!

Bedankt alvast!

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 17 Nov 2004 22:49:08

ten eerste goed zo stephan knappe jongen hoor…

en ja het laten zitten,ik weet niet wat ik zal doen als kaitlyn dat zal doen,ik denk dat ik na 5 minuten haar er ook af zal halen,maar die situatie is hier nog niet gevallen…

kaitlyn zegt ook wel eens moet plassen en dan zit ze,en dan komt er niks nou zegt dan straks maar hoor,maar ze blijft niet zitten,terwijl de drang er dus wel is en meestal na 5 minuten gaat ze weer en komt de plas wel…

hoop dat er tips komen want ik kan wel zeggen laat hem zitten maar denk dat het ook niet werkt hahha

sterkte ermee

dominique wil ook wel eens op de wc ne vaak komt er niks maar ik vraag na een tijdje ben je klaar en vaak zegt ze ja dan haal ik haar weer van de wc af maar vanmorgen wou ze weer naar de wc ik vroeg aan haar wil je naar de wc en ja dat wou ze wel en ja hoor daar kwam een plasje en trots daty ze dan is
ze is nog maar 2,5 maar ze weet al dat het op de wc moet maar vaak doet ze het nog gewoon in haar luier en dan zegt ze bah en wijst dan naar haar luier
ik weet niet of je hier wat aan heb
maar in iedegeval sterkte er mee en ik vind dat hij al een heele groote jongen is hoor
gr van joze moeder van madelinde en dominique

hij draaft wel meteen door he? blijven zitten!
ja, wat moet je daar nou mee? geen idee, aan mij heb je niks, moest alleen lachen, zag hem al helemaal daar heel de nacht zitten

dat geloof ik graag het is wel lastig hoor maar uit eindelijk komt het goed
gr joze

Gewijzigd door - joze op 18 Nov 2004 14:37:33

mischien is het een idee laat de kraan loopen wie weet lukt het dan

Gewijzigd door - joze op 18 Nov 2004 14:36:52

je kan natuurlijk aanbieden of hij naar de wc moet en lukt het is het meegenomen .maar als ze net in hun luier hebben geplast hoeven ze niet meteen weer te plassen dat is dan het liedje van verlangen uitzingen dus ja en verder is eigen in zicht succes
laat hem niet een half uur op de wc zitten want dan staat de wc bril voor de helft in zijn bil ihihihihi
groetjes marielle mama van tanja

Gewijzigd door - zaan5 op 18 Nov 2004 15:24:17

Sorry, aan mij heb je wat dat betreft niks Bieb. Ik zie hem wel zo al zitten en dan … 1 uur later hahaha maar ja das niet de bedoeling natuurlijk.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Niet langer dan 10 minuten laten zitten zou ik zeggen. Ik laat Lisa ook nooit langer zitten. Meestal zegt ze al eerder dat haar plas op is.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

Allereerste: harstikke goed! Doet ie het weer!

Ik zou ook een limiet instellen en ik denk dat 10 minuten een redelijke tijd is. Volgens mij heeft Jens het ook in het begin gedaan (toen ie nog op potje ging) en toen begon ik alvast met voorlezen.

Jens moet ook vaak (ook overdag) wel meerdere keren vlak achter elkaar omdat ie nog niet uitgeplast is. Ze kunnen waarschijnlijk niet zoals wij even flink hun blaas leeg knijpen.
Het kan zijn dat Stefan inderdaad voelt dat ie nog niet helemaal een lege blaas heeft, maar nog niet weet hoe ie daar invloed op kan uitoefenen. Ik speculeer maar wat.

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Bedankt voor jullie tips!!!

Groetjes, mamma van Stephan