Dachten wij dat Morgan dus op het kdv regelmatig op de wc plaste blijkt niks minder waar. Ik heb vandaag even met haar hoofdleidster gebabbeld om wat dingen op een rijtje te zetten waaronder dus dat plassen. Kwam eigenlijk omdat morgan een goed geluk plas deed maar te dicht op de rand zat. En dus over der broekje en maillot plaste.
Ik vroeg dus of ze vaak op de wc plaste daar. Nee werd er aangegeven. Ze ging als de plasrondes waren wel op de wc zitten maar vaak gebeurd er niks, en dan doen ze wel het hele ritueel maar vaak plast ze gewoon in der luier. Soms zit er een toevalstreffer bij maar die is niet vaak. Als morgan zegt dat ze moet plassen kan ze gewoon naar de wc daar. Thuis zegt ze ook wel eens dat ze moet plassen en loopt dan naar de wc. Potje heeft ze niks mee, maar de wc met brilverkleiner vind ze prachtig. Maar ook hier niks, wel vegen en zo maar geen plas op de wc. Ik zet haar overigens niet op de tijden van het kdv op de wc. Alleen als ze er om vraagt, Ze taalt er verder niet naar. Doen we nu te weinig en moeten we al meer gaan doen of moeten we haar zo op spelender wijs (zo noemde ze het op het kdv ook) der gang laten gaan???
Groetjes,
Michèle