Zindelijk worden, hoe aanpakken?

Het lijkt trouwens wel of ze er nu allemaal mee beginnen, óf het allemaal al kunnen? Ik voel me bijna achterlopen met Eva…Maar dan poepen zij en Dani gewoon lekker samen nog in hun luier… Saro, het is niet gek he, dat kindjes niet zomaar op een andere plek durven poepen? Soms durven ze alleen maar in een luier of op een bepaalde plek, zoals Dani op de gang. Ik begin zelf eerst maar met plas…of werkt dat zo niet??? Goh, niet gedacht dat zindelijkheid zo’n ingewikkeld ‘ding’ is! Ik heb allemaal praktische vragen, hahahaha!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@rainbow, moet zeggen dat Bo eerder aangeeft dat hij peotp dan dat hij plast, maar dat zal bij elk kindje wel anders zijn? Ennuhh… die centjes methode zal waarschijnlijk niet heel pedagogisch verantwoord zijnm hoe doen ze dat in jouw boek? ben ik wel benieuwd naar!! Oh en tot op een paar weken terug wilde bo ook niet hoor!!! Is complete verassing dat het nu zo goed gaat vandaag!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

@Rainbow, Erik poept en plast ook nog in z’n luier hoor. Wij beginnen (als Erik niet eerder zindelijk is, maar het lijkt me sterk) in de zomervakantie met cold turkey z’n luier weglaten. En dan maar hopen op net zulke prestaties als Bo en Noah, top zeg!

Groetjes,
M

Het zit zeker in de dag vandaag

Fabienne heeft haar eerste echte GROTE plas gedaan op de po. Eens geen druppel of 1 a 2. In de supermarkt vertelde ze jan en alleman over haar grote plas en haar auto sticker op haar hand.

Noui, nadat het zo goed ging , gaat het nu best slecht met zindelijk worden. Hij wil af en toe op het potje, maar meestal op het moment dat hij al wat gedaan heeft, of hij wil perse een luier aan. Overal staat dat je niet moet dwingen, dus dat doe ik ook niet, krijgt dus een luier aan, is ook nog maar 2,5, maar na dat het zo goed ging, vind ik het wel een beetje een domper, alhoewel ik dit natuurlijk niet tegen Bo zeg.

liefs woezel

Ook hier wilde meneer vanmorgen zn luier niet af… wel een droge luier, maar hij wil nog niet zonder luier vandaag… Tja dan niet… ik ga hem ook absoluut niet dwingen!

Liefs, Melanie